• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vilken gör sig bÀst pÄ vinterpromenaden?
20181125_102248.jpg
Snowflake om det Àr snö pÄ marken, PADI om det Àr blÄ himmel och SARB om det Àr skymning. :cool:

Tjena,
NÄgon som vet referensen pÄ lÀnken till denna?
spb079j1

Var kan man köpa den isÄfall? :)

Testade att stÀlla frÄgan pÄ vintage men alla vintage Seiko experter kanske hÀnger hÀr?

Ropade hem denna bullhead igÄr. Har generellt ganska bra koll pÄ vintage men har aldrig satt mig in i Seiko. Tycker den ser Àrlig ut men vet samtidigt att det finns en hel del AM-delar. NÄgon som vÄgar sig pÄ ett utlÄtande?
Har sett ett antal varianter pÄ insett dÀr prickarna i vissa fall gÄr över kanten och i andra fall inte. LikasÄ verkar priclarna och Tachymeter bÄde finnas i vit och gulaktig kulör.

Fick det till att den Àr frÄn -74, stÀmmer det?
https://balstaauktionshall.nu/objekt/seiko-bullhead-chronograph-tachymeter-Ăž44mm/52934
CDDC33EB-86C8-45D6-98CF-4F9B07B6B3F2.jpeg

Testade att stÀlla frÄgan pÄ vintage men alla vintage Seiko experter kanske hÀnger hÀr?

Ropade hem denna bullhead igÄr. Har generellt ganska bra koll pÄ vintage men har aldrig satt mig in i Seiko. Tycker den ser Àrlig ut men vet samtidigt att det finns en hel del AM-delar. NÄgon som vÄgar sig pÄ ett utlÄtande?
Har sett ett antal varianter pÄ insett dÀr prickarna i vissa fall gÄr över kanten och i andra fall inte. LikasÄ verkar priclarna och Tachymeter bÄde finnas i vit och gulaktig kulör.

https://balstaauktionshall.nu/objekt/seiko-bullhead-chronograph-tachymeter-Ăž44mm/52934
Set korrekt ut!

Yes, juli 74. Ser fett bra ut!

Hej,

Ser denna ut att vara bortemot original eller Àr den moddad?
Skall enligt sÀljaren vara en SEIKO Scuba Diver's 7002-7001 A1 Automatic.

Mvh, Peder

seikopepsiröd.jpg

Bra jobbat med kameran dÀr, klockan i sig Àr ju bedÄrande. Jag som trodde en österrikare skulle ordna med en Ät mig i veckan men icke... om man inte vill betala premium pÄ chrono24 :grumpy:

-Tack sÄ mycket! Ja den Àr riktigt vacker, bland det bÀsta Seiko gjort i den hÀr klassen:happyhappy:
HÄller tummarna för att du fÄ tag i en:happyhappy:

Hej,

Ser denna ut att vara bortemot original eller Àr den moddad?
Skall enligt sÀljaren vara en SEIKO Scuba Diver's 7002-7001 A1 Automatic.

Mvh, Peder

seikopepsiröd.jpg
Det Àr vÀl frÄn Tradera? Den försÀljaren sÀljer bara billig (dyr?) skit. Inte nÄgot rÀtt pÄ den dÀr. Allt Àr aftermarket pÄ utsidan, man vÄgar inte ens gissa hur insidan ser ut.

Senast Àndrad:
Det Àr vÀl frÄn Tradera? Den försÀljaren sÀljer bara billig (dyr?) skit. Inte nÄgot rÀtt pÄ den dÀr. Allt Àr aftermarket pÄ insidan. man vÄgar inte ens gissa hur insidan ser ut.
Aj dÄ, dÄ fÄr jag skriva upp det köpet pÄ lÀropengsnotan och lÀsa pÄ bÀttre nÀsta gÄng.. :-(
Men snygg var den iaf ;-)

Mvh, Peder

Tack! :)
StÀmmer det att denna tavlan finns bÄde pÄ 6138-0040 och 6138-0049? Som jag tolkat pÄ nÄgon sida var -0049 för den amerikanska marknaden men har ingen aning om det Àr korrekt och vad som mer skiljer?
Det Àr sÄ det brukar vara sÄ det lÄter logiskt. Komiskt nog hade USA speciella importregler Àn typ resten av vÀrlden och dÀrför fanns ofta tvÄ olika modeller av samma klockmodell. MÀrkning pÄ tavla och antal juveler kunde skilja mellan olika till synes likadana modeller. Ett tydligt exempel Àr Bellmatic som fanns med 17 eller 27 juveler beroende pÄ marknad.

Har stött pÄ nÄgra Seiko Presage i 34mm (dam modell enligt beskrivningen). NÄgon som testat dessa? Alltid gillat Presage serien men tyckt de Àr för stora, bÀr gÀrna klockor i 35-36mm men Àr ju stor skillnad pÄ modell.
Undrar ocksÄ om dessa finns i Ànnu mindre storlek, typ 30mm? Ska isÄfall vara till flickvÀnnen :)
srp843j1.jpg

Har stött pÄ nÄgra Seiko Presage i 34mm (dam modell enligt beskrivningen). NÄgon som testat dessa? Alltid gillat Presage serien men tyckt de Àr för stora, bÀr gÀrna klockor i 35-36mm men Àr ju stor skillnad pÄ modell.
Undrar ocksÄ om dessa finns i Ànnu mindre storlek, typ 30mm? Ska isÄfall vara till flickvÀnnen :)
srp843j1.jpg
De dĂ€r finns bara i en ”damstorlek”.

Tillbaka
Topp