• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tycker inte det Àr sjÀlvklart med ~25 tkr mellan dessa tvÄ :borg:

IMG_20190212_211504.jpg

Tycker inte det Àr sjÀlvklart med ~25 tkr mellan dessa tvÄ :borg:

IMG_20190212_211504.jpg
KĂ€nns som att det Ă€r lite sĂ„ generellt nĂ€r man kommer upp i prisklass, det blir svĂ„rt att motivera prisskillnaden. Men allt som oftast handlar det om smĂ„ detaljer eller skillnader som man fĂ„r betala mycket extra för, sen om det Ă€r vĂ€rt det eller inte Ă€r upp till var och en. Är ju sĂ„hĂ€r inom alla hobbys :)

@Lundgren absolut. Man kan inte annat Àn fnissa (eller grÄta) nÀr man har 4R36 som gÄr bÀttre Àn 8L35. SÀger inte att det Àr sÄ i det hÀr specifika fallet men jag hade en SRP775 (nu sÄld) som enligt nya Àgaren mÀtte till 0,0 sek avvikelse pÄ tvÄ dygn. Den hann bÄde forta och sakta sig med nÄgon sekund men gick generellt som en spring drive, typ.

@Ekberget tyvÀrr inte. Hade en 053 förra hösten och gillade den men allt sÄldes till förmÄn för SLA025. Den har jag fortfarande inte knipit.

Kör en vÄffla pÄ den dÀr sköldpaddan sÄ Àr du klar.
Bara Seikos vÄffla duger. Uncle Seikos Àr för tunn, stel och har för smÄ pyramider.
SLA017's vÄffla Àr som en perfekt vÄffla skall se ut. Hade den funnits med 22 mm lug width sÄ....
Tropical funkar ocksÄ bra pÄ Turtles.

Hej! Har en frĂ„ga kring min SKX009. Bytte min jubilee lĂ€nk till Feskarns canvas band. Bytte tillbaka strax innan semestern och fick dĂ„ ett glapp pĂ„ bĂ„de Ă€ndlĂ€nkarna vid uret. Är det nĂ„gon som har nĂ„got tips kring vad man kan göra för fĂ„ fast de lite hĂ„rdare?

Bara Seikos vÄffla duger. Uncle Seikos Àr för tunn, stel och har för smÄ pyramider.
SLA017's vÄffla Àr som en perfekt vÄffla skall se ut. Hade den funnits med 22 mm lug width sÄ....
Du har rÀtt, Uncle Seikos Àr fan för klen alltsÄ, funkade inte alls pÄ min GS-dykare... Synd att det inte finns ett biffigare alternativ.

Isofrane-kopior funkar. De Àr tjocka och passar större dykare. Dock bör man vara vaksam pÄ det skruvade spÀnnet. Risk för att det gÀngar upp sig.

• Like
Reactions: AB
@Lundgren absolut. Man kan inte annat Àn fnissa (eller grÄta) nÀr man har 4R36 som gÄr bÀttre Àn 8L35. SÀger inte att det Àr sÄ i det hÀr specifika fallet men jag hade en SRP775 (nu sÄld) som enligt nya Àgaren mÀtte till 0,0 sek avvikelse pÄ tvÄ dygn. Den hann bÄde forta och sakta sig med nÄgon sekund men gick generellt som en spring drive, typ.

@Ekberget tyvÀrr inte. Hade en 053 förra hösten och gillade den men allt sÄldes till förmÄn för SLA025. Den har jag fortfarande inte knipit.
Kanske lite överkill att ha kvar en budget-SLA nÀr man har the real deal...

Kan svÀnga rÀtt rejÀlt ibland om den ligger, anvÀnds eller bÄda. SÄ ge den ett par dagar iaf. Mina kunde svÀnga frÄn +10 till -10 men i slutÀndan gÄ nÄn sekund fel pÄ en vecka.
Edit: slÀnger upp en mÀtning pÄ min gamla samurai. SvÀnger lite men Tot +0.7spd Àr vÀl ok tycker jag :)
+8s ligger den pÄ nu i skrivande stund sen igÄr.

Är nöjd med mitt Uncle Seiko v2,men lite mjukare kunde det varit kanske.

Finns det nÄgon bild pÄ baksidan och/eller tydligare bild pÄ tavlan? Det Àr ingen storsÀljande modell sÄ Àr nog svÄrt att fÄ svar sÄvida ingen sitter pÄ samma klocka :)

Hittade bilden pÄ nÀtet och tog en skÀrmdump. Har inga fler foton eller nÄgon mer info. Har aldrig sett modellen tidigare men jag tycker att den Àr jÀvligt cool. Nu Àr ju inte kronografer min grej, jag Àr mer en sucker för japanska dykare, men denna vÀckte faktiskt lite ha-begÀr.
Hoppas att nÄgon Seikoholic pÄ forumet kan hjÀlpa med modellnummer.

Tillbaka
Topp