• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

”Toolig”

Affe

Una vida loca
2-Faktor
d7ee864f-d41e-4607-a8ce-9ec7d0cabfc1-jpeg.1160720
19f886a9-f14f-430c-8aeb-c86ff53b101c-jpeg.1160639
 

Code

AKA Vincent B
Här har ni en "toolig" klocka. Utförts 130 tester på dessa. Tex blivit överkörda av 64tons stridsvagn och tål 8tons vikt på konstant. Även blivit tappad ifrån 10m höjd, tål stora temperatur förändringar upp till
-51 grader till +71 grader mm.
Materialet på just denna är "Carbon fiber" som är fibrer 5-10 micrometer i diameter och består mest av "Carbon atomer".

Materialet har: hög styvhet, hög brottgräns, låg vikt (lättare än titan), hög kemisk resistens, hög temperatur tolerans, låg termisk expansion.

Materialet används tex till flyg och rymdteknik, militär teknik, motorsport mm.

Känns/påminner lite om keramik/marmor på nåt sätt men mjukare (eller hårdare hur man nu ska förklara). Tål repor bättre än tex stål.. :):D Tror inte det går och hitta någon hårdare klocka, finns det ens?
PicsArt_07-03-03.14.55.jpg
PicsArt_07-03-05.25.26.jpg
PicsArt_07-03-05.25.51.jpg
 

meo_swe

Audemars
[QUOTE="Vincentb, post: 2913148, member: 8362"
Materialet används tex till flyg och rymdteknik, militär teknik, motorsport mm.
[/QUOTE]
Jag älskar alltid när folk säljer saker med ”det används i militär teknik.

ALLT jävla piss man använder är av den lägsta budgivaren. Allt håller i en evighet, men det finns så jävla mycket bättre civila saker i ALLT.

Du råkar inte ha exempel på vilka militära saker som har denna dunderkolfiber?


(Förutom t.ex. bildförstärkare, men det är en formligen gren för att räknas)



ONT:
Dagsfärsk bild.
0FE3DC75-991C-4540-8052-B1EC34E4FB91.jpeg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
En av frugans släktingar var ingenjör på FMV back in the days, var bland annat hjärnan bakom KLAS (fältspaden). Är ju gjord i segplåt med grova gängor, MILITÄR TEKNIK av samma modell som mina IKEA-kastruller.

Spontant tror jag allt militärronk har en direkt och inverterad relation till hur många som spenderat vardag i militär verksamhet. Allt (förutom stridsfordon 90-systemet) är kass.
 
Senast ändrad:

meo_swe

Audemars
En av frugans släktingar var ingenjör på FMV back in the days, var bland annat hjärnan bakom KLAS (fältspaden). Är ju gjord i segplåt med grova gängor, MILITÄR TEKNIK av samma modell som mina IKEA-kastruller.

Spontant tror jag allt militärronk har en direkt och inverterad relation till hur många som spenderat vardag i militär verksamhet. Allt (förutom stridsfordon 90-systemet) är kass.
Mina båtar gör khaoz med dina konservburkar brorsan...

Rolig kuriosa:
Glasrutorna till visbykorvetterna är specialtillverkade med någon form av guldfilm. Och kostar ca 300 000. Styck.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Mina båtar gör khaoz med dina konservburkar brorsan...

Rolig kuriosa:
Glasrutorna till visbykorvetterna är specialtillverkade med någon form av guldfilm. Och kostar ca 300 000. Styck.
Hörru skogsmatros, hör av er när ni vassraggare bestämt er vilken vapengren ni vill tillhöra egentligen. Eller när ni lyckas köpa en båt som klarar 20mm AKAN.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag älskar alltid när folk säljer saker med ”det används i militär teknik.

ALLT jävla piss man använder är av den lägsta budgivaren. Allt håller i en evighet, men det finns så jävla mycket bättre civila saker i ALLT.

Du råkar inte ha exempel på vilka militära saker som har denna dunderkolfiber?


(Förutom t.ex. bildförstärkare, men det är en formligen gren för att räknas)



ONT:
Dagsfärsk bild.
0FE3DC75-991C-4540-8052-B1EC34E4FB91.jpeg
Atlas copco? Gillar den avlånga triangelformade. Lätt men ändå ättrig.

Jävligt toolig SS som får hålla i maskin!
 
Topp