• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Har läst om flera som har haft denna klocka som sen säljer den för att sedan köpa den igen. Vad är det som gör att man tröttnar på den men sen vill ha den igen? Har funderat på detta och tycker det är en intressant fråga :)
Det kan ju också handla om att man inte vill knyta mycket mer kapital i klockor, men vill ändå testa något annat. Så inser man sen att det inte går att vara utan speedy och köper den ändå :)

Har läst om flera som har haft denna klocka som sen säljer den för att sedan köpa den igen. Vad är det som gör att man tröttnar på den men sen vill ha den igen? Har funderat på detta och tycker det är en intressant fråga :)
Tröttnar är väl fel ord, man hittar något annat som man verkligen vill ha och då får den gå eftersom pengarna behövs. Sen saknar man den och villl ha en igen. Inget unikt för Speedy, gäller alla klockor som är riktigt bra.

Glömt hur mysigt det är med patina sen jag köpte min nya Datejust o_O
2BFD0283-960F-4203-8F39-CBEA77FA93D2.jpeg
Alltså din patina.... Riktigt sugen på din 145.022....

Ibland tappar jag också suget på Speedmastern.. Annat som kommer emellan och den blir liggandes länge. Men sen den dagen som den ska luftas så återstår den gamla kärleken igen. Gammal kärlek rostat aldrig därför kommer jag alltid ha en Speedmaster i samlingen. Nu har jag en 3570.50 och skulle vilja byta ner mig mot en Ed White, den perfekta storleken och straight lugs. Bom! Men en sak i taget, 145.022 kan vi börja med :watching::borg:

Nu har jag inte ens ägt en speedy pro, jag har en Mark II reissue som du kanske sett. Men.. Jag tror inte heller att man tröttnar på speedyn mer än någon annan klocka utan snarare att Speedyn har en så tidlös design, är så mångsidig och så mycket historia att det är svårt att hålla sig ifrån den. Planet Ocean (fel tråd, jag vet :) ) är en annan Omega som många verkar komma tillbaka till efter att ha sålt. Bra design vinner i längden.

IMG_20180216_104141.jpg
IMG_20180216_104016.jpg

Så jävla grym den är den här klockan! Det känns som att det är klockornas klocka, finns inte mycket som slår den. Man har kommit till en punkt där man har slutat att leta efter nästa klocka och slutat suktat efter de där ouppnårliga dyra klockorna. Denna är inte direkt billig heller men det går för de flesta om man bara vill, själv hade jag tur som fått aktier via jobbet som bara har stigit de senaste åren så man kan säga att jag har fått den av jobbet. Jag hade aldrig haft möjlighet annars med ett vanligt kneg, två små barn, villa och en studerande sambo...precis att det går runt varje månad. Men tro det eller ej men min sambo sa till mig när jag pratade om denna klockan och Robs december rea att köp den, du lever bara en gång! Trodde hon skulle avförda det helt och hållet och kalla mig idiot som vill lägga så mycket pengar på en klocka! Men där ser man, man känner tydligen inte sin partner helt och hållet :). Det enda jag tittar på nu är komplement till speedyn för denna kommer jag att behålla en lång tid framöver! :)

Härligt att läsa! Jo, jag minns ditt tvekande där i december och är glad att du slog till :p Tidlös och helt fantastisk klocka. Här kan man också säga att jobbet betalade min, fick en extra bonus så det blev Speedyn direkt! :)

Härligt att läsa! Jo, jag minns ditt tvekande där i december och är glad att du slog till :p Tidlös och helt fantastisk klocka. Här kan man också säga att jobbet betalade min, fick en extra bonus så det blev Speedyn direkt! :)
Ja den beslutsångesten va inte å leka med! :confused: Sista dagen som gick beställde jag den och det hela slutade ju väldigt bra :cool:

Tillbaka
Topp