• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dissa nu inte mitt nya lÀder pojkar. :) Ett Hirsch London hade varit fint, men detta Àr lika tjockt enligt Hirsch och kostade 700kr istÀllet för 1900kr för ett Hirsch London. Ville ha ett 20/16mm i Àkta alligatorlÀder och dÄ finns det inte sÄ mÄnga att vÀlja pÄ
. Liberty har jag haft, men det Àr ju 20/18mm och jag vill ha original-GSspÀnne (som Àr 16mm)

Sagedal
Livsfarligt att göra sÄdana jÀmförelser, men jag förstÄr vad du Àr ute efter.

80talisten
Nej, spring driven fÄr stanna.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
HÀr kommer bilder pÄ kvÀllens Seiko. Satte den pÄ ett helt nytt alligatorlÀder frÄn Hirsch eftersom jag inte orkar korta lÀnken idag. Den Àr för övrigt i totalt nyskick. SWEET!
A433197E-59BB-4F55-9B52-A5319BE71318_zpsrmeejlea.jpg~original

6F469BFC-C9B8-471E-9EDC-E63BC604A261_zpsk0lzr3z7.jpg~original


Bilder i dagsljus efterfrÄgas..
Är tavlan borstad? Svart eller nĂ€stan brunaktig?

Snygg hursomhelst
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den Àr högblankt svart, men skiftar utifrÄn ljuset. FÀrgblind som jag Àr, sÄ skulle jag sÀga att den skiftar mellan grÄtt, svart, grönt och brunt, men att den oftast Àr svart.

Jag försöker ta bÀttre bilder under dagen.
 

_jonte

Patek
Dissa nu inte mitt nya lÀder pojkar. :) Ett Hirsch London hade varit fint, men detta Àr lika tjockt enligt Hirsch och kostade 700kr istÀllet för 1900kr för ett Hirsch London. Ville ha ett 20/16mm i Àkta alligatorlÀder och dÄ finns det inte sÄ mÄnga att vÀlja pÄ
. Liberty har jag haft, men det Àr ju 20/18mm och jag vill ha original-GSspÀnne (som Àr 16mm)
Tycker det passar toppen! :)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
HÀr kommer bilder pÄ kvÀllens Seiko. Satte den pÄ ett helt nytt alligatorlÀder frÄn Hirsch eftersom jag inte orkar korta lÀnken idag. Den Àr för övrigt i totalt nyskick. SWEET!
A433197E-59BB-4F55-9B52-A5319BE71318_zpsrmeejlea.jpg~original

6F469BFC-C9B8-471E-9EDC-E63BC604A261_zpsk0lzr3z7.jpg~original
Sjukt snygg GS. Grattis.
En av mina favoriter. Har testad LE med blÄ urtavla men undrar om inte den du har Àr snyggare.
 

Sagedal

Breitling
Dissar inte lÀdret, det Àr snyggt ju! Men jag Àr svag för brun/svart/silver kombon man kan fÄ pÄ dykaruren. Med svart alligator som du har Àr det lite mer dressigt. Avis.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Den Àr högblankt svart, men skiftar utifrÄn ljuset. FÀrgblind som jag Àr, sÄ skulle jag sÀga att den skiftar mellan grÄtt, svart, grönt och brunt, men att den oftast Àr svart.

Jag försöker ta bÀttre bilder under dagen.

Det Àr ju det som Àr sÄ gött, man tröttnar inte pÄ tavlorna!
 

buggin-san

Cartier
Hello ni Seikobitna,

Har just upptÀckt Seikos nya SARG-serie. Och dÄ specifikt denna:
heGdrtU.jpg


Har en Sumo och en SARB033, gillar verkligen denna "nivÄ" pÄ Seiko, och söker nog efter en mer dressad/lÀdervÀnlig Seiko i samma kvalitetsnivÄ, och gillar dessutom flieger-utseendet. Vidare Àr den nmittemellan - större Àn SARB:en vilket passar mina handleder bÀttre - mindre Àn Sumon.

Finns det nÄgra insikter om modellen/serien? NÄgon som t o m kÀnnt pÄ den? Varför köpa eller inte köpa?

Tack!

// martin
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SARG007 alltsÄ. Samma boett som SARB017. Aldrig sett den live. Kolla Àven SARG003. Samma urverk som dina andra Seikos, men det vet du vÀl.
 

seikoswede

Panerai
SARG-serien Àr riktigt fin! CHINO har dem till hyggligt pris sÄg jag nÀr jag bestÀllde min sons julklapp dÀr hÀromdagen.

http://c-watch.co.jp/ww/sarg005.html

Han fÄr, efter hjÀlp frÄn forumets eminenta medlemmar, en Seiko Military SBCA001.

Och som av en hÀndelse fÄr pappa ocksÄ en julklapp i samma paket!! :angel:

Trackingnumret kom inatt sÄ nu ÄterstÄr bara att vÀnta nÄgra dagar!

Vad fÄr jag dÄ?? Den som vÀntar fÄr se! Det Àr inte julafton Àn!

Jim
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
SARG-serien Àr riktigt fin! CHINO har dem till hyggligt pris sÄg jag nÀr jag bestÀllde min sons julklapp dÀr hÀromdagen.

http://c-watch.co.jp/ww/sarg005.html

Han fÄr, efter hjÀlp frÄn forumets eminenta medlemmar, en Seiko Military SBCA001.

Och som av en hÀndelse fÄr pappa ocksÄ en julklapp i samma paket!! :angel:

Trackingnumret kom inatt sÄ nu ÄterstÄr bara att vÀnta nÄgra dagar!

Vad fÄr jag dÄ?? Den som vÀntar fÄr se! Det Àr inte julafton Àn!

Jim
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
SARG-serien Àr riktigt fin! CHINO har dem till hyggligt pris sÄg jag nÀr jag bestÀllde min sons julklapp dÀr hÀromdagen.

http://c-watch.co.jp/ww/sarg005.html

Han fÄr, efter hjÀlp frÄn forumets eminenta medlemmar, en Seiko Military SBCA001.

Och som av en hÀndelse fÄr pappa ocksÄ en julklapp i samma paket!! :angel:

Trackingnumret kom inatt sÄ nu ÄterstÄr bara att vÀnta nÄgra dagar!

Vad fÄr jag dÄ?? Den som vÀntar fÄr se! Det Àr inte julafton Àn!

Jim
LÄter görtrevligt! Ser fram emot en riktig paketöppning :)
 
Jag har ett sÄdant komplett visarsett liggandes hemma. Det Àr bara att ploppa i valfri klocka. Du kan fÄ det billigt. :)

Edit: LÀste för fort. Trodde du menade Sarben pÄ sista bilden.
Heh, np. Menade GS:en som har en rÀfflad tavla. Ser inte riktigt, men pÄminner lite om AP RO, fast lite mer subtil. MUMMA

EDIT: Nu nÀr jag kollar nÀrmare/zoomar sÄ Àr det inte nÄgon rÀfflad bakgrund, utan massa "GS" :S My bad!
 
Topp