• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

-SRPD11
E8E5C88A-C9D4-4E59-8DC4-8A663EA85D38.jpeg

Ber om ursÀkt för att man inte kan, tar min frÄga och gÄr vidare.....
Alla SKX tillverkas i Kina oavsett K eller J

J versionerna Ă€r Ă€mnade för Mellanöstern dĂ€r man krĂ€ver nĂ„n form av ursprungsstĂ€mpel ”uppfinnar landet” DĂ€rför finns Made in Japan versionen.

K versionen antar jag för övriga vÀrlden. SÄ conclusion Àr att de inte spelar ingen roll vilken version du köper. Dock sÄ Àr J versionen extra wissing status.

Wissing (WIS) https://www.urbandictionary.com/define.php?term=WIS

Lycka till med köpet :cigar:

J versionerna Ă€r Ă€mnade för Mellanöstern dĂ€r man krĂ€ver nĂ„n form av ursprungsstĂ€mpel ”uppfinnar landet” DĂ€rför finns Made in Japan versionen.

K versionen antar jag för övriga vÀrlden. SÄ conclusion Àr att de inte spelar ingen roll vilken version du köper. Dock sÄ Àr J versionen extra wissing status.

Tack, sÄ enkelt det kan vara ibland, man lÀr sig med tiden....
Men kanske bÀst och uppsöka Google först innan man frÄgar hÀr sÄ man inte trampar nÄgon pÄ tÄrna !!;)

Tack, sÄ enkelt det kan vara ibland, man lÀr sig med tiden....
Men kanske bÀst och uppsöka Google först innan man frÄgar hÀr sÄ man inte trampar nÄgon pÄ tÄrna !!;)
Ingen fara pÄ taket. :)

Det Àr nog bara att frÄgan dykt upp tidigare och vissa vill att det ska vara större skillnad Àn det Àr, samt hÀvda att J-mÀrkningen Àr premium.

Det Àr nog bara att frÄgan dykt upp tidigare och vissa vill att det ska vara större skillnad Àn det Àr, samt hÀvda att J-mÀrkningen Àr premium.

För nĂ„gon som inte ”förstĂ„tt bĂ€ttre” dĂ„? Varför görs de i olika versioner och varför sĂ€ljs de dyrare i j-versioner world wide?
Inte mening att vara dryg. Vill bara förstÄ mig pÄ de olika meningarna.

För nĂ„gon som inte ”förstĂ„tt bĂ€ttre” dĂ„? Varför görs de i olika versioner och varför sĂ€ljs de dyrare i j-versioner world wide?
Inte mening att vara dryg. Vill bara förstÄ mig pÄ de olika meningarna.
Har tyvĂ€rr inget bra svar pĂ„ varför de inte gör samma version world wide. Men om bestĂ€mmelser i Mellanöstern Ă€r orsaken till J sĂ„ kanske andra bestĂ€mmelser berĂ€ttigar K. Om urtavlan Ă€r mĂ€rkt ”Japan” eller ”Made in Japan” sĂ„ kan man förstĂ„ att det Ă€r mer lockande Ă€n en t ex en tavla med bara verksnummer eller liknande.

Jo, det förstod till och med lilla jag. med tanke pÄ att det Àr nÄgra sidor hÀr.. och tanken var dÄ att istÀllet för att leta i ca 1027 sidor fÄ en lÀnk/svar sÄ chansade jag ;).
tack för hjÀlp iaf, no hard feelings,! kommer sÀkert komma med flera dryga/sjÀlvklara frÄgor dÄ jag troligen kommer att fastna i Seiko trÀsket.. MVH :)

Wissing (WIS) https://www.urbandictionary.com/define.php?term=WIS

I Kina?

Nu kanske jag inte har sökt ordentligt, men varr hittar man bÀsta gummi/silkon band till seiko dykare?
Om det gÀller eftermarkmadsprylar sÄ finns en uppsjö att vÀlja mellan. Crafter blue Àr populÀra. Har inte provat personligen men de har ju armband som Àr anpassade just för nÄgra olika seiko-modeller. NÄgot jag har personlig erfarenhet av och varmt kan rekommendera Àr singularstraps.se som finns i Sverige. De Àr eller har varit forumsponsorer, vet inte riktigt hur det ligger till just nu, men deras Plongeur Àr en riktigt trevlig serie. Kolla gÀrna in dem!

Om det gÀller eftermarkmadsprylar sÄ finns en uppsjö att vÀlja mellan. Crafter blue Àr populÀra. Har inte provat personligen men de har ju armband som Àr anpassade just för nÄgra olika seiko-modeller. NÄgot jag har personlig erfarenhet av och varmt kan rekommendera Àr singularstraps.se som finns i Sverige. De Àr eller har varit forumsponsorer, vet inte riktigt hur det ligger till just nu, men deras Plongeur Àr en riktigt trevlig serie. Kolla gÀrna in dem!
Tusen tack!
Original eller inte spelar ingen roll för mig, var mer ute efter ett bÀttre urval av hög kvalite. För mig Àr gummi ett mÄste pÄ badklocka.

Tillbaka
Topp