• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Matchar speedyn mot min snart 10år gamla gårdfarihandlar portfölj
:cigar:
F4B652BF-6876-48B6-A131-F62C81C578AE.jpeg

Har sökt lite på KS men inte lyckats hitta... är det någon som har provat Uncle Seikos 1171 länk till Speedyn? Ser lovande ut på bilder som postats i andra forum men Uncle Seiko har stoppat alla internationella leveranser verkar det som.

Har sökt lite på KS men inte lyckats hitta... är det någon som har provat Uncle Seikos 1171 länk till Speedyn? Ser lovande ut på bilder som postats i andra forum men Uncle Seiko har stoppat alla internationella leveranser verkar det som.
@SpejsMan har beställt en vill jag minnas. Antar att den ej kommit, med anledning av det du skriver om deras leveranser :)

Tror ingen fått några internationella leveranser från Uncle Seiko ännu för 1171 så tror ingen här kan säga något om den ännu;). Möjligt att det kan finnas någon på OmegaForums.net som testat. @steffe kanske vet mer.

Tror ingen fått några internationella leveranser från Uncle Seiko ännu för 1171 så tror ingen här kan säga något om den ännu;). Möjligt att det kan finnas någon på OmegaForums.net som testat. @steffe kanske vet mer.
Precis som nämnts tror jag ingen på Klocksnack fått den än. Här finns dock en jämförelse mot original Omega 1171:
https://forums.watchuseek.com/f20/u...eview-comparison-5172721.html#/topics/5172721

Officiell tråd på Omegaforums:
https://omegaforums.net/threads/us1171-president-bracelet-thread.112435/page-4

Tycker spontant den ser trevlig ut, själv tänkte jag kanske prova flatlink när han släpper den :)

Hej, jag har en fråga som förmodligen kan skapa en evig diskussion. Som student behöver jag gå ner i klockpriser pga annan prio och jag är sugen på en Speedmaster Reduced, yes or no?

Jag säger no. Köpte själv en reduced som student. Bytte upp mig till en Pro innan jag hade pluggat klart. Är väl som att köpa en Boxter istället för en 911 (inte för att jag har någon av dem). Kommer aldrig riktigt kännas helt 100 om man egentligen vill ha en Pro.

Precis som nämnts tror jag ingen på Klocksnack fått den än. Här finns dock en jämförelse mot original Omega 1171:
https://forums.watchuseek.com/f20/u...eview-comparison-5172721.html#/topics/5172721

Officiell tråd på Omegaforums:
https://omegaforums.net/threads/us1171-president-bracelet-thread.112435/page-4

Tycker spontant den ser trevlig ut, själv tänkte jag kanske prova flatlink när han släpper den :)
+1 på flat linken. Är så jävla svag för ST 105.012-looken..

Precis som @McNulty säger har jag ett på väg.
Beställde innan leveranser stoppades, och den verkar ha tagit sig förbi flaskhalsen LA.
"Your item was processed through our LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER facility on April 26, 2020 at 10:39 am. The item is currently in transit to the destination."
Jag återkommer när den dyker upp!

Jag säger no. Köpte själv en reduced som student. Bytte upp mig till en Pro innan jag hade pluggat klart. Är väl som att köpa en Boxter istället för en 911 (inte för att jag har någon av dem). Kommer aldrig riktigt kännas helt 100 om man egentligen vill ha en Pro.

Hmm, tack för tipset och det var väl det antog. Allt är ju en smaksak men känns som Reduced kommer bli kortvarig om jag köper den.

Tog mig an ett mindre projekt i väntan på Uncle Seikos flat link. @tidochting.se säljer denna jubileelänk för en ca 5% av vad en Omega-länk kostar. Baserat på angiven passform för andra modeller tänkte jag att det säkert går att lösa med lite våld. Sant som det var sagt gick det att få till en helt okej passform för Speedyn!

Det som behövdes var att "öppna upp" krokarna som håller i bandstiften litegrann (för att få ut ändlänken lite från boetten). Detta tillsammans med 1,8mm bandstift gav ett okej avstånd. Sedan behövde hela ändlänken klämmas ihop för att bli tillräckligt tajt. Har ritat en bild där blått motsvarar out-of-the-box och rött motsvarar mina förändringar.

Absolut inte perfekt, men för 279 spänn, mer än okej!

IMG_20200422_193509_242.jpg

IMG_20200501_095028.jpg IMG_20200423_151454_729.jpg IMG_20200501_094647.jpg

Tog mig an ett mindre projekt i väntan på Uncle Seikos flat link. @tidochting.se säljer denna jubileelänk för en ca 5% av vad en Omega-länk kostar. Baserat på angiven passform för andra modeller tänkte jag att det säkert går att lösa med lite våld. Sant som det var sagt gick det att få till en helt okej passform för Speedyn!

Det som behövdes var att "öppna upp" krokarna som håller i bandstiften litegrann (för att få ut ändlänken lite från boetten). Detta tillsammans med 1,8mm bandstift gav ett okej avstånd. Sedan behövde hela ändlänken klämmas ihop för att bli tillräckligt tajt. Har ritat en bild där blått motsvarar out-of-the-box och rött motsvarar mina förändringar.

Första gången jag ser en speedy på jubilee och den gör sig väldigt bra måste jag säga!

Precis som @McNulty säger har jag ett på väg.
Beställde innan leveranser stoppades, och den verkar ha tagit sig förbi flaskhalsen LA.
"Your item was processed through our LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER facility on April 26, 2020 at 10:39 am. The item is currently in transit to the destination."
Jag återkommer när den dyker upp!

Jag gjorde en beställning av ett annat band från USA och min låg med samma status från 17 mars till 23 april. Nu har det däremot haft statusen ”Departed” sedan dess. Trodde länge paketet var borta men än lever hoppet ;)

Inte alltid två separat snygga saker automatiskt blir snygga ihop men detta var inte alls tokigt. Kul projekt och snyggt jobbat! :)

Här i Östersund där jag bor finns det inte någon stans att köpa vettiga armband. Jag söker ett svart/mörkgrått nato och/eller sand/beige skinn armband till min speedmaster 57á
Har ni några tips på var jag kan köpa ?
Många som rekommenderar Molequin (https://molequin.com/), själv inte klämt och känt på de men ska beställa inom kort. Även Hodinkee (https://shop.hodinkee.com/) har en hel del trevligt.
Har du kollat på omegas Nato (https://nato.omegawatches.com/en), kostar en hel del mer en ett standard nato men ska vara väldigt trevliga och värt kostnaden om du ska bära det en del!

Hoppas du hittar något trevligt :)

Tillbaka
Topp