Och damstorlek enligt Seiko = 34mm?De dĂ€r finns bara i en âdamstorlekâ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Och damstorlek enligt Seiko = 34mm?De dĂ€r finns bara i en âdamstorlekâ.
Du skriver ju det.Och damstorlek enligt Seiko = 34mm?
Got you, finns det nÄgot liknande roligt frÄn Seiko runt 30mm?Du skriver ju det.
De finns i tvÄ storlekar, en stor och en liten.
Got you, finns det nÄgot liknande roligt frÄn Seiko runt 30mm?
Du kan kolla lÀngst bak i dessa kataloger.
För sent tyvÀrr... FÄr vÀl hoppas att den funkar som den skall sÄ fÄr den duga som slit och slÀngklocka.HÀv köpet med hÀnvisning till att den har fakedelar om du inte redan betalat den.
Jag har inte testat den personligen men gav nyligen min flickvÀn denna klocka som gÄva. Hon har vÀldigt smala handleder men 34mm sitter perfekt.Har stött pÄ nÄgra Seiko Presage i 34mm (dam modell enligt beskrivningen). NÄgon som testat dessa? Alltid gillat Presage serien men tyckt de Àr för stora, bÀr gÀrna klockor i 35-36mm men Àr ju stor skillnad pÄ modell.
Undrar ocksÄ om dessa finns i Ànnu mindre storlek, typ 30mm? Ska isÄfall vara till flickvÀnnen
Hej! Har en frÄga gÀllande Seiko Alpinist. Jag har ganska tjocka handleder (19cm) och ganska platta, kommer klockan att se vÀldigt liten ut?
Ăr lite nojig att bestĂ€lla den dĂ„ den kanske ser oproportionerlig ut.
Tacksam för svar och gÀrna en bild eller 2 om det finns nÄgon hÀr som har samma storlek pÄ. handlederna som mig och har denna vackra klocka.
FörstÄr inte frÄgan. De Àr slutsÄlda nÀstan överallt.
Dessa kommer snart annars...
Januari 2019 stÄr det (texterna under bilderna).Vet man ungefÀr nÀr dessa slÀpps? Framförallt Turtle-modellen
Tack för bilden. Ser fantastiskt fint ut! Nu lÀngtar jag Ànnu mer efter den.Min handled Àr 19 cm och Alpinisten sitter fint tycker jag
Januari 2019 stÄr det (texterna under bilderna).
Den dÀr kan nog göra sig riktigt bra med en stÄlfÀrgad shroud. Tavlan Àr ju underbar!I vÀntan pÄ ny stÄl-shroud sÄ kör vi utan
Ăgt. VĂ€ldigt liten.Börjar bli riktigt sugen pĂ„ en SBCM023, sĂ€g till om nĂ„gon har en liggandes. Har en köpes ute FĂ„r ocksĂ„ gĂ€rna höra lite erfarenheter av den.
Har ocksÄ Àgt en och precis som Yonsson skriver Àr den rÀtt liten, kÀndes lite som en barnklocka Àven om jag har hyfsat smala handleder.Börjar bli riktigt sugen pÄ en SBCM023, sÀg till om nÄgon har en liggandes. Har en köpes ute
FÄr ocksÄ gÀrna höra lite erfarenheter av den.
Ăgt. VĂ€ldigt liten.
Har ocksÄ Àgt en och precis som Yonsson skriver Àr den rÀtt liten, kÀndes lite som en barnklocka Àven om jag har hyfsat smala handleder.
DÄ tror jag absolut den kan vara nÄgot för dig.PÄ typ 39 mm x 12 mm sÄ kÀnns det svÄrt att fatta. BÀrs den extra litet? Jag tycker att bÄde skx och turtle bÀrs för stort för mig.
FöreslÄr att du letar dig in pÄ K&S hÀr pÄ KS eller kollar lite pÄ Ebay. Priserna pÄ chrono24 Àr oftast orimligt lagdaJag har börjat intressera mig för klockor och precis pÄbörjat min klockresa. Jag hade tÀnkt att min första "riktiga klocka" skulle bli en Seiko sarb033. Vet ni nÄgon bra hemsida som denna fortfarande gÄr att köpa pÄ?
Tack pÄ förhand!
Hade för mig den var 38mm, men ja, jag tyckte den var pytteliten.PÄ typ 39 mm x 12 mm sÄ kÀnns det svÄrt att fatta. BÀrs den extra litet? Jag tycker att bÄde skx och turtle bÀrs för stort för mig.
Första Àr en 7016-8000 och den andra en 7018-7000. Bild pÄ min 7016 nedan.Kan nÄgon identifiera kronograferna vid 1:42 respektive 1:54 i nedanstÄende video?