• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

“Dos and don’ts” inom klockvärlden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det skulle kunna uppfattas som trollning. Men medge att en klocka som bara visar en ungefärlig tid blir lite meningslös?
Nja. Inte riktigt. Egentligen är hela grejen med vanliga armbandsur meningslös för de flesta eftersom nästan alla har mobiler som inte drar sig en enda sekund. Om man ser det så…

Aldrig hört. Vem har sagt det? Skål!
F2E39D82-25DD-4A7D-8970-61B4594BD626.jpeg
Vitt guld - Diskret men ändå skönt tungt och ”dom som vet, dom vet”
Gult guld - Pockar på lite mer uppmärksamt
Rosé - Skriker ut sin närvaro

Senast ändrad:
Snarare tvärtom, skulle jag säga.
Ok så du tror att ”svenskt guld” bara är något som guldsmeder har hittat på i alla år? Det mesta smyckesguld som man har kunnat köpa i Sverige under decennier är svenskt rödare guld anpassat till skandinavisk hud. Rött guld som också kallas ”svenskt guld”. Gult guld har varit mycket svårt att hitta i smycken, förutom på semestern, men blivit vanligare på senare år.

Ok så du tror att ”svenskt guld” bara är något som guldsmeder har hittat på i alla år? Det mesta smyckesguld som man har kunnat köpa i Sverige under decennier är svenskt rödare guld anpassat till skandinavisk hud. Rött guld som också kallas ”svenskt guld”. Gult guld har varit mycket svårt att hitta i smycken, förutom på semestern, men blivit vanligare på senare år.
Han tycker inte det. Och därför har du fel.

Så tycker du att den pockar lite mer på uppmärksamhet eller att den skriker ut sin närvaro? Se tabellen som @Arcticreef varit snäll att sammanställa ovan.

jag tror uppmärksamhet är en förbannelse (eller välsignelse beroende på vem man frågar) som Aquanaut dras med oavsett material. Dock tycker jag just den här versionen i roseguld är klasser bättre än vad gulguld skulle vara till en mörkbrun tavla. Framför allt tyckte jag det var ett gäng mycket märkliga regler med ännu märkligare bakgrund. Varför är det viktigt att sätta upp regler som utesluter massor av fantastiska alternativ?

jag tror uppmärksamhet är en förbannelse (eller välsignelse beroende på vem man frågar) som Aquanaut dras med oavsett material. Dock tycker jag just den här versionen i roseguld är klasser bättre än vad gulguld skulle vara till en mörkbrun tavla. Framför allt tyckte jag det var ett gäng mycket märkliga regler med ännu märkligare bakgrund. Varför är det viktigt att sätta upp regler som utesluter massor av fantastiska alternativ?
Instämmer till punkt och pricka.

TS trollar för att få igång diskussion.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp