Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta är väl den som låg på annons på KS? Ser bättre ut än vad som visades i annonsen, grattis! Har bezel lite lila ton i visst ljus?Äntligen fått hem min 105.012-66(eller 67) köpt av originalägaren. Den har aldrig blivit polerad, helt skarpa kanter. Fantastisk känsla. Slår alla klockor jag någonsin haft. Jag är lycklig!
Om det är olika kaliber kan det skilja annars ska det vara samma passform.Tjing Boys en fråga. Någon som vet om en tavla från en vanlig 005 passar i 60th tribute speedyn?
Detta är väl den som låg på annons på KS? Ser bättre ut än vad som visades i annonsen, grattis! Har bezel lite lila ton i visst ljus?
Förresten är det en 105.012-66 HF (105.012-67 finns inte) och med största sannolikhet kom den från fabrik 1967.
Vad det gäller just ref. 105.012-66 så är troligen HF-case ovanligare än CB-case men CB är ovanligare överlag![]()
Menar du denna? För 150k lär dom inte sälja slut direkt. Ser att man kan förhandsboka den på Erikson urhandel så den verkar gå att få tag på hos vanliga AD.Tjena gänget!
Fått nys om lite ny info angående nya modellen av Speedmaster 321:an från svensk AD. Modellen är ej limiterad som tidigare nämnts i gruppen, men endast 80 klockor kommer tillverkas per år, vidare kommer de endast säljas i flaggskeppsbutikerna. Möjligheten till att få tag i en denna klocka är därför väldigt svårt.
Hört annat...Ca 1000 st / år . Kommer säljas av Omega AD och inte enbart flaggskepps affärer. Vart fall infon som gått ut till AD.Tjena gänget!
Fått nys om lite ny info angående nya modellen av Speedmaster 321:an från svensk AD. Modellen är ej limiterad som tidigare nämnts i gruppen, men endast 80 klockor kommer tillverkas per år, vidare kommer de endast säljas i flaggskeppsbutikerna. Möjligheten till att få tag i en denna klocka är därför väldigt svårt.
Grattis
Varför inte skaffa dig en 1039/516 istället? Kostar ju en del men den länken är riktigt trevligNågon som vet var man kan köpa en 1039-liknande länk till en vintage speedmaster?
Tack för ditt svar!Varför inte skaffa dig en 1039/516 istället? Kostar ju en del men den länken är riktigt trevligKolla på Omega Forums, den här finns ute där nu:
https://omegaforums.net/threads/omega-1039-bracelet-with-516-end-links.105880/
Håller med men om man vill köpa aftermarket så säljer Squinky en variant.Varför inte skaffa dig en 1039/516 istället? Kostar ju en del men den länken är riktigt trevligKolla på Omega Forums, den här finns ute där nu:
https://omegaforums.net/threads/omega-1039-bracelet-with-516-end-links.105880/
Tjena,
Ny här och inte jättevass på ämnet men är helt inne på att köpa en Speedmaster och behöver lite hjälp.
Vad tror ni om denna, är det ett bra köp? https://www.blocket.se/annons/alvsborg/omega_speedmaster_day_date_chrono_toppskick/88269207
Tack för svaret.
Ja då är det helt klart Pro som gäller dåGillar svarta tavlan också så inte avgörande. Har typ 17-18cm runt handleden så känns som att <42 mm hade passat bäst?
OkejKan man få en pro 42 för runt 30-32?
Tack för svaret.
Ja då är det helt klart Pro som gäller dåGillar svarta tavlan också så inte avgörande. Har typ 17-18cm runt handleden så känns som att <42 mm hade passat bäst?
Absolut i nyskick, säkert någon tusing billigare på k&s med lite flyt beroende på skick. För någon tusing till får man en ny från italiensk gråhandlare
https://www.orologidilusso.biz/orol...arca_id=50&marca=&modello=Speedmaster&codice=
Då har vi lika stora handleder och min speedmaster 42 mm sitter som en smäck.
Kanon! k&s? Vars är bästa sidan om man vill köpa från utlandet och hur mkt får man lägga till i merkostnader i tullavgift m.m?
Najs! Vill du bli av med den?Fick tag i en sådan här, men inser att jag inte är hiphoppare. Är det totalt helgerån att försöka ”vika” skärmen och ta bort klistermärket? Jag är ju en snart gubbe, så hur fel gör jag
Det svart/vita var annars klockrent jmf med den vanliga röda.
![]()
Vart riktigt sugen på den du skickadeK&s är köp och sälj här på forumet
Jag kan rekommendera show commerce på sidan jag länkade till. Har köpt några klockor där utan några problem. Frakten vill jag minnas var ganska saftig, 120 euro, men priset på speedmastern är riktigt bra ändå. Har för mig att det även var 2% i pålägg om man betalar med kort (som man slipper med banköverföring). Tull och moms slipper man eftersom det är inom EU.
Vart riktigt sugen på den du skickadeSåg att det var 100euro i fraktkostnad. Men det stod inte så mkt info, tänkte vilket glas det är på den.
Nu såg jag det, tackDu har modellnumret på sidan, 311.30.42.30.01.005, så det är den vanlig pro med hesaliteglas.
https://www.omegawatches.com/watch-...professional-chronograph-42-mm-31130423001005