• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NÀr man inte kan somna pÄ hotellet sÄ lÀgger man ut en bild hÀr ist, lovar det Àr sista (för idag)
21CD60FF-AEBB-423C-B7B8-D638EE303DE6.jpeg
Äsch, ös pĂ„ med bilder bara!
 
Samma visa som förra gĂ„ngen 

Tar fram en klocka som inte anvĂ€nds för att plĂ„ta inför försĂ€ljning. Ni vet redan resten av historien 

(Sammanfattning för nykomlingar: Klockan Äker tillbaka i lÄdan.)

Är nĂ„gon som sitter inne med bra tips för en sĂ„n som mig hur man blir av med sitt klocköverskott (alltsĂ„ de som inte anvĂ€nds) sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er!
/Ola

Seiko_ANA-9547.jpg
Seiko_ANA-9556.jpg
Seiko_ANA-9559.jpg
Seiko_ANA-9561.jpg
Seiko_ANA-9570.jpg
Seiko_ANA-9577.jpg
Seiko_ANA-9585.jpg
 
Samma visa som förra gĂ„ngen 

Tar fram en klocka som inte anvĂ€nds för att plĂ„ta inför försĂ€ljning. Ni vet redan resten av historien 

(Sammanfattning för nykomlingar: Klockan Äker tillbaka i lÄdan.)

Är nĂ„gon som sitter inne med bra tips för en sĂ„n som mig hur man blir av med sitt klocköverskott (alltsĂ„ de som inte anvĂ€nds) sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er!
/Ola

Seiko_ANA-9547.jpg
Seiko_ANA-9556.jpg
Seiko_ANA-9559.jpg
Seiko_ANA-9561.jpg
Seiko_ANA-9570.jpg
Seiko_ANA-9577.jpg
Seiko_ANA-9585.jpg
Lyckas du med miraklet att komma pÄ det hemliga tricket sÄ vill jag gÀrna ocksÄ veta hur man gör! :D

Edit: Mycket trevlig klocka förresten! :)

Edit 2: Sorry... :rolleyes:
 
Samma visa som förra gĂ„ngen 

Tar fram en klocka som inte anvĂ€nds för att plĂ„ta inför försĂ€ljning. Ni vet redan resten av historien 

(Sammanfattning för nykomlingar: Klockan Äker tillbaka i lÄdan.)

Är nĂ„gon som sitter inne med bra tips för en sĂ„n som mig hur man blir av med sitt klocköverskott (alltsĂ„ de som inte anvĂ€nds) sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er!
/Ola

Seiko_ANA-9547.jpg
Seiko_ANA-9556.jpg
Seiko_ANA-9559.jpg
Seiko_ANA-9561.jpg
Seiko_ANA-9570.jpg
Seiko_ANA-9577.jpg
Seiko_ANA-9585.jpg
Riktigt snygg!

Jo, det kĂ€nner man igen. ;) ÄndĂ„ börjar man inte anvĂ€nda dem, som man ju borde för att motivera utebliven annons.
 
Lyckas du med miraklet att komma pÄ det hemliga tricket sÄ vill jag gÀrna ocksÄ veta hur man gör! :D

Edit: Mycket trevlig klocka förresten! :)

Edit 2: Sorry... :rolleyes:

Riktigt snygg!

Jo, det kĂ€nner man igen. ;) ÄndĂ„ börjar man inte anvĂ€nda dem, som man ju borde för att motivera utebliven annons.

Haha, ja jag fattar att jag inte Àr ensam om det hÀr beteendet hÀr pÄ KS :) Det Àr sÄ mycket enklare och roligare att köpa Àn att sÀlja! Det Àr ett stort problem.
Det enda som har funkat riktigt bra för mig Ă€r megasnabba försĂ€ljningar. AlltsĂ„ typ att jag fĂ„r klockan sĂ„ld samtidigt som jag lĂ€gger ut annonsen. Annars hinner jag ofta Ă€ndra mig Ă€ven om jag lĂ€gger ut annons och drar tillbaka 


En variant som jag funderar pĂ„ Ă€r om jag skulle kunna bunta ihop alla klockor som egentligen borde sĂ€ljas (ca 10) till ett enda paket. Och sedan sĂ€tta ett pris som gör att nĂ„gon kommer hugga snabbt. DĂ„ blir jag ju av med allt och hinner inte Ă„ngra mig :) Det uppbara problemet Ă€r ju att jag förmodligen skulle fĂ„ betydligt mer betalat genom att sĂ€lja respektive klocka till nĂ„gon som verkligen ville ha just den 
 Vilket för mig tillbaka till ruta ett :banghead:
 
Samma visa som förra gĂ„ngen 

Tar fram en klocka som inte anvĂ€nds för att plĂ„ta inför försĂ€ljning. Ni vet redan resten av historien 

(Sammanfattning för nykomlingar: Klockan Äker tillbaka i lÄdan.)

Är nĂ„gon som sitter inne med bra tips för en sĂ„n som mig hur man blir av med sitt klocköverskott (alltsĂ„ de som inte anvĂ€nds) sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er!
/Ola

Seiko_ANA-9547.jpg
Seiko_ANA-9556.jpg
Seiko_ANA-9559.jpg
Seiko_ANA-9561.jpg
Seiko_ANA-9570.jpg
Seiko_ANA-9577.jpg
Seiko_ANA-9585.jpg
KÀnner mig vÀldigt trÀffad av situationen du beskriver. Har tÀnkt flera ggr att nu sÀtter jag ut alla som ska sÀljas i ett svep och sÀljer dom i ett billigt paketpris bara för att slippa separationsÄngesten :banghead:
Kanske jag gör sÄ snart :eek:
 
Samma visa som förra gĂ„ngen 

Tar fram en klocka som inte anvĂ€nds för att plĂ„ta inför försĂ€ljning. Ni vet redan resten av historien 

(Sammanfattning för nykomlingar: Klockan Äker tillbaka i lÄdan.)

