• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

87509B63-8252-452C-9DF8-47A16E4C5485.jpeg

Hej,
NÄgon som kan tips var man hittar besel eller inlÀgg till en mini turtle?

Senast Àndrad:
NÄgon mer Àn jag som sitter pÄ en SLA021/019 och funderar pÄ varför lume-triangeln pÄ bezel inte Àr lackad/skyddad?
Ingen biggie, men kör man exempelvis en svart putstrasa sÄ drar den gÀrna Ät sig lite svart fÀrg, vilket Ä andra sidan gÄr att tvÀtta av igen. Men ÀndÄ :rolleyes:

Edit: ska förtydliga att det syns mest om man anstrÀnger sig. Inte sÄ att det blir helt igenom fÀrgat. Men ytan Àr strukturerad och ljus vilket stÀller till det.

Senast Àndrad:
Funderar pĂ„ att köpa en SEIKO AUTOMATIC PRESAGE SARX057 Titanium "Baby GS" Är det en prisvĂ€rd klocka? Vad kan mina Seiko-vĂ€nner sĂ€ga om den?

NÄgon mer Àn jag som sitter pÄ en SLA021/019 och funderar pÄ varför lume-triangeln pÄ bezel inte Àr lackad/skyddad?
Ingen biggie, men kör man exempelvis en svart putstrasa sÄ drar den gÀrna Ät sig lite svart fÀrg, vilket Ä andra sidan gÄr att tvÀtta av igen. Men ÀndÄ :rolleyes:

Edit: ska förtydliga att det syns mest om man anstrÀnger sig. Inte sÄ att det blir helt igenom fÀrgat. Men ytan Àr strukturerad och ljus vilket stÀller till det.

Man mĂ€rker det mest i vissa vinklar, att det Ă€r ”grumligt” vid lumetriangeln kl 12.

Borde vara bÀttre pÄ en klocka i den prisklassen tycker jag.

Det var ok i början, men fick mig att byta bort min sla021 efter drygt 5-6 v dÄ just det du sÀger störde mig.

Sen kÀnns den vÀldigt oskyddad med och vet ej hur pass stryktÄlig lumepip Àr.

Ja din va lite bÀttre skick den ;)
Nja.. den har krossat plexi och kuggarna lÄter nÀr den drar upp fjÀdern (kanske Àr vanligt pÄ 7005?) men blir nog bra efter en liten service. Det Àr vÀl bakelite bezel, eller nÄgot liknande? KÀnns plastig. DÀrav mÄnga som Àr slitna, men det Àr ju ett tecken pÄ att de sett lite action. Av nÄn anledning har mÄnga hamnat i Sverige, och det verkar som de köpts in av marinen (finns nÄn bild pÄ en kronmÀrkt). Trevliga smÄ rackare!

Man mĂ€rker det mest i vissa vinklar, att det Ă€r ”grumligt” vid lumetriangeln kl 12.

Borde vara bÀttre pÄ en klocka i den prisklassen tycker jag.

Det var ok i början, men fick mig att byta bort min sla021 efter drygt 5-6 v dÄ just det du sÀger störde mig.

Sen kÀnns den vÀldigt oskyddad med och vet ej hur pass stryktÄlig lumepip Àr.
Ok, dÄ fanns det fler Àn jag som hade uppmÀrksammat.

FrÄgan Àr om det gÄr att fÄ det ÄtgÀrdat pÄ nÄgot vettigt sÀtt eller bara acceptera att det Àr tillverkat sÄ?
Ett alternativ skulle vÀl vara att slÀnga pÄ en bezel frÄn SBDX017, inte verifierat att det passar, men dÄ tappar man nymodigheten med keramiska inlÀgget. Kanske att det gÄr att lacka triangeln av nÄgon med stadig hand? Oklart hur det skulle pÄverka lysförmÄga och om det ens gÄr att fÄ en sÄdan lack att sitta fast.

Klockan Ă€r en killer i övrigt i min mening och vĂ€ger trots allt upp det ”felet”.

Tjena KS,
Funderar pÄ att slÀppa min seiko klocka för att finansiera ett nytt köp.
Är ganska ny nĂ€r det kommer till klockvĂ€rlden och skulle behöva lite feedback gĂ€llande om det Ă€r lönt eller inte att slĂ€ppa rackaren.
Det rör sig om en Seiko premier automatic : SSA023J2: Caliber 4R39-00A0.
Tack i förhand :)

Tjena KS,
Funderar pÄ att slÀppa min seiko klocka för att finansiera ett nytt köp.
Är ganska ny nĂ€r det kommer till klockvĂ€rlden och skulle behöva lite feedback gĂ€llande om det Ă€r lönt eller inte att slĂ€ppa rackaren.
Det rör sig om en Seiko premier automatic : SSA023J2: Caliber 4R39-00A0.
Tack i förhand :)
Vet inte hur mycket du försöker fÄ loss. Open heart har vÀl inte direkt varit nÄn hysteri kring hÀr. Du kanske kan fÄ 1500-2000 max beroende pÄ skick.

Tillbaka
Topp