• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

-Första fotot pÄ nyförvÀrvet (SRPD11) som togs med systemkameran:snaphappy::cool:
:seiko:
69C1679B-CF7A-4FDB-A0B1-25F0DD460C03.jpeg
Fint ska bli kul o se hur du bemöter klockans fÀrg skiftningar beroende pÄ ljus
453EA080-E06C-4E3F-B72B-52F306CDDE6D.gif

HjÀlp!
20190130_231318.jpg

Vad tycker ni om denna 6139 helmet. Borde inte visarna vara svarta. Är det nĂ„t som ser skumt ut.
Det Àr nÀmligen sÄ att sÀljaren Àr inte den Àrligaste.

Ett Erikas Originals Black Ops med blue stripe och svart hÄrdvara mÄnne? :cool:

Tack för svar :) men nja... Mer blÄtt och mer ljust vill jag ha!! . Jag Àr helt lost vad gÀller detta. Köper en klocka och behÄller "as is". SÄg nÄgon som hade en sbdc053 (eller om det var 055!?) med nÄt sharkband. SÄg för jÀvla bra ut men jag hittar inte inlÀgget

Köpte nyligen en skx009 hĂ€r pĂ„ forumet med jubilee. Är det nĂ„gon som upplever att Ă€ndlĂ€nkarna glappar gentemot bandhornen? NĂ€stan som att Ă€ndlĂ€nkarna inte Ă€r 22mm. Glappar liksom i sidled som jag upplever det o_O

Vill sÀga ja som enligt annonsen men i efterhand sÄ Àr jag inte lika sÀker. KÀnns inte som att ett original ska bete sig sÄ. Har Seiko mÀrkning pÄ spÀnnet och jÀmför jag med bilder sÄ ser det 100 ut.
Jag vill pÄstÄ att om det passar dÄligt och Àr rassligt sÄ Àr det definitivt ett Seiko originaljubilee... :rolleyes::p Kan kolla pÄ mitt nÀr jag kommer hem men tror inte att det Àr nÄgon speciell mÀrkning pÄ det. Mitt Àr original och ÀndlÀnkarna glappar Ät alla hÄll.

Edit: SlÀng gÀrna upp lite bilder pÄ det.

Edit 2: Hittade nÄgra bilder pÄ min klocka. Som du ser sÄ Àr det ett ganska stort glapp.
PSX_20190126_152515.jpg

PSX_20190104_193937.jpg

Senast Àndrad:
Jag vill pÄstÄ att om det passar dÄligt och Àr rassligt sÄ Àr det definitivt ett Seiko originaljubilee... :rolleyes::p Kan kolla pÄ mitt nÀr jag kommer hem men tror inte att det Àr nÄgon speciell mÀrkning pÄ det. Mitt Àr original och ÀndlÀnkarna glappar Ät alla hÄll.

Edit: SlÀng gÀrna upp lite bilder pÄ det.

Edit 2: Hittade nÄgra bilder pÄ min klocka. Som du ser sÄ Àr det ett ganska stort glapp.
PSX_20190126_152515.jpg

PSX_20190104_193937.jpg
DĂ„ Ă€r det nog som det ska för mitt ser precis likadant ut. Älskar rasslet och stretchen men just kling ljudet störde mig direkt. FĂ„r vĂ€nja mig vid det bara :p

DĂ„ Ă€r det nog som det ska för mitt ser precis likadant ut. Älskar rasslet och stretchen men just kling ljudet störde mig direkt. FĂ„r vĂ€nja mig vid det bara :p
Du fÄr vÀl trycka in lite hÀftmassa eller nÄgot i ÀndlÀnkarna... :rolleyes: Min lÄter ocksÄ ganska mycket men det Àr svÄrt att inte anvÀnda den för den Àr sÄ skööön! :D

Vill sÀga ja som enligt annonsen men i efterhand sÄ Àr jag inte lika sÀker. KÀnns inte som att ett original ska bete sig sÄ. Har Seiko mÀrkning pÄ spÀnnet och jÀmför jag med bilder sÄ ser det 100 ut.
Vad har Ă€ndlĂ€nkarna för mĂ€rkning om du kollar pĂ„ baksidan av klockan? Ska finnas en referens dĂ€r om den Ă€r original. Vid slitage kan det bli viss glapp sĂ„klart, men det beror lite pĂ„ hur pass begagnad den Ă€r? I vĂ€rsta fall Ă€r det bara att justera â€Ă¶ronen” pĂ„ Ă€ndlĂ€nkarna sĂ„ borde du ha bĂ€ttre passform.

Vad har Ă€ndlĂ€nkarna för mĂ€rkning om du kollar pĂ„ baksidan av klockan? Ska finnas en referens dĂ€r om den Ă€r original. Vid slitage kan det bli viss glapp sĂ„klart, men det beror lite pĂ„ hur pass begagnad den Ă€r? I vĂ€rsta fall Ă€r det bara att justera â€Ă¶ronen” pĂ„ Ă€ndlĂ€nkarna sĂ„ borde du ha bĂ€ttre passform.
Tack för tipsen! Ska titta pÄ det under kvÀllen! :)

65D105D2-C4B2-40E6-AD51-A8282A459FFA.jpeg
DSC_1438.JPG
Har nÄgon ett förslag pÄ straps till denna
:). Min favoritfÀrg Àr blÄ, har mÄnga pikéer o tröjor i blÄtt. Var pÄ vÀg att köpa en av mina graaler Omega ck2998 som skulle passat sÄ jÀkla bra ihop med garderoben men fÄr för nÀrvarande nöja mig med denna med nÄgot roligare armband
Jag kör Crafter blue Navy,kanske passar din?

Tillbaka
Topp