Är nĂ„gon som sitter inne med bra tips för en sĂ„n som mig hur man blir av med sitt klocköverskott (alltsĂ„ de som inte anvĂ€nds) sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er!
/Ola

Seiko_ANA-9547.jpg
Seiko_ANA-9556.jpg
Seiko_ANA-9559.jpg
Seiko_ANA-9561.jpg
Seiko_ANA-9570.jpg
Seiko_ANA-9577.jpg
Seiko_ANA-9585.jpg
Hur ofta verkligen saknar du de klockor som du faktiskt har sÄlt? Personligen kÀnner jag mig lÀttad efter en försÀljning Àven om beslutet var svÄrt att fatta.
 
KÀnner mig vÀldigt trÀffad av situationen du beskriver. Har tÀnkt flera ggr att nu sÀtter jag ut alla som ska sÀljas i ett svep och sÀljer dom i ett billigt paketpris bara för att slippa separationsÄngesten :banghead:
Kanske jag gör sÄ snart :eek:

DÄ kanske det inte Àr en sÄ dum idé ÀndÄ! Vi fÄr se vem som hinner först ;)

Hur ofta verkligen saknar du de klockor som du faktiskt har sÄlt? Personligen kÀnner jag mig lÀttad efter en försÀljning Àven om beslutet var svÄrt att fatta.

Jag saknar dem inte alls. Eller jo vissa ... som jag dÄ köpt nya likadana ... som jag sen ocksÄ mÄste sÀlja eftersom jag sjÀlvklart inte anvÀnder dem heller. Jag sÄlde ju den första av en anledning :)
 
DÄ kanske det inte Àr en sÄ dum idé ÀndÄ! Vi fÄr se vem som hinner först ;)



Jag saknar dem inte alls. Eller jo vissa ... som jag dÄ köpt nya likadana ... som jag sen ocksÄ mÄste sÀlja eftersom jag sjÀlvklart inte anvÀnder dem heller. Jag sÄlde ju den första av en anledning :)
Ja, det har blivit nÄgra omköp. Har sparat ett par. Men ... anvÀnds dem? (nej)
 
DÄ kanske det inte Àr en sÄ dum idé ÀndÄ! Vi fÄr se vem som hinner först ;)



Jag saknar dem inte alls. Eller jo vissa ... som jag dÄ köpt nya likadana ... som jag sen ocksÄ mÄste sÀlja eftersom jag sjÀlvklart inte anvÀnder dem heller. Jag sÄlde ju den första av en anledning :)
Jag ser det lite som nÀr jag rensar i garderoben. AnvÀnds inte klockorna sÄ kommer man inte sakna dem. :)
 
Samma visa som förra gĂ„ngen 

Tar fram en klocka som inte anvĂ€nds för att plĂ„ta inför försĂ€ljning. Ni vet redan resten av historien 

(Sammanfattning för nykomlingar: Klockan Äker tillbaka i lÄdan.)

Är nĂ„gon som sitter inne med bra tips för en sĂ„n som mig hur man blir av med sitt klocköverskott (alltsĂ„ de som inte anvĂ€nds) sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er!
/Ola

Seiko_ANA-9547.jpg
Seiko_ANA-9556.jpg
Seiko_ANA-9559.jpg
Seiko_ANA-9561.jpg
Seiko_ANA-9570.jpg
Seiko_ANA-9577.jpg
Seiko_ANA-9585.jpg

Sen ska man inte hymla med att en del klockor ser bÀttre ut pÄ bild Àn pÄ handleden. Jag kan kÀnna sÄ med vissa klockor jag har. Grand Seiko ser bra ut pÄ bild men pÄ min handled Àr det nÄgot som saknas.
 
Sen ska man inte hymla med att en del klockor ser bÀttre ut pÄ bild Àn pÄ handleden. Jag kan kÀnna sÄ med vissa klockor jag har. Grand Seiko ser bra ut pÄ bild men pÄ min handled Àr det nÄgot som saknas.
Det Ă€r verkligen sant! Å andra sidan Ă€r just fotograferandet av klockor en viktig del av samlandet för mig. Inte lika viktig som bĂ€randet, men viktig.
 
Samma visa som förra gĂ„ngen 

Tar fram en klocka som inte anvĂ€nds för att plĂ„ta inför försĂ€ljning. Ni vet redan resten av historien 

(Sammanfattning för nykomlingar: Klockan Äker tillbaka i lÄdan.)

Är nĂ„gon som sitter inne med bra tips för en sĂ„n som mig hur man blir av med sitt klocköverskott (alltsĂ„ de som inte anvĂ€nds) sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er!
/Ola

Seiko_ANA-9547.jpg
Seiko_ANA-9556.jpg
Seiko_ANA-9559.jpg
Seiko_ANA-9561.jpg
Seiko_ANA-9570.jpg
Seiko_ANA-9577.jpg
Seiko_ANA-9585.jpg
Snygg!! Ref?
 
Tillbaka
Topp