Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser riktigt coolt ut!Tisdag! Då är det självklart Speedmaster som gäller.
Gillar den som F... på kardborrebandet, synd att det står GUL på på det bara. Men det är smällar man får ta...
![]()
![]()
Du får skaffa ett Omega astronaut-velcroTisdag! Då är det självklart Speedmaster som gäller.
Gillar den som F... på kardborrebandet, synd att det står GUL på på det bara. Men det är smällar man får ta...
![]()
![]()
Tisdag! Då är det självklart Speedmaster som gäller.
![]()
![]()
Ser riktigt coolt ut!
Finns det inte omärkta kardborreband, om du vill slippa Gul? Eller varför inte ett ”velcro” eller vad dem heter?![]()
Du får skaffa ett Omega astronaut-velcro![]()
Form följer funktion.
Var lite skeptisk till den först då jag tyckte att en re-issue av en Ed White inte kändes så kul. Den har ju inte plexi och dessutom ett genomskinligt caseback. Men nu har jag ändrat mig och tycker den är jäkligt cool, skulle gärna vilja ha en men de är nog inte så lätta att få tag på direkt från ADNu har det börjat cirkulera lite bilder från folk som fått sina Ed White reissues. Vad tycker ni om den? Själv tycker jag produktbilderna som Omega visat upp ser mycket bättre ut, men förhoppningsvis förändras den åsikten i takt med att fler bilder kommer upp.
Några bilder lånade från FratelloWatches instagram (@fratellowatches):
![]()
![]()
![]()
![]()
@Hasse Varg Kolla med Engströms. Vet att de skulle få 1 innan sommaren. (Detta var innan Covid 19) Modellen är väl heller inte limiterad men begränsad i antal per år om jag förstått det rätt?Var lite skeptisk till den först då jag tyckte att en re-issue av en Ed White inte kändes så kul. Den har ju inte plexi och dessutom ett genomskinligt caseback. Men nu har jag ändrat mig och tycker den är jäkligt cool, skulle gärna vilja ha en men de är nog inte så lätta att få tag på direkt från ADHar ni sett den här sidan?
https://www.fratellowatches.com/sunday-morning-showdown-speed-demons-rolex-vs-omega/
Ganska så rolig serie med artiklar de har när de ställer två klockor mot varandra och man får rösta på vilken man gillar bästNi kan kanske gissa hur jag röstade
Pedonligen så tycker jag att den är mer estetiskt tilltalande än Daytonan. Daytonan är givetvis en mycket fin klocka men jag tycker inte att det är snyggt med skruvade pushers. Speedyn ser mycket renare och elegantare ut i mina ögon
![]()
Tack för tipset@Hasse Varg Kolla med Engströms. Vet att de skulle få 1 innan sommaren. (Detta var innan Covid 19) Modellen är väl heller inte limiterad men begränsad i antal per år om jag förstått det rätt?
Var lite skeptisk till den först då jag tyckte att en re-issue av en Ed White inte kändes så kul. Den har ju inte plexi och dessutom ett genomskinligt caseback. Men nu har jag ändrat mig och tycker den är jäkligt cool, skulle gärna vilja ha en men de är nog inte så lätta att få tag på direkt från ADHar ni sett den här sidan?
https://www.fratellowatches.com/sunday-morning-showdown-speed-demons-rolex-vs-omega/
Ganska så rolig serie med artiklar de har när de ställer två klockor mot varandra och man får rösta på vilken man gillar bästNi kan kanske gissa hur jag röstade
Pedonligen så tycker jag att den är mer estetiskt tilltalande än Daytonan. Daytonan är givetvis en mycket fin klocka men jag tycker inte att det är snyggt med skruvade pushers. Speedyn ser mycket renare och elegantare ut i mina ögon
![]()
Du har god smak vad gäller kronograferLäste den härom dagen också! Våra röster föll på samma klocka
Nu väntar jag spänt på att de ska komma med en artikel om den nya Ed White. Hade varit sjukt kul att se den i verkligheten, men eftersom tillgängligheten ser ut som den gör kommer den troligen aldrig sitta i ett skyltfönster hos AD.
Det är ju en speedy! Så klart att du är välkommen härKvalar mitt nyförvärv in i den här tråden eller är det bara ”originalet” som gäller. Ber om ursäkt i förväg om jag felpostar! Är i vilket fall väldigt nöjd![]()
![]()
Ser riktigt coolt ut!
Finns det inte omärkta kardborreband, om du vill slippa Gul? Eller varför inte ett ”velcro” eller vad dem heter?![]()
Najs! Riktigt ”tooligt”Kör detta på min ibland. MN Velcro.![]()
Snyggt! Kanske något stort spänne för min smak dockKör detta på min ibland. MN Velcro.![]()
Speedyn är fantastisk på mocka. Hoppas tummen blir bra!Speedy tisdag och ihopsydd tummeha de fint alla!
![]()
Ja riktigt trevligt faktiskt. Ett av dom band som suttit längst i sträck faktiskt.Speedyn är fantastisk på mocka. Hoppas tummen blir bra!
Det tycker jag absolut inte är fyskam! Snarare lite kulär det fyskam att modda en speedy och byta ut tavlan mot en mitsukoshi eller en japan racing?
vi snackar en vanlig basic ny speedy som ju inte är speciell i sig och vem är inte svag för en panda eller lite racingtema
just nu väntar jag in ett DI-modell Rallye med vit kontrastsömn som kommer bli nice
telemetreinläggen är riktkgt coola!!!Det tycker jag absolut inte är fyskam! Snarare lite kul
Lewis WatchCo moddade tex denna Fois till ett schysst resultat imo!
![]()
Idag, efter nästan exakt 3 månader låg äntligen mitt Komfit Forstner i brevlådan! Väl värt väntan, tycker detta är en av de skönaste länkar jag haft samt att den passar perfekt till en vintage speedys look
![]()
![]()
![]()