• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ny favorit. Mattsvart tavla iaf :)
IMG_20150120_095552.JPG

SÄ jÀkla grym alltsÄ. Love it, want it, need it!

Jag tyckte min mestadels var ljust blÄ, men som med mÄnga urtavlor skiftar fÀrgen beroende pÄ ljuset. Kan vara sÄ att mönstret pÄ tavlan ger ett annorlunda fÀrgspel beroende pÄ ljus och betraktningsvinkel??
Mmmmm, efter ha studerat lite bilder pÄ den sÄ undrar jag om mitt bildminne spelar mig ett spratt. Eller om det Àr sÄ att den gÀrna ser annorlunda ut pÄ bild jÀmfört med hur mina ögon ser den :)
Jag anser den vit nÀr jag tittar pÄ den (enligt mitt minne, har den inte pÄ mig idag), men pÄ bild Àr den onekligen vit/grÄ/ljusblÄ

Dagsljus inomhus:
2014-12-28 13.23.59.jpg

Solljus faktiskt, lite i alla fall:
2014-12-27 12.32.47.jpg

Avgör sjÀlva :)

NÄgon som vet om Seikos verk NH35(4r35), NH36(4r36) Àr oljade och klara nÀr man köper dom? AlltsÄ bara att sÀtta i boetten och köra?

Bilder
NH35M_Pic1_cmyk.jpg

NH36M_Pic1_cmyk.jpg

Kul klockodile !
DÄ kan vi jÀmföra GS-dykare nÀr vi ses nÀsta gÄng :)
Är vĂ€ldigt nyfiken pĂ„ vikten eftersom jag redan klĂ€mt pĂ„ stĂ„lversionen ett antal gĂ„nger.

Hallo
Vill ha en GS quartz som kan komplettera min SBGX063.

Gillar designen pÄ tvÄ modeller: SBGX089 samt SBGX093

Vet inte riktigt vilken jag sikta mot?
Vad tycker ni?

Finns det nÄgra andra försÀljare i Japan som jag bör kolla med förutom Higuchi?

Tack.

SÄdÀr ja!
Nu Àr man med Seiko vintage igen, fick abstinens nu nÀr min GS Àr i Japan pÄ obestÀmt tid, och sÄ kom denna:

GixWQLo.jpg

En mycket fin KS frÄn 73.

Blir intressant att se hur den sköter sig.

//Bosse

Uncle Ben
Tycker 093 Àr snyggast av de tvÄ. Tror bara det Àr Higuchi som sÀljer de dÀr, men annars kan du kolla med Chino. Googla chino GS.

Bosse Àr det den som lÄg hÀr pÄ KS? SÄg bra ut, bara att hoppas att urverket inte behöver service. Du vet ju hur min gÄr sÄ du kan ha det som referens. :)

Bosse Àr det den som lÄg hÀr pÄ KS? SÄg bra ut, bara att hoppas att urverket inte behöver service. Du vet ju hur min gÄr sÄ du kan ha det som referens. :)

Japp den Àr det, tveksamt att den gÄr sÄ bra som din, men det fÄr vi se.
Men vÀldigt fin för sin Älder och tavlan Àr riktigt skön

60IqhFI.jpg

Sunburst Àr inget nytt, men vÀrdelöst att plÄta i januari ljuset eller vad det nu kallas grÄ elÀndet.

//Bosse

Tycker den ser grym ut Bosse ! Boetten sÄg ocksÄ bra ut i annonsen. :) Om du ska kolla upp amplituden pÄ urverket hos nÄgon sÄ kan jag skicka referensresultat frÄn min om du vill. Dra ett PM i sÄ fall.

Edit: Bosse har du instagram?

Japp den Àr det, tveksamt att den gÄr sÄ bra som din, men det fÄr vi se.
Men vÀldigt fin för sin Älder och tavlan Àr riktigt skön

60IqhFI.jpg

Sunburst Àr inget nytt, men vÀrdelöst att plÄta i januari ljuset eller vad det nu kallas grÄ elÀndet.

//Bosse

Riktigt fin den! Hade det inte varit en sÄ fattig mÄnad sÄ hade den kanske hittat hem till mig istÀllet. Hade inte mage att skiljas frÄn min Sumo sÄ jag fick hoppa denna gÄng. Grattis till en finfin klocka.

SÄdÀr ja!
Nu Àr man med Seiko vintage igen, fick abstinens nu nÀr min GS Àr i Japan pÄ obestÀmt tid, och sÄ kom denna:

GixWQLo.jpg

En mycket fin KS frÄn 73.

Blir intressant att se hur den sköter sig.

//Bosse
Grattis, blir alldeles lyrisk nÀr jag ser den dÀr boettformen. Grymt snygg, hoppas den gÄr riktigt bra.

Följde denna auktion pÄ ebay pÄ en SBGM001 dÀr inga bud kom in, startpris ca SEK 20.000:-
NÀstan sÄ jag Ängrar att man inte lade ett startbud dÄ klockan verkar vara i fint skick och priset helt ok:

Screen Shot 2015-01-23 at 8.41.54 AM.png

Följde denna auktion pÄ ebay pÄ en SBGM001 dÀr inga bud kom in, startpris ca SEK 20.000:-
NÀstan sÄ jag Ängrar att man inte lade ett startbud dÄ klockan verkar vara i fint skick och priset helt ok:

Screen Shot 2015-01-23 at 8.41.54 AM.png
Kanonpris ju, men ebay Àr inte en bra sÀljplattform för GS.

Tillbaka
Topp