Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser helt korrekt ut tycker jag. Blir den dock inte lite dyr då både frakt och moms tillkommer? Får ihop det till ca 7250 SEK, begagnade i bra skick ligger runt 4000. Köpte själv en 1171/633 för 4000 SEK förra året.Någon som kan se något konstigt med denna?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/263464081538
Med tanke på att en ny hos AD kostar 5800 känns det dyrt.Den ser helt korrekt ut tycker jag. Blir den dock inte lite dyr då både frakt och moms tillkommer? Får ihop det till ca 7250 SEK, begagnade i bra skick ligger runt 4000. Köpte själv en 1171/633 för 4000 SKE förra året.
Lite tramsigt av mig kanske men då får man väl en 1171/1/633 isf. en 1171/633? Minimal skillnad dock vad jag kan förstå.Med tanke på att en ny hos AD kostar 5800 känns det dyrt.
Gratulerar till ett bra val av klocka och välkommen till klocksnack!Den här skönheten har jag spanat in ett bra tag och det har varit en utmaning att stå emot dess oemotståndliga dragningskraft.![]()
Köptes in idag i Malmö och jag är så förbannat nöjd!
Extra skoj att dessutom får vara en del av klocksnacks mysigaste forum.
Kan bara gratulera till en ruskigt bra klocka. Välkommen i värmen!Den här skönheten har jag spanat in ett bra tag och det har varit en utmaning att stå emot dess oemotståndliga dragningskraft.![]()
Jag har fått prisuppgift från flera på närmare 8kMed tanke på att en ny hos AD kostar 5800 känns det dyrt.
Den här skönheten har jag spanat in ett bra tag och det har varit en utmaning att stå emot dess oemotståndliga dragningskraft.![]()
Du får gärna skicka ett tips om du stöter på någon eller har någon pålitlig säljare. Hittar jag en vettig för 4K som är 18.5cm lång så klipper jag den direkt.Den ser helt korrekt ut tycker jag. Blir den dock inte lite dyr då både frakt och moms tillkommer? Får ihop det till ca 7250 SEK, begagnade i bra skick ligger runt 4000. Köpte själv en 1171/633 för 4000 SEK förra året.
Det skall jag göra! Du kan väl sätta ut en köpes-annons här på KS? Vid närmare eftertanke så är det nog en 1171/1/633 med just 1171/1-märkning som bör vara den mest korrekta för en Speedy från 1985 eller givetvis den äldre 1171/633 med nummer 11 eller 12 på insidan av spännet (källa: boken Moonwatch Only)Du får gärna skicka ett tips om du stöter på någon eller har någon pålitlig säljare. Hittar jag en vettig för 4K som är 18.5cm lång så klipper jag den direkt.
Stort tack!Det skall jag göra! Du kan väl sätta ut en köpes-annons här på KS? Vid närmare eftertanke så är det nog en 1171/1/633 med just 1171/1-märkning som bör vara den mest korrekta för en Speedy från 1985 eller givetvis den äldre 1171/633 med nummer 11 eller 12 på insidan av spännet (källa: boken Moonwatch Only)![]()
Den här skönheten har jag spanat in ett bra tag och det har varit en utmaning att stå emot dess oemotståndliga dragningskraft.![]()
Varmt välkommenDen här skönheten har jag spanat in ett bra tag och det har varit en utmaning att stå emot dess oemotståndliga dragningskraft.![]()
Grattis och välkommen in i värmen! Mycket bra val. Köpte du den hos Bergströms eller Huke?
Klipp ut i papper och fäst på klockan med lite tejp (inte silvertejp) så kan du mäta och beställa av någon som tillverkar här på forumet.Någon som har ett läderband med lämplig längd åt en med 16-16,5cm handled? Finns endel på K&S men har ingen aning hur längden är på dom. Vill ju ogärna har en onödigt lång "flärp".
Äntligen! Ses på måndag!![]()
Hos vilken AD då? Jag vet bara att jag köpte min från Stockholms-AD för 5800 i oktober förra året. Fanns i laget hos Swatch-group så leveransen tog inte ens en vecka.Jag har fått prisuppgift från flera på närmare 8k
Är väl samma länk? Gammal vs nytillverkad?Lite tramsigt av mig kanske men då får man väl en 1171/1/633 isf. en 1171/633? Minimal skillnad dock vad jag kan förstå.
EDIT: ser nu att länken på eBay är en 1171/1/633, från början stod det 1171/1 men det är tydligen ändrat till 1171. Det är numret 32 på insidan av spännet som visar att det är en 1171/1.
EngströmHos vilken AD då? Jag vet bara att jag köpte min från Stockholms-AD för 5800 i oktober förra året. Fanns i laget hos Swatch-group så leveransen tog inte ens en vecka.
Någon som har ett läderband med lämplig längd åt en med 16-16,5cm handled? Finns endel på K&S men har ingen aning hur längden är på dom. Vill ju ogärna har en onödigt lång "flärp".
Claspen är lite längre för 1171/1 än för "gamla" 1171, 8 hål isf. 7 för storleksregleringen. Vidare så är ju som du skriver märkningen på insidan annorlunda. Vad gäller skillnaden mellan 1171/1 märkt just 1171/1 och nyare märkt 1171 så är det väl enbart märkningen på insidan av claspen som skiljer sig, på den nyare versionen är den tydligen märkningen etsad med laser isf. graverad. Hittade den är tråden på Omega Forums som behandlar just detta: https://omegaforums.net/threads/bracelet-question-1171-1171-1-1171-633.39833/ Ser där att det finns claspar märkta 30 och 31 också, inte enbart 32 som Moonwatch Only nämner, intressantÄr väl samma länk? Gammal vs nytillverkad?
Märkningen på claspen kanske kan skilja, Speedmaster vs tom.