Tiden kollar man på telefonen.Det skulle kunna uppfattas som trollning. Men medge att en klocka som bara visar en ungefärlig tid blir lite meningslös?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tiden kollar man på telefonen.Det skulle kunna uppfattas som trollning. Men medge att en klocka som bara visar en ungefärlig tid blir lite meningslös?
Min uppfattning är den motsatta, verkar vara många nya i den tråden. Spelar iofs ingen roll men reagerade bara på ditt uttalande.Lugnt, de flesta hamnar där så småningom när den s.k klockresan är över. Brukar ta mellan 20-30 år nånting![]()
Iofs. Men då är klockan bara ett smycke som lika gärna kan bytas ut mot ett pärlhalsbandTiden kollar man på telefonen.
Satannnn, svärföräldrarna bor där men reglerna har ännu inte nått mig!Måste vara från Flen!![]()
Nja. Inte riktigt. Egentligen är hela grejen med vanliga armbandsur meningslös för de flesta eftersom nästan alla har mobiler som inte drar sig en enda sekund. Om man ser det så…Det skulle kunna uppfattas som trollning. Men medge att en klocka som bara visar en ungefärlig tid blir lite meningslös?
Vitt guld - Diskret men ändå skönt tungt och ”dom som vet, dom vet”Aldrig hört. Vem har sagt det? Skål!
![]()
Det vet jag bättre än dig för är aktiv där nästan dagligen och har "personlig" kontakt med flertalet.Min uppfattning är den motsatta, verkar vara många nya i den tråden. Spelar iofs ingen roll men reagerade bara på ditt uttalande.
Neeeh, bara du som fått fel associationer.Vitt guld - Diskret men ändå skönt tungt och ”dom som vet, dom vet”
Rött guld - Pockar på lite mer uppmärksamt
Rosé - Skriker ut sin närvaro
Min stridsparskamrat i lumpen för 20 år sedan var från Flen och han nämnde inget om det.Satannnn, svärföräldrarna bor där men reglerna har ännu inte nått mig!
Man vet aldrig vad dom i Flen döljer för ossMin stridsparskamrat i lumpen för 20 år sedan var från Flen och han nämnde inget om det.
Rött, rosé, svenskt och rosa i olika nyanser passar dessutom mycket bättre än gult guld på blek skandinavisk hy.Vitt guld - Diskret men ändå skönt tungt och ”dom som vet, dom vet”
Snarare tvärtom, skulle jag säga.Rött, rosé, svenskt och rosa i olika nyanser passar dessutom mycket bättre än gult guld på blek skandinavisk hy.
Fick den känslan jag med.Man vet aldrig vad dom i Flen döljer för oss
Ok så du tror att ”svenskt guld” bara är något som guldsmeder har hittat på i alla år? Det mesta smyckesguld som man har kunnat köpa i Sverige under decennier är svenskt rödare guld anpassat till skandinavisk hud. Rött guld som också kallas ”svenskt guld”. Gult guld har varit mycket svårt att hitta i smycken, förutom på semestern, men blivit vanligare på senare år.Snarare tvärtom, skulle jag säga.
Han tycker inte det. Och därför har du fel.Ok så du tror att ”svenskt guld” bara är något som guldsmeder har hittat på i alla år? Det mesta smyckesguld som man har kunnat köpa i Sverige under decennier är svenskt rödare guld anpassat till skandinavisk hud. Rött guld som också kallas ”svenskt guld”. Gult guld har varit mycket svårt att hitta i smycken, förutom på semestern, men blivit vanligare på senare år.
För din kännedom är rött guld och roseguld är samma sak.Vitt guld - Diskret men ändå skönt tungt och ”dom som vet, dom vet”
Allt annat vore att lura sig själv.Iofs. Men då är klockan bara ett smycke som lika gärna kan bytas ut mot ett pärlhalsband
Typiskt…Roséguld är helt ok så länge det inte används i klockor.
Vitt guld - Diskret men ändå skönt tungt och ”dom som vet, dom vet”
Så tycker du att den pockar på lite mer uppmärksamhet eller att den skriker ut sin närvaro? Se tabellen som @Arcticreef varit snäll att sammanställa ovan.Typiskt…
![]()
Så tycker du att den pockar lite mer på uppmärksamhet eller att den skriker ut sin närvaro? Se tabellen som @Arcticreef varit snäll att sammanställa ovan.
Instämmer till punkt och pricka.jag tror uppmärksamhet är en förbannelse (eller välsignelse beroende på vem man frågar) som Aquanaut dras med oavsett material. Dock tycker jag just den här versionen i roseguld är klasser bättre än vad gulguld skulle vara till en mörkbrun tavla. Framför allt tyckte jag det var ett gäng mycket märkliga regler med ännu märkligare bakgrund. Varför är det viktigt att sätta upp regler som utesluter massor av fantastiska alternativ?
TS trollar för att få igång diskussion.jag tror uppmärksamhet är en förbannelse (eller välsignelse beroende på vem man frågar) som Aquanaut dras med oavsett material. Dock tycker jag just den här versionen i roseguld är klasser bättre än vad gulguld skulle vara till en mörkbrun tavla. Framför allt tyckte jag det var ett gäng mycket märkliga regler med ännu märkligare bakgrund. Varför är det viktigt att sätta upp regler som utesluter massor av fantastiska alternativ?
Såklart. Så svårfintad var jagTS trollar för att få igång diskussion.
Beror på vad man jämför med. Om jag jag jämför med vitt så är svaret helt klart ”ja”. Jämfört med en strösslad dito ”inte så farligt”.Så tycker du att den pockar på lite mer uppmärksamhet eller att den skriker ut sin närvaro? Se tabellen som @Arcticreef varit snäll att sammanställa ovan.
-43% värdetapp direkt på den där på KS tack vare denna tråd.Typiskt…
![]()
Då rödguld och roseguld är samma sak undrar jag hur de kan skilja sig åt i sitt uppmärksamhetssökande?Beror på vad man jämför med. Om jag jag jämför med vitt så är svaret helt klart ”ja”. Jämfört med en strösslad dito ”inte så farligt”.
Ta bort bilden snabbt och sälj den så är allt glömtTypiskt…
![]()
Sorry. Mitt misstag. Menade gult, inte rött, guldDå rödguld och roseguld är samma sak undrar jag hur de kan skilja sig åt i sitt uppmärksamhetssökande?
Hmm, nyss när jag duschade kände jag i alla fall något som dinglade nere vid knäskålarna...Hahah älskar att alla som tar illa vid sig skriver och ”motiverar” varför en regel är feldu lyckades kliva många på tårna uppenbarligen!
lägger till en till regel; fyrkantiga subbar är inte för snubbar.