Tisdag! Linneväder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gå till AD! Klart den ska vara centrerad.Hej!
Kanske en jättedum fråga detta, men hoppas på förståelse och bra svar.
Jag har en helt ny Speedy, den klassiska, som jag igår upptäckte inte nollställer helt perfekt vad avser sekundvisare, se bifogad bild.
är detta någonting som jag bara bör släppa eller bör man ställa som krav på en helt ny klocka i den här prisklassen att den inte ska ligga ett snäpp fel.
![]()
-Ha en härlig Speedy Tuesday!
![]()
Tisdag! Linneväder!
![]()
Gå till AD! Klart den ska vara centrerad.
-Tack min vän!
Nu blev jag sugen på nato igen. Tack för inspo!
Extra läckert med blått original @FilPro
Det är upp till var en och en att modda sina klockor hur de vill. Dock så skulle jag rekomendera att inte modda orginaldelarna så att klockan kan återställas. Köp istället nya delar som installeras.Jag vet hälften, eller alla av er, kommer be om min address så ni kan strypa mig nu - men om man vill modda sin speedmaster pro, någon som har tips i sverige var och hur? Jag diggar min speedmaster men den är lite för diskret. Saknar bara lite bling. En applicerad Omega logga och nya händer hade gjort wonders.
Om du är ute efter en modern Speedy med applicerad logo och andra, mer "blingiga" visare kanske FOIS är något för dig?Jag vet hälften, eller alla av er, kommer be om min address så ni kan strypa mig nu - men om man vill modda sin speedmaster pro, någon som har tips i sverige var och hur? Jag diggar min speedmaster men den är lite för diskret. Saknar bara lite bling. En applicerad Omega logga och nya händer hade gjort wonders.
Hög villhöver-faktor på den där!Tips: om nån letar fin pre-moon så lade jag nyss ut min 105.012 på K&S
![]()
Inte tingad än. Skicka PM om det är intressant. Priset kan diskuterasHög villhöver-faktor på den där!
Det är upp till var en och en att modda sina klockor hur de vill. Dock så skulle jag rekomendera att inte modda orginaldelarna så att klockan kan återställas. Köp istället nya delar som installeras.
Delar brukar finnas via sådanna som har access till reservdelar från Omega.
Vad är det för mod du önskar dig att göra? Finns en del och man kan även titta på Mark II tvlor då dessa också passar som jag förstår det.
Japan Racing mod
![]()
Mitsukoshi mod
![]()
Tavlor:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Några händer (finns fler från Omega):
http://www.ofrei.com/omega-watch-hands-caliber-321-861.html
Glömde citera...En fråga... Kan någon tipsa om ett snyggt läder, typ racing? Watchgecko har jag tittat på, vad finns mer? Lägg gärna upp en bild![]()
Atelier Romane. Har två band från dem och kvaliten är fantastisk.En fråga... Kan någon tipsa om ett snyggt läder, typ racing? Watchgecko har jag tittat på, vad finns mer? Lägg gärna upp en bild![]()
Jag har en 1861 vars start/stop-pusher har låsts sig, dvs. det går inte att starta kronografen. Det har hänt ett par gånger under de senaste två åren, men har efter en tid lösts sig av sig själv. Jag kan tyvärr inte avgöra vad som gjort att problemet lösts sig. Är det någon annan som upplevt samma problem eller hört talas om det? Den är från -16 och första gången som det inträffade var väl -18 eller -19.
Intressant. Vet du om du gjorde något speciellt för att få den att fungera igen?Detta har hänt mig två gånger det senaste året. Nu var det ett tag sedan. Klockan är snart ett år gammal. Har tänkt att jag får ta den vidare till AD om det skulle uppstå en gång till. Vet inte riktigt om det är vanligt förekommande eller vad det beror på rent tekniskt.
Samt, om du skickar in den - kan du fråga AD vad det beror på och meddela mig? Min klocka var köpt på Uret så hade inte möjlighet att lämna in under garanti.Detta har hänt mig två gånger det senaste året. Nu var det ett tag sedan. Klockan är snart ett år gammal. Har tänkt att jag får ta den vidare till AD om det skulle uppstå en gång till. Vet inte riktigt om det är vanligt förekommande eller vad det beror på rent tekniskt.
Intressant. Vet du om du gjorde något speciellt för att få den att fungera igen?
Det är upp till var en och en att modda sina klockor hur de vill. Dock så skulle jag rekomendera att inte modda orginaldelarna så att klockan kan återställas. Köp istället nya delar som installeras.
Delar brukar finnas via sådanna som har access till reservdelar från Omega.
Vad är det för mod du önskar dig att göra? Finns en del och man kan även titta på Mark II tvlor då dessa också passar som jag förstår det.
Några händer (finns fler från Omega):
http://www.ofrei.com/omega-watch-hands-caliber-321-861.html