Den där tavlan är så ruggigt läckerHa en fin ST!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där tavlan är så ruggigt läckerHa en fin ST!
![]()
Någon länk som dessa skulle jag gärna komplettera med.Tack båda! Mysig video. Med länk skulle den kunna bli riktigt vass.
Det skulle inte alls vara fel. Då skulle klockan kunna bli komplett! Lite större användningsområde också. Nylon känns mer dykare.Någon länk som dessa skulle jag gärna komplettera med.
![]()
![]()
Galet snygg! Va ere för ref. på den där?Speedy en onsdag. Ja det går ju det med.
![]()
Ett riktigt strapmonster!-Fick lite nya band idag
![]()
![]()
Aha ok! Känns som solida ändlänkar är ett måste då.
Att Omega släpper ett armband som nöter på boetten känns helt galet, måste ju på något sätt blivit åtgärdat av Omega nu?
Problemet är väl snarare att US 1171 ändlänkar har en dålig konstruktion. Onödigt vassa kanter som skaver boetten. Eller upplever du samma problem med Omega 1171?
Jag hade en US1171 på min Speedy .005, och upplevde inte att ändlänkarna skavde eller satt dåligt. Tvärtom, tycker de satt som en smäck och kändes stabila. Blev heller inga märken på boetten. Men med det sagt, kan ju vara olika från exemplar till exemplar.1171 skavde med på boetten samt att den far runt lite så att bandhornen repas en del.
Du byter band som en annan byter kalsonger!-Fick lite nya band idag
![]()
![]()
Riktigt snyggt! Själv sugen på nått liknande-Denna satt riktigt fint
![]()
![]()
Band från Atelier Romane med spänne från Omega![]()
![]()
yes sir-Snyggt! Är det 115/75?
Håller helt med, har en US flatlink. Sitter som ett smäck rör sig ingenting, däremot rätt svår att att få på och det är då man bör vara lite försiktig om man är rädd för repor. Snygg är den iaf(och billig)!Jag hade en US1171 på min Speedy .005, och upplevde inte att ändlänkarna skavde eller satt dåligt. Tvärtom, tycker de satt som en smäck och kändes stabila. Blev heller inga märken på boetten. Men med det sagt, kan ju vara olika från exemplar till exemplar.
Såg däremot att Uncle SEIKO är på gång med en ny 1171-länk, med solida ändlänkar, och om jag minns rätt, solid länk. Kan ju vara ett alternativ!![]()
Precis! Mycket tålamod och kanske lite tejp för att skydda boettenHåller helt med, har en US flatlink. Sitter som ett smäck rör sig ingenting, däremot rätt svår att att få på och det är då man bör vara lite försiktig om man är rädd för repor. Snygg är den iaf(och billig)!
P.s första inlägget på KS någonsin(hängt här sen innan speedytråden fanns)
Tjusigt.-Fick lite nya band idag
![]()
![]()
Den är riktigt snygg!Jag fick hem Forstner flat-link häromdagen, är verkligen jättenöjd med den! Jag fick aldrig orginallänken att fungera; för kort på morgonen och för långt på kvällen, och tyngden gör att klockan glider upp och ner på armen när länken sitter för löst, så jag har bara haft speedyn på läder hittills. Stretch-länkarna gör att klockan sitter bra hela dagen, så från och med nu får det vara länk!
![]()
Grym bild!-Dagens
![]()
Alltid kul med nytt!-Fredagsmys
![]()
Någon gång under våren är väl gissningen då Omega prioriterar sina egna butiker framför återförsäljare.Är det någon som har koll på när det går att få tag på nya Speedyn hos AD?![]()
Forhåpentligvis i løpet av januar/februar var svaret jeg fikk sist jeg frågade ADÄr det någon som har koll på när det går att få tag på nya Speedyn hos AD?![]()
Svarta datumhjulet och stepsubdial stör intrycket på 02an lite tycker jag.Börjat kolla så smått på en "panda" med automatiskt urverk. Finns någon här som har en? Ett visst "villbehöver" begär har börjat växa.... Dom jag tänker på är 323.30.40.40.02.001 alt. 323.30.40.40.04.001. Verkar anonyma här, kanske inte så eftersökta?
..02 är limiterad, men inte 04 väl?
Båda är delikata, smaken är som baken, men vinner inte 04.001 som sticker ut lite mer i längden?
02:
![]()
04:
![]()