Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hade en gÄng en Seiko 5, en SNXS77. Antagligen det mest prisvÀrda automatiska uret med tanke pÄ kostnad vs hÄllbarhet pÄ urverket. Helt okej klocka för övrigt!
Nej precis, lÀnken var sÄdÀr (fast för 600kr sÄ ska man inte klaga). Bytte ut den mot ett lÀderband, men i övrigt var klockan riktigt trevlig.LÀnkarna brukar ju inte vara nÄgra höjdare, men i övrigt fÄr man ju inte mer klocka för de 1000kr eller under som Seiko 5 erbjuder.
Skitsnygg !, fÄr jag gissa ? , dum frÄga klart jag fÄr !
7016-7000 1977
Sitter ett roligt verk i den, flyback och dagÀndring genom att pumpa kronan...Bra gissat! Har du nÄgon rolig historik? Du har Àgt den tidigare va?
Jag gillar den som fasiken, Àr bara fundersam pÄ nÄgot snyggt band. Förslag?
Bra gissat! Har du nÄgon rolig historik? Du har Àgt den tidigare va?
Jag gillar den som fasiken, Àr bara fundersam pÄ nÄgot snyggt band. Förslag?
Det lÀr ju inte komma till redan befintliga modeller. Seiko Àndrat i princip aldrig urverk i sina befintliga modeller. Det urverk du nÀmner sitter ju i nya monstern. Eller menar du om det gÄr att byta ut ett 7s26 mot ett 4r36?
Hej!
HÀr kommer en bild pÄ min senaste Seiko, haft mÄnga tidigare. Nu har jag 3st i lÄdan.
Mvh,
Philip
Kör en tillÀggsfrÄga till min postade bild.
Körde Seiko en annan metod för sin förgyