• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Ha en go tisdag!

3FCDE0AC-DB30-4EB7-B3A2-65643279A9B4.jpeg
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Nä det är inga toppenbilder i annonsen kanske. Här är länk :)
https://www.blocket.se/vi/93220196.htm

Ber om ursäkt om någon hade span på klockan, blev bara nyfiken då priset verkar lågt för en pre moon.
Om jag hade bott nära så hade jag åkt och tittat på den då det är svårt att se på bilderna hur skicket är. Tex är lume mer eller mindre borta och är visarna tritium? Men det man säkerhet kan se är att knapparna och kronan är service, även de som byts ut. Sen har den en ny länk. Jag tycker mig se att det är en CB boett men att de typiska kanterna på luggarna är bortpolerade.

EDIT:
Här kan ne se linjen på bandhornen som ett CB case har.
screenshot.2020-10-06.png
 
Senast ändrad:

105.012

Cartier
2-Faktor
Om jag hade bott nära så hade jag åkt och tittat på den då det är svårt att se på bilderna hur skicket är. Tex är lume mer eller mindre borta och är visarna tritium? Men det man säkerhet kan se är att knapparna och kronan är service, även de som byts ut. Sen har den en ny länk. Jag tycker mig se att det är en CB boett men att de typiska kanterna på luggarna är bortpolerade.
Men räknar vi grovt:
Urverk: 20k
Bezel: 15k
Bakboett: 10k
Boett: 5k
Visare: 5k
Sum: 55k

Inte med: Tavla,, länk

Så ja det verkar vara ett bra pris.
 
Hej alla,

Jag är lite sugen på en Speedmaster racing ref: 326.30.40.50.02.001 och undrar om någon har erfarenhet av en sådan? Jag går mest på storleken nu, estetiken och urverket som verkar najs. Har hört att den ser lite chunky ut pga sina mått (bredd vs höjd), att urverket är högljutt och att den är lite tung.

MVH

Olof
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Men räknar vi grovt:
Urverk: 20k
Bezel: 15k
Bakboett: 10k
Boett: 5k
Visare: 5k
Sum: 55k

Inte med: Tavla,, länk

Så ja det verkar vara ett bra pris.
Låter som en rimlig värdering :) Dock så verkar de delar som bytts ut vara med, pushern som syns i bilden ser ut att vara korrekt. Visarna kanske också är i bra skick? Om bara kronograf-visaren är OK så vet jag om en som ligger på ett NOS-set som man skulle kunna plocka tim- och minutvisaren ifrån :D Som du tidigare skrivit så måste man ju se den IRL för att kunna bedöma dess skick. Bezeln ser fin ut så den kanske skulle kunna ge mer än 15k? Ja, jag tycker fortfarande att det är ett bra pris
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Låter som en rimlig värdering :) Dock så verkar de delar som bytts ut vara med, pushern som syns i bilden ser ut att vara korrekt. Visarna kanske också är i bra skick? Om bara kronograf-visaren är OK så vet jag om en som ligger på ett NOS-set som man skulle kunna plocka tim- och minutvisaren ifrån :D Som du tidigare skrivit så måste man ju se den IRL för att kunna bedöma dess skick. Bezeln ser fin ut så den kanske skulle kunna ge mer än 15k? Ja, jag tycker fortfarande att det är ett bra pris
Generellt var jag restriktiv med värderingen av delarna, just eftersom det är svårt att se. Vad det gäller pushern så tycker vi olika ;).
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Generellt var jag restriktiv med värderingen av delarna, just eftersom det är svårt att se. Vad det gäller pushern så tycker vi olika ;).
Hmm, tror vi missförstår varandra, den pusher jag menar är den som är bytt och syns i sista bilden i annonsen. Den tycker jag ser fet och fin ut. Skulle kanske tom. vara så att det är en FF-krona också, en sån går ju på närmare 5k. Pushers och kronan kan ju vara utbytta enbart för att man velat ha klockan tät?
 
  • Like
Reactions: GWD

Frebot

Omega
2-Faktor
Jag köpte Omegas racing strap med tillhörande viklås i somras, men naturligtvis låg jag mellan två hål. Efter att ha stansat ett nytt hål är nu passformen perfekt. Jösses vad skön den är att bära nu. Märks knappt på armen trots sina 42mmm. Lädret är väldigt mjukt och följsamt redan från början. Dyr som stryk, men det var det värt! Ja just det, trevlig tisdag på alla också!
C929AEAE-F85D-469C-93F3-1C88BB308A44.jpeg
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hmm, tror vi missförstår varandra, den pusher jag menar är den som är bytt och syns i sista bilden i annonsen. Den tycker jag ser fet och fin ut. Skulle kanske tom. vara så att det är en FF-krona också, en sån går ju på närmare 5k. Pushers och kronan kan ju vara utbytta enbart för att man velat ha klockan tät?
Nop, vi pratar om samma och kronan som ligger i påsen har för många taggar för att vara en korrekt flat foot krona.
screenshot.2020-10-06 (1).png
 
Senast ändrad:

Tingeling

Breitling
Hej hej och trevlig speedy tuesday på er! Tänkte att det här är bättre dag än någon att fråga om ni vet någon eller har sett någon Speedmaster 311.30.42.30.01.005 till salu helst från 2020 eller sent 2019. Såg precis att det låg en här på forumet från Shadow men jag vet inte, den var från Mars 2019 kanske är jag som är petig bara
 

Bjoerling

Cartier
Kul att ta del av all kunskap som finns här! Då verkade min bedömning riktig i att det verkar vara lite av ett kap.
Jag ska inte själv köpa så kanske kan vara något för någon här :)
Låter som en rimlig värdering :) Dock så verkar de delar som bytts ut vara med, pushern som syns i bilden ser ut att vara korrekt. Visarna kanske också är i bra skick? Om bara kronograf-visaren är OK så vet jag om en som ligger på ett NOS-set som man skulle kunna plocka tim- och minutvisaren ifrån :D Som du tidigare skrivit så måste man ju se den IRL för att kunna bedöma dess skick. Bezeln ser fin ut så den kanske skulle kunna ge mer än 15k? Ja, jag tycker fortfarande att det är ett bra pris
Bra, då har du skarpare ögon än vad jag har :)

Edit: Ser nu att jag missade att du skrev om att det var pusher och kronan i påsen du menade, ledsen för det :(
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kul att ta del av all kunskap som finns här! Då verkade min bedömning riktig i att det verkar vara lite av ett kap.
Jag ska inte själv köpa så kanske kan vara något för någon här :)
Om det är ett kap återstår ju att se. Håller helt med det @Tuktuk skrev om Blocket... Men om allt stämmer med klockan som den beskrivs i annonsen så bör den vara ett bra köp tycker jag. Se den försiktiga värdering @105.012 gjorde av delarna, bara det
”försvarar” ju det begärda priset. Länken lär vara värd 4k och en korrekt tavla är ju även den värd en del. Själv så passar jag, får räcka med mina två vintage 321 :)
127C06B1-2844-460D-B0BA-AD5A28F1A4A3.jpeg
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Om det är ett kap återstår ju att se. Håller helt med det @Tuktuk skrev om Blocket... Men om allt stämmer med klockan som den beskrivs i annonsen så bör den vara ett bra köp tycker jag. Se den försiktiga värdering @105.012 gjorde av delarna, bara det
”försvarar” ju det begärda priset. Länken lär vara värd 4k och en korrekt tavla är ju även den värd en del. Själv så passar jag, får räcka med mina två vintage 321 :)
127C06B1-2844-460D-B0BA-AD5A28F1A4A3.jpeg
Sjukt att du lyckats få sekundvisaren att vara perfekt med... :)
 
Topp