C.C
Basic
SnyggtNytt band monterat från Molequin som jag fått i bröllopspresent.
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SnyggtNytt band monterat från Molequin som jag fått i bröllopspresent.
![]()
![]()
Snyggt! Vilken modell och färg är det?Nytt band monterat från Molequin som jag fått i bröllopspresent.
![]()
![]()
Vad är priset efter ändringen idag?
52 300kr just nu enligt Omegas hemsida.
Är det 100% att de kommer höja eller är allt bara rykten?Dock samma som innan. Verkar ej skett en prisändring än.
Är det 100% att de kommer höja eller är allt bara rykten?
Bästa Omegafans,
För er information genomför Omega en prisjustering på samtliga referenser den 1 oktober 2020.
Det blir en justering uppåt och hur mycket har inte offentligjorts ännu.
Som ni kanske redan sett så är prisjusteringen i % inte så hög och de vilka gått upp mest är de med guld i. Den stora prisjusteringen är i övriga europa, så priserna skall harmonisera globalt.Jag vet inget mer än det Erikson postat i tråden tidigare.
Tack!Snyggt! Vilken modell och färg är det?
Inte så hög prisjustering i % ?
Det är exakt samma, ingen förändring alls
cid:03E81AFD-A2F3-4031-A346-62049C4745B5
Den ska passa även 001. Det är en 1171/633 och den behöver alltid filas till för att passa bra. Anledningen var att toleranserna på den tiden inte var lika bra som nu.Någon som vet vilken länk @ERIKSON URHANDEL säljer? https://www.eriksonurhandel.se/originalbandlankar/rassel-lank-till-speedmaster-moonwatch.html
Det står att den är för 005/006 så ska jag tolka det som att den inte passar till 001? https://www.eriksonurhandel.se/omega/speedmaster-moonwatch-professional-42mm-svart.html
Vill ha exakt passform och det känns inte helt rätt att fila till ändbitarna.
Filade man även ner dem back in the days samband med köp?Den ska passa även 001. Det är en 1171/633 och den behöver alltid filas till för att passa bra. Anledningen var att toleranserna på den tiden inte var lika bra som nu.
Vad jag kunnat läsa mig till så ja.. vet inte om det berodde på att kvaliteten på ändlänkarna var svår att få exakt.Filade man även mer dem back in the days samband med köp?
Nu ble jag sugen på länken Pga faktumet med filandetVad jag kunnat läsa mig till så ja.. vet inte om det berodde på att kvaliteten på ändlänkarna var svår att få exakt.
Det är en mysig länk. Lite i dyraste laget, priset verkar ha gått upp också? Låg på 5700 hos Nymans för 6 mån sedan.Nu ble jag sugen på länken Pga faktumet med filandet![]()
Hallå Omegafantaster!
Jag står inför ett första Omegaköp och skulle behöva expertisens syn på vad det är jag ser på klockan. Det kanske är en dum fråga, får ursäkta med att jag är novis och lite försiktig, men är det som syns mellan skänklar och band smuts eller rost? Samma typ av "missfärgning" finns mellan länkarna.
Allt gott!
Ser ut som riktigt mycket smutsHallå Omegafantaster!
Jag står inför ett första Omegaköp och skulle behöva expertisens syn på vad det är jag ser på klockan. Det kanske är en dum fråga, får ursäkta med att jag är novis och lite försiktig, men är det som syns mellan skänklar och band smuts eller rost? Samma typ av "missfärgning" finns mellan länkarna.
Allt gott!
Ser ut som riktigt mycket smuts
Tackar!Med största sannolikhet är det där bara smuts. (Hudceller, svett, parfym etc..)
Några Q-tips och ett par bad i en ultraljudstvätt så är den nog ren igen.
Du behöver inte vara orolig att man behöver slipa ytterst lite på respektive sida om ändfästet, du kommer inte se detta. Vi har gjort detta många gånger, så känn dig trygg.Någon som vet vilken länk @ERIKSON URHANDEL säljer? https://www.eriksonurhandel.se/originalbandlankar/rassel-lank-till-speedmaster-moonwatch.html
Det står att den är för 005/006 så ska jag tolka det som att den inte passar till 001? https://www.eriksonurhandel.se/omega/speedmaster-moonwatch-professional-42mm-svart.html
Vill ha exakt passform och det känns inte helt rätt att fila till ändbitarna.
Smuts. Det är inte så troligt att den har rostat då den är i rostfritt stål (med det sagt finns det såklart undantag där boetten skadats).Hallå Omegafantaster!
Allt gott!
Det stämmer! Det rör sig om en reduced.Smuts. Det är inte så troligt att den har rostat då den är i rostfritt stål (med det sagt finns det såklart undantag där boetten skadats).
Är det en reduced vi ser? Den bezeln känner jag inte riktigt igen.