Om det är Moonwatch Only du syftar på så äger jag tyvärr inte den. Däremot har jag hängt mycket på Speedmaster101 under höstenGratulerar! Har du stämt av klockan med Speedy bibeln nu?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det är Moonwatch Only du syftar på så äger jag tyvärr inte den. Däremot har jag hängt mycket på Speedmaster101 under höstenGratulerar! Har du stämt av klockan med Speedy bibeln nu?
Mycket bra, tycker inte heller det stör nämnvärt.Tack. Ja, det hade jag i åtanke. Stör mig inte något särskilt.
Om det är Moonwatch Only du syftar på så äger jag tyvärr inte den. Däremot har jag hängt mycket på Speedmaster101 under hösten![]()
Du hade delvis rätt, jag la en order hos Amazon - som sedan avbröts efter en veckaJaha! Ber om ursäkt, fick för mig att jag läste att du hade köpt den tidigare i tråden![]()
Pang!! Väntade på detta inläggKära Speedyvänner.
Jag är oerhört tacksam för er expertis kring vintage Speedys. Ett extra stort tack till er som stått ut mig mig i PMs på min jakt efter den ultimata klockan. @steffe @Hasse Varg m.fl.
Idag kom den hem. 105.012-66.
Stepdial, DON, applied logo. Den checkar alla boxar för mig. Vissa av er kanske känner igen den. Min tidigare ledtråd var koordinaterna till Arvidsjaur, vilket är en den av gravyren på boettlocket.
![]()
![]()
Du hade delvis rätt, jag la en order hos Amazon - som sedan avbröts efter en vecka![]()
Har du koll på prisbild?
T.o.m. uppe på 8k nu vilket är smått sinnessjukt. Men de brukar dyka upp på K&S under 4 åtminstone.Svindyrt!Kollade för ett tag sedan och låg kring 7k för band + lås
Regel nr. 1, ta inte förgivet att du ska få ner priset. Speciellt inte nu när tillgången på Speedmaster verkar minska i glappet mellan den gamla och nya modellen. Nr 2. Var trevlig och ställ frågor som visar att du är intresserad av klockan och inte bara priset. 3. Ställ frågan om de kan göra något på priset ifall du slår till nu. Förvänta dig inte det men ofta kan någon rabatt ges eller att du kan få med extra band etc. Lycka till!
Vad är det för nya modeller som är påväg in?
Kära Speedyvänner.
Jag är oerhört tacksam för er expertis kring vintage Speedys. Ett extra stort tack till er som stått ut mig mig i PMs på min jakt efter den ultimata klockan. @steffe @Hasse Varg m.fl.
Idag kom den hem. 105.012-66.
Stepdial, DON, applied logo. Den checkar alla boxar för mig. Vissa av er kanske känner igen den. Min tidigare ledtråd var koordinaterna till Arvidsjaur, vilket är en den av gravyren på boettlocket.
![]()
![]()
Ursäkta förra svaret, hade tekniska problem med forumet. Kolla sid 1013 och framåt i denna tråd så diskuteras den läckta informationen om nya Speedyn. Omega har inte bekräftat uppgifterna än tror jag.Vad är det för nya modeller som är påväg in?
ok. Har de sagt något om boxen?Ursäkta förra svaret, hade tekniska problem med forumet. Kolla sid 1013 och framåt i denna tråd så diskuteras den läckta informationen om nya Speedyn. Omega har inte bekräftat uppgifterna än tror jag.
Nya specen o bilden på speedyn ska stämma. Kommer i Q1. Frågade om den nya boxen kommer vara lika mysig och med tillbehör...fick svaret⁹
ok. Har de sagt något om boxen?
D.v.s. fortfarande stor som ett hus?Nya specen o bilden på speedyn ska stämma. Kommer i Q1. Frågade om den nya boxen kommer vara lika mysig och med tillbehör...fick svaret![]()
ja..eller inga mysiga tillbehör...eller mer. Jag gillar boxen. Mysigt att ha den framme i walk in garderoben typ. Priset har ju gått upp lite så man hopas ju på mer än uppdaterat urverk o ny länkD.v.s. fortfarande stor som ett hus?
En AD som bekräftade?Nya specen o bilden på speedyn ska stämma. Kommer i Q1. Frågade om den nya boxen kommer vara lika mysig och med tillbehör...fick svaret![]()
Yes!En AD som bekräftade?![]()
Du hade delvis rätt, jag la en order hos Amazon - som sedan avbröts efter en vecka![]()
Fruktansvärt snyggt! Får man fråga vad du fick ge för bandet?Nytt band så här inför helgerna... ABP Paris custom made .....
..... nästan löjligt dyrt .......men förbannat snyggt gjort.... 525€ med rabatt..Fruktansvärt snyggt! Får man fråga vad du fick ge för bandet?
-Sista möte på Teams för den här veckan. Sen tar vi helg!
![]()
Trevlig helg vänner
![]()