• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Glömde jÀmförelse med vanliga marinemastern. Tycker den nya Àr vassare men sbdx001 kommer absolut att stanna.

Tackar för den bild, mycket uppskattad, precis vad som behövdes för att jag skall slÀppa mitt tag i en 012 `er min 001 förblir single..
FÄr man frÄga vart du har köpt den och vem som transporterade?, fredag/mÄndag Àr snabbt.

Och i övrigt stort grattis till en mycket fin klocka.

//Bosse

Tackar för den bild, mycket uppskattad, precis vad som behövdes för att jag skall slÀppa mitt tag i en 012 `er min 001 förblir single..
FÄr man frÄga vart du har köpt den och vem som transporterade?, fredag/mÄndag Àr snabbt.

Och i övrigt stort grattis till en mycket fin klocka.

//Bosse

Tack! FörstÄr, för mig Àr dom tillrÀckligt olika för att jag skall kunna motivera att ha bÄda kvar.
Köpte av Higuchi, skickade med EMS tror jag.

InstÀmmer, men tycker ÀndÄ det funkar. GuldspÀnnet gÄr ju dock fetbort.

SjÀlv lite tveksam till guldspÀnnet, behÄller det dock veckan ut sen fÄr jag se.. Metallkeepern kÀnns ju dock som en uppgradering dÄ mina tidigare i gummi haft en tendens att gÄ sönder efter ungefÀr 1 Är.

SjÀlv lite tveksam till guldspÀnnet, behÄller det dock veckan ut sen fÄr jag se.. Metallkeepern kÀnns ju dock som en uppgradering dÄ mina tidigare i gummi haft en tendens att gÄ sönder efter ungefÀr 1 Är.
Är det samma gummiblandning som tidigare eller den nya sorten?

Jag har köpt en 7t32-7g20 men den saknar lÀnk.
NÀr jag ska köpa lÀnk pÄ eBay (eftersom ingen verkade ha en hÀr pÄ forumet) sÄ undrar jag om SEIKOs form pÄ boetten passar praktiskt taget alla endlÀnkar? Böjda dvs.
Det ska vara samma form och storlek som till 007/009.

Jag har köpt en 7t32-7g20 men den saknar lÀnk.
NÀr jag ska köpa lÀnk pÄ eBay (eftersom ingen verkade ha en hÀr pÄ forumet) sÄ undrar jag om SEIKOs form pÄ boetten passar praktiskt taget alla endlÀnkar? Böjda dvs.
Det ska vara samma form och storlek som till 007/009.
Nej, det kan skilja en hel del. Alla lÀnkar passar inte alla modeller. Sumo/mm300/skx007 har exempelvis tre olika boettformer och inga lÀnkar till dem passar mer Àn en modell.

Snubblade förbi denna skönhet och kunde inte lÄta bli.
Vet inte sÄ mycket om modellen men fastnade för det "blÄa djupet" i tavlan.
IMG_2016.JPG

VÀldigt svÄrfÄngat pÄ bild visar det sig.
IMG_2022.JPG

Sitter pÄ en rasslig lÀnk som ser ut att vara ihopsatt fel.

HĂ„ll tillgodo.

Cool Bosse ! Gjordes det i Norge och vad kostade det?

Svar pÄ frÄga 1 ja, och pÄ frÄga 2 Àhh en del, men det Àr mindre Àn 1 Är sedan den togs ut sÄ jag tyckte det var vÀrd att lÀgga pengar pÄ att hÄlla den i ordning, typisk att det Àr den nyaste klocka jag har som jag gör min första (och peppar peppar) Ànda reella ding i.

//Bosse

Tillbaka
Topp