Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det bidde ingen SNN den hÀr gÄngen. Hittade en annan dÀr mina tankar gick lite Ät 6138-8020 hÄllet sÄ var tvungen att klicka hem den. Jag tycker den Àr snygg om Àn lite stor sÄ fÄr se hur den sitter nÀr den landar. Seiko SNDF87P1 var namnet.
VÀldigt fin! Alldeles lagom storlek, eller kunde gÀrna vara lite större.
Ăr inte helt hundra pĂ„ att frĂ„gan riktats till mig, men om sĂ„ Ă€r fallet sĂ„ Ă€r det frĂ„n ebay. SĂ€ljare Ă€r timeglobalsg och lĂ€nken Ă€r till en SRP043. Kommer frĂ„n Singapore. Leveranstid ca en vecka.Snyggt! Var köpte du lĂ€nken?
Jo det Ă€r korrekt! [emoji106] Aha, gjorde tydligen lite fel nĂ€r jag skulle svara (Ă€r inte vĂ€n med Tapatalks uppdatering...alls faktiskt). Ăr tacksam för ditt svar [emoji41]Ăr inte helt hundra pĂ„ att frĂ„gan riktats till mig, men om sĂ„ Ă€r fallet sĂ„ Ă€r det frĂ„n ebay. SĂ€ljare Ă€r timeglobalsg och lĂ€nken Ă€r till en SRP043. Kommer frĂ„n Singapore. Leveranstid ca en vecka.
KÀnns inte troligt dÄ de inte har diashieldloggan pÄ specifikationsbilden och jag har inte hört nÄgot, men hoppas kan man ju.yonsson, jag sÄg en kommentar pÄ Facebook att SBDX012 Àr Diashieldbehandlad. Har du sett nÄgot som styrker det nÄgonstans? Vore ju grymt.
KÀnns inte troligt dÄ de inte har diashieldloggan pÄ specifikationsbilden och jag har inte hört nÄgot, men hoppas kan man ju.
Se dÀr, bekrÀftat!Google translate av Seikos sida:
"Vackra fall band
Fallet och bandet, frÄn daglig anvÀndning av nötning och smÄ repor, skydda den naturliga vacker glans och snygg avslutning klocka, har Seiko egen ytbehandlingsteknik "diamant sköld" inretts. Dessutom Àr det tecken pÄ ramen utsÀtts för en gyllene avsluta med anodoxidation behandling av laser, utan peeling och bleka, kan du kontrollera ordentligt tiden för evigt."
Hur ser tunan ut pÄ med det bandet? Ser vÀldigt ballt ut pÄ bilden hur som helst. Bra kombo!TvÄ favoriter
Hur ser tunan ut pÄ med det bandet? Ser vÀldigt ballt ut pÄ bilden hur som helst. Bra kombo!
Nyinkommen Seiko SBDX012 nr 62/1000. Kass mobilbild, första intrycket Àr över förvÀntan.
Tyckte lÀnge att folk var knÀppa som inte tyckte att lÀder och dykarklocka gick ihop, men nu har jag svÀngt. Man kan ju inte dyka med lÀder. Man dyker typ aldrig, men ÀndÄ, man kan ju inte dyka med lÀder.
Och nu ett tips till en vÀldigt smal krets.
Jag köpte ju ett Isofrane till min SKX009 för ett tag sen och har testat lite olika varianter av bandstift. Geparden ledde mig rÀtt sÄ att jag Àntligen fick bandstift som passade perfekt bÄde till bandet och klockan (http://www.zuludiver.com/Fatter-Spring-Bars-for-Divers-Watches). 2,0 mm tjocklek och 1,1 mm i Àndarna var det som gÀller. Nedan en jÀmförelse med originalstiften (2,5 mm tjocka, de tvÄ lÀngst ned).
Bjussar pÄ ett handledsskott ocksÄ.
Nyinkommen Seiko SBDX012 nr 62/1000. Kass mobilbild, första intrycket Àr över förvÀntan.
Ser bra ut. Min har skickats, men 0 uppdateringar hos vÄr kÀra Post Àn sÄ lÀnge.
HÄller med 003:ans tavla Àr bÀttre, men guldsiffror pÄ bezeln och röd sekund Àr mumma. Mer bilder pronto!Min skickades i fredags, rÀtt förvÄnad att jag kunde hÀmta ut den redan idag.
Du har nÄgot att se fram emot iaf. Har aldrig sett sbdx003 i verkligheten men gillar verkligen att bezeln har gulddetaljer och den röda sekundvisaren pÄ denna hyllningsmodellen. Dock kunde dom gÀrna fÄtt hÄlla tavlan mer clean.
LÀgg gÀrna upp fler (och bÀttre bilder sen...