Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En liten aptitretare till tisdag. Nyinkommet och den som kan sina Speedys bör redan här se vilken referens, årgång och variant det handlar om...![]()
Verkligen! Tack för det igen, bjussar på en bärs när vi ses nästa gångSer riktigt bra ut!
Vad ska du göra med kniven?-Laddar för ST
![]()
Vad ska du göra med kniven?![]()
Nejdå, men tänkte hur den knyter an till ST.-Haha! Jag vet inte, säkert ett onödig köp, men det är en kul pryl ändå![]()
Nejdå, men tänkte hur den knyter an till ST.![]()
Oj, tack! Vilken lustig grej.-Nej nu när jag tänker efter så skulle det bli en rätt snygg nyckelring och kniven kan jag inviga till nästa paketöppningen
Nae det finns nog ingen anknytning alls till Speedy Tuesday. Det är en rolig grej på Instagram för de som gillar både klockor och prylar. Det kan vara alla möjliga prylar som knivar, ficklampor och överlevnadsband osv... Det finns även tråd på KS i det temat.
Den här kniven från Victorinox verkar vara rätt populär och sen kan den även bli rätt användbar när minst anar... Och jag tycker att det är en klassisk och snygg grej
Nedan kan du se lite bilder som exempel:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fräsch!
Fräsch!
oj oj vilken duo att välja mellan på morgonen. Enorma I-landsproblemGodmorgon, valde mellan dessa två i morse men eftersom 105.012:an är till salu (tänkte köra lite Speedy Tuesday rea idag) så fick det bli Ed White.![]()
![]()
Tack, ja verkligenoj oj vilken duo att välja mellan på morgonen. Enorma I-landsproblem![]()
Tror inte det så lätt att få tag på en komplett 1506/16 länk. Finns en länk utan ändlänkar på OF för 1900$:Önskar alla en snabb tisdag!
(Liten side note, någon som vet vad ett 1506 m korrekta endlinks går loss på?)
![]()
Förresten, det är ju en 105.012-66 du har om jag inte är alleles fel ute. Till den så är en 1039/516 korrekt vilken lär vara lite billigare och lättare att att hitta. Ser ju i princip exakt likadana ut dessutom. Mig veterligen så är länkbitarna exakt desamma, det som skiljer sig är claspen samt ändlänkarna. Hittade den här bilden i mitt fotoalbum:Önskar alla en snabb tisdag!
(Liten side note, någon som vet vad ett 1506 m korrekta endlinks går loss på?)
![]()
Tror inte det så lätt att få tag på en komplett 1506/16 länk. Finns en länk utan ändlänkar på OF för 1900$:
https://omegaforums.net/threads/vin...-hands-dial-don-dnn-caps.105683/#post-1394908
Komplett med ändlänkar skulle jag gissa på runt 30k eller så. Har fått för mig att det är svårt att få tag på enbart ändlänkarna och att de kostar en hel del
Liten prisindikation på 1039/516 finns här, såld februari i år:Förresten, det är ju en 105.012-66 du har om jag inte är alleles fel ute. Till den så är en 1039/516 korrekt vilken lär vara lite billigare och lättare att att hitta. Ser ju i princip exakt likadana ut dessutom. Mig veterligen så är länkbitarna exakt desamma, det som skiljer sig är claspen samt ändlänkarna. Hittade den här bilden i mitt fotoalbum:
![]()
Den vänstra är en 105.012-65 med 1506/16 länk, de övriga är 145.012-67 med 1039/516 länk
Förresten, det är ju en 105.012-66 du har om jag inte är alleles fel ute. Till den så är en 1039/516 korrekt vilken lär vara lite billigare och lättare att att hitta. Ser ju i princip exakt likadana ut dessutom. Mig veterligen så är länkbitarna exakt desamma, det som skiljer sig är claspen samt ändlänkarna. Hittade den här bilden i mitt fotoalbum:
![]()
Den vänstra är en 105.012-65 med 1506/16 länk, de övriga är 145.012-67 med 1039/516 länk