• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

“Dos and don’ts” inom klockvärlden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fan. Bara att sälja då 😭😭😭

5AF5B6DD-26DB-42FF-A96B-C8B9208C14CB.jpeg
 
Rätt konstiga ”regler” och oklart var de härstammar från. Samma skapare som den lika ängsliga tråden
 
Ha! Det var då väldigt många allvarspellar här @Arcticreef (konstiga regler blablabla)

Jag antar att du skapade tråden för att få lite diskussion och skratt under ett ämne som man själv skapat. Och för att känna sig klyftig. (Precis varför jag skriver mitt statement överst ju)

En regel jag tänkt på:
Lossas att klockor är det viktigaste i livet, och kan hjälpa dig att bli den du vill vara så slipper man tänka på att det egentligen är en skitsak som man slösar sin dyrbara tid på😃
 
Ha! Det var då väldigt många allvarspellar här @Arcticreef (konstiga regler blablabla)

Jag antar att du skapade tråden för att få lite diskussion och skratt under ett ämne som man själv skapat. Och för att känna sig klyftig. (Precis varför jag skriver mitt statement överst ju)

En regel jag tänkt på:
Lossas att klockor är det viktigaste i livet, och kan hjälpa dig att bli den du vill vara så slipper man tänka på att det egentligen är en skitsak som man slösar sin dyrbara tid på😃
Yup. Men det finns ett element av allvar också. Det finns en massa dos and don’ts som man först inser efter ett tag.
 
Om alla bara lägger till en regel var så borde det förenkla valet av nytt ur.

Mitt bidrag:
Svarta klockor får bara bäras av jävulen
 
Finns det regler för en hobby? Lite som att säga att "man får inte samla på gröna frimärken".
Trams
I den här finns en enorm likriktning. Det finns nog många förklaringar till det. Det är många variabler att ta hänsyn till. Intresse för mekanik o design. Historiska aspekter. Men de avgörande faktorerna är nog att klockor är blingiga (och roséguld är blingigast!) och statusmarkörer. En annan viktig aspekt är att klockor utgör investeringar (själv ser jag det som konsumtion). Men om man ser klockor som statusmarkörer och investeringar blir det naturligtvis helt avgörande vad omgivningen och potentiella köpare tycker.
 
I den här finns en enorm likriktning. Det finns nog många förklaringar till det. Det är många variabler att ta hänsyn till. Intresse för mekanik o design. Historiska aspekter. Men de avgörande faktorerna är nog att klockor är blingiga (och roséguld är blingigast!) och statusmarkörer. En annan viktig aspekt är att klockor utgör investeringar (själv ser jag det som konsumtion). Men om man ser klockor som statusmarkörer och investeringar blir det naturligtvis helt avgörande vad omgivningen och potentiella köpare tycker.
Breitling är blingigast.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp