• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

”Toolig”

Edd

Omega
Förstod inte grejen med nato tills jag själv provade. Superbekvämt och om man lyckas med färgmatchningen så kan det till och med se trevligt ut.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
smaken är som baken och passformen är helt personlig och beroende på både klock och armtyp. ;)
ja då ska vi se.
1.2mm nato höjer klockan 2.4mm.
1.6mm höjer klockan 3.2mm.
har man då tunna vrister nästan helt utan underhudsfett och har en mindre diameter på sin klocka är detta en rejäl höjning om du frågar mig. klockan kommer onekligen sväva på din arm.
sitter man däremot med feta tjocka vrister och en större klocka kanske det är ett mindre problem.
Jag har kommit runt det genom att köra den alternativa NATO-metoden ”down under”, då bandet bara passerar under klockan en gång. Det blir dock lite tjockare undertill. Vet inte tjockleken, standard-NATO från CNS. Går även att köpa så kallade single pass NATO för att undvika dubbla lager under klockan.
A4CCB6F9-4FAD-448D-A809-EB62130DC296.jpeg
36587899-8956-4332-9BE9-BAAC71B7791C.jpeg
F6BA8C4F-BD7A-45EC-B227-58979BA284E5.jpeg
C8EA649F-55A3-4244-B375-7213816C2797.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Förstod inte grejen med nato tills jag själv provade. Superbekvämt och om man lyckas med färgmatchningen så kan det till och med se trevligt ut.
Det ger en stora möjligheter att enkelt och relativt billigt (om man inte köper OEM) variera klockans utseende och uttryck.

Finns dock risken att ens fru tycker att alla ens klockor ser billiga ut på NATO. ;)
 

:-)

Cartier
Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Inspirerad av NATO-diskussionen var jag tvungen att testa på min Steinhart. Det får väl anses vara en ganska toolig klocka dessutom. Vet inte om jag gillart. Bekvämt, ja. Men inte snyggare än jubilee-länken. Förslag på hur jag kan matcha bättre?

IMG_20190626_182209.jpg
 

Code

AKA Vincent B
smaken är som baken och passformen är helt personlig och beroende på både klock och armtyp. ;)
ja då ska vi se.
1.2mm nato höjer klockan 2.4mm.
1.6mm höjer klockan 3.2mm.
har man då tunna vrister nästan helt utan underhudsfett och har en mindre diameter på sin klocka är detta en rejäl höjning om du frågar mig. klockan kommer onekligen sväva på din arm.
sitter man däremot med feta tjocka vrister och en större klocka kanske det är ett mindre problem.
Jag har ca 18.5 cm runt handlederna, klart har man barnhandleder då kanske den sitter lite "kalle anka"... ;)
 
Senast ändrad:

:-)

Cartier
Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Mycket härlig läsning här :)
Jag är ute efter en "toolig" klocka, har varit inne på Citizen aqualand, Armida A1 och Marathon s&r serien.
Jobbar som byggnads plåtslagare så användas ska den! Vill ha en klocka som tål en del och blir snyggare med tiden :)
Hade varit kul att höra vad ni rekommenderar :)
Pris runt 4000kr hade jag tänkt.
 
Senast ändrad:

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Mycket härlig läsning här :)
Jag är ute efter en "toolig" klocka, har varit inne på Citizen aqualand, Armida A1 och Marathon s&r serien.
Jobbar som byggnads plåtslagare så användas ska den! Vill ha en klocka som tål en del och blir snyggare med tiden :)
Hade varit kul att höra vad ni rekommenderar :)
Pris runt 4000kr hade jag tänkt.
Aqualand är ju svår att slå vad gäller faktisk användningsvärde/krona. Blir dessutom SNORSNYGG med lite repor och dings.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja de blir ju det, det jag funderar på där är glaset. Sitter ju inget safirglas på den :arghh:
Ingår ändå någonstans. Blir nästan snyggare när den är jämt repad ink glaset, en safirklocka som är schleten är inte alls samma grej. Hade en brutalt sönderbankad GUL på framsidan av kroppsskyddet när jag låg inne (saknad idag), repigt glas gjorde den komplett.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ingår ändå någonstans. Blir nästan snyggare när den är jämt repad ink glaset, en safirklocka som är schleten är inte alls samma grej. Hade en brutalt sönderbankad GUL på framsidan av kroppsskyddet när jag låg inne (saknad idag), repigt glas gjorde den komplett.
Hmm, får fundera på det ;)
Ingen annan som vill styra mig i "rätt" riktning? Så jag får ännu mer besluts ångest :D
 

Code

AKA Vincent B
Mycket härlig läsning här :)
Jag är ute efter en "toolig" klocka, har varit inne på Citizen aqualand, Armida A1 och Marathon s&r serien.
Jobbar som byggnads plåtslagare så användas ska den! Vill ha en klocka som tål en del och blir snyggare med tiden :)
Hade varit kul att höra vad ni rekommenderar :)
Pris runt 4000kr hade jag tänkt.
En Marathon av dom 3.. :)Du får ju vara försiktig så du inte bankar i glaset allt vad du kan. Alla glas kan gå sönder om du slår i dom hårt. Kollat på Marathon Navigator? Dom har plexi. Blir snyggare med lite battlescars. Här är en bild på min gamla.. Billiga också.. :)
PicsArt_05-26-11.17.59.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
De tre jag kör mest just nu.
Milgaussen är så blank, fin och den klocka jag haft som är mest otoolig.
Suben är en gammal herre som jag är väldigt rädd om och därför inte använder till att bada med eller göra andra fysiska aktiviteter där klockan riskerar att skadas.
BellRossen däremot är keramisk och ska få smaka livet på riktigt i sommar. :)

Snapseed 2.JPG
 

TotteH

Patek
2-Faktor
En Marathon av dom 3.. :)Du får ju vara försiktig så du inte bankar i glaset allt vad du kan. Alla glas kan gå sönder om du slår i dom hårt. Kollat på Marathon Navigator? Dom har plexi. Blir snyggare med lite battlescars. Här är en bild på min gamla.. Billiga också.. :)
PicsArt_05-26-11.17.59.jpg
Gillar Marathon klockorna med sitt råa utseende :) känns som att det kunde varit något i det långa loppet. Tyvärr ja så är ju de modellerna lite dyrare :sorry:
Därför jag funderade på om det fanns något alternativ :)
 

Koppe

Cartier
En Marathon av dom 3.. :)Du får ju vara försiktig så du inte bankar i glaset allt vad du kan. Alla glas kan gå sönder om du slår i dom hårt. Kollat på Marathon Navigator? Dom har plexi. Blir snyggare med lite battlescars. Här är en bild på min gamla.. Billiga också.. :)
PicsArt_05-26-11.17.59.jpg
Marathon hade varit mumma till 100% om de haft lite mer WR och kanske PVD-case enl mig :)
 
J

Jimmy042

Guest
Ja de är snygga, men även priset :sorry: vill inte dra den mot plåt, betong pannor, ytpapp och ibland även asfalt :facepalm:
Jag har själv en steinhart, liknande den jag länkade, arbetar i verkstad/hårda miljöer. Slår emot den hela tiden, den är repig, där är hack i den osv. Men den tickar på fint, en riktig beater. Rekommenderar verkligen dig att fundera på det alternativet. Det är så sjukt bra kvalitet för de pengarna
 
Topp