• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Har stött pÄ nÄgra Seiko Presage i 34mm (dam modell enligt beskrivningen). NÄgon som testat dessa? Alltid gillat Presage serien men tyckt de Àr för stora, bÀr gÀrna klockor i 35-36mm men Àr ju stor skillnad pÄ modell.
Undrar ocksÄ om dessa finns i Ànnu mindre storlek, typ 30mm? Ska isÄfall vara till flickvÀnnen :)
srp843j1.jpg
Jag har inte testat den personligen men gav nyligen min flickvÀn denna klocka som gÄva. Hon har vÀldigt smala handleder men 34mm sitter perfekt.
20181127_192213.jpg
20181127_192359.jpg
 
Hej! Har en frÄga gÀllande Seiko Alpinist. Jag har ganska tjocka handleder (19cm) och ganska platta, kommer klockan att se vÀldigt liten ut?
Är lite nojig att bestĂ€lla den dĂ„ den kanske ser oproportionerlig ut.
Tacksam för svar och gÀrna en bild eller 2 om det finns nÄgon hÀr som har samma storlek pÄ. handlederna som mig och har denna vackra klocka. :)
 
Hej! Har en frÄga gÀllande Seiko Alpinist. Jag har ganska tjocka handleder (19cm) och ganska platta, kommer klockan att se vÀldigt liten ut?
Är lite nojig att bestĂ€lla den dĂ„ den kanske ser oproportionerlig ut.
Tacksam för svar och gÀrna en bild eller 2 om det finns nÄgon hÀr som har samma storlek pÄ. handlederna som mig och har denna vackra klocka. :)

Min handled Àr 19 cm och Alpinisten sitter fint tycker jag :)

YVuAdRd.jpg
 
Börjar bli riktigt sugen pÄ en SBCM023, sÀg till om nÄgon har en liggandes. Har en köpes ute :)

FÄr ocksÄ gÀrna höra lite erfarenheter av den.

DBD075AD-8EF1-4488-8A7F-94627ECEDBE6.jpeg
 
Senast Àndrad:
SvÄrt sugen pÄ Shippo klockorna, framförallt SPB075. NÄgon som Àger en sÄdan och har lite intryck att dela med sig av?

A26ACF8A-FEC0-423B-BC13-1A5178436ADC.jpeg
 
Börjar bli riktigt sugen pÄ en SBCM023, sÀg till om nÄgon har en liggandes. Har en köpes ute :)

FÄr ocksÄ gÀrna höra lite erfarenheter av den.

DBD075AD-8EF1-4488-8A7F-94627ECEDBE6.jpeg
Har ocksÄ Àgt en och precis som Yonsson skriver Àr den rÀtt liten, kÀndes lite som en barnklocka Àven om jag har hyfsat smala handleder.
 
Jag har börjat intressera mig för klockor och precis pÄbörjat min klockresa. Jag hade tÀnkt att min första "riktiga klocka" skulle bli en Seiko sarb033. Vet ni nÄgon bra hemsida som denna fortfarande gÄr att köpa pÄ?
Tack pÄ förhand!
FöreslÄr att du letar dig in pÄ K&S hÀr pÄ KS eller kollar lite pÄ Ebay. Priserna pÄ chrono24 Àr oftast orimligt lagda:)
 
Tillbaka
Topp