Vågat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vågat!
Jag har kommit runt det genom att köra den alternativa NATO-metoden ”down under”, då bandet bara passerar under klockan en gång. Det blir dock lite tjockare undertill. Vet inte tjockleken, standard-NATO från CNS. Går även att köpa så kallade single pass NATO för att undvika dubbla lager under klockan.smaken är som baken och passformen är helt personlig och beroende på både klock och armtyp.
ja då ska vi se.
1.2mm nato höjer klockan 2.4mm.
1.6mm höjer klockan 3.2mm.
har man då tunna vrister nästan helt utan underhudsfett och har en mindre diameter på sin klocka är detta en rejäl höjning om du frågar mig. klockan kommer onekligen sväva på din arm.
sitter man däremot med feta tjocka vrister och en större klocka kanske det är ett mindre problem.
Det ger en stora möjligheter att enkelt och relativt billigt (om man inte köper OEM) variera klockans utseende och uttryck.Förstod inte grejen med nato tills jag själv provade. Superbekvämt och om man lyckas med färgmatchningen så kan det till och med se trevligt ut.
Hur kan det vara en risk? Låter som en bra fint!Det ger en stora möjligheter att enkelt och relativt billigt (om man inte köper OEM) variera klockans utseende och uttryck.
Finns dock risken att ens fru tycker att alla ens klockor ser billiga ut på NATO.![]()
Jag har ca 18.5 cm runt handlederna, klart har man barnhandleder då kanske den sitter lite "kalle anka"...smaken är som baken och passformen är helt personlig och beroende på både klock och armtyp.
ja då ska vi se.
1.2mm nato höjer klockan 2.4mm.
1.6mm höjer klockan 3.2mm.
har man då tunna vrister nästan helt utan underhudsfett och har en mindre diameter på sin klocka är detta en rejäl höjning om du frågar mig. klockan kommer onekligen sväva på din arm.
sitter man däremot med feta tjocka vrister och en större klocka kanske det är ett mindre problem.
Det är bästa sättet!jag har provat några såna singlepass men upplever att klockan gärna glider åt ena eller andra hållet. men vad är down-under metoden?
Aqualand är ju svår att slå vad gäller faktisk användningsvärde/krona. Blir dessutom SNORSNYGG med lite repor och dings.Mycket härlig läsning här
Jag är ute efter en "toolig" klocka, har varit inne på Citizen aqualand, Armida A1 och Marathon s&r serien.
Jobbar som byggnads plåtslagare så användas ska den! Vill ha en klocka som tål en del och blir snyggare med tiden
Hade varit kul att höra vad ni rekommenderar
Pris runt 4000kr hade jag tänkt.
Ja de blir ju det, det jag funderar på där är glaset. Sitter ju inget safirglas på denAqualand är ju svår att slå vad gäller faktisk användningsvärde/krona. Blir dessutom SNORSNYGG med lite repor och dings.
Ingår ändå någonstans. Blir nästan snyggare när den är jämt repad ink glaset, en safirklocka som är schleten är inte alls samma grej. Hade en brutalt sönderbankad GUL på framsidan av kroppsskyddet när jag låg inne (saknad idag), repigt glas gjorde den komplett.Ja de blir ju det, det jag funderar på där är glaset. Sitter ju inget safirglas på den![]()
Hmm, får fundera på detIngår ändå någonstans. Blir nästan snyggare när den är jämt repad ink glaset, en safirklocka som är schleten är inte alls samma grej. Hade en brutalt sönderbankad GUL på framsidan av kroppsskyddet när jag låg inne (saknad idag), repigt glas gjorde den komplett.
Safir glaset tål ju inga smällar... Då går det i tusen bitar.. ett mineral spricker kanske, men kommer iallafall att kunna bytas ut utan att man behöver byta verket för att det är glassplitter överallt.Ja de blir ju det, det jag funderar på där är glaset. Sitter ju inget safirglas på den![]()
https://www.steinhartwatches.de/de/ocean-one-42-schwarz-dlc-perlmutt.htmlHmm, får fundera på det
Ingen annan som vill styra mig i "rätt" riktning? Så jag får ännu mer besluts ångest![]()
En Marathon av dom 3..Mycket härlig läsning här
Jag är ute efter en "toolig" klocka, har varit inne på Citizen aqualand, Armida A1 och Marathon s&r serien.
Jobbar som byggnads plåtslagare så användas ska den! Vill ha en klocka som tål en del och blir snyggare med tiden
Hade varit kul att höra vad ni rekommenderar
Pris runt 4000kr hade jag tänkt.
Gillar Marathon klockorna med sitt råa utseendeEn Marathon av dom 3..Du får ju vara försiktig så du inte bankar i glaset allt vad du kan. Alla glas kan gå sönder om du slår i dom hårt. Kollat på Marathon Navigator? Dom har plexi. Blir snyggare med lite battlescars. Här är en bild på min gamla.. Billiga också..
![]()
![]()
Kanske någon från CWC? Coola klockor med kul stamtavla och som tål en massa stryk.Gillar Marathon klockorna med sitt råa utseendekänns som att det kunde varit något i det långa loppet. Tyvärr ja så är ju de modellerna lite dyrare
Därför jag funderade på om det fanns något alternativ![]()
Marathon hade varit mumma till 100% om de haft lite mer WR och kanske PVD-case enl migEn Marathon av dom 3..Du får ju vara försiktig så du inte bankar i glaset allt vad du kan. Alla glas kan gå sönder om du slår i dom hårt. Kollat på Marathon Navigator? Dom har plexi. Blir snyggare med lite battlescars. Här är en bild på min gamla.. Billiga också..
![]()
![]()
Wowzers! Jag har också helt missat detta alternativet, det såg ju t o m bättre ut än standardlösningen.Det är bästa sättet!Funkar på de flesta NATO. Lite svårt på såna där zuluband med fem tjocka ringar.
Ja de är snygga, men även prisetKanske någon från CWC? Coola klockor med kul stamtavla och som tål en massa stryk.
https://www.cwcwatch.com
Jag har själv en steinhart, liknande den jag länkade, arbetar i verkstad/hårda miljöer. Slår emot den hela tiden, den är repig, där är hack i den osv. Men den tickar på fint, en riktig beater. Rekommenderar verkligen dig att fundera på det alternativet. Det är så sjukt bra kvalitet för de pengarnaJa de är snygga, men även prisetvill inte dra den mot plåt, betong pannor, ytpapp och ibland även asfalt
![]()
Beror på vilken Marathon du ska ha. Den jag visade finns typ för 1500kr ny.Gillar Marathon klockorna med sitt råa utseendekänns som att det kunde varit något i det långa loppet. Tyvärr ja så är ju de modellerna lite dyrare
Därför jag funderade på om det fanns något alternativ![]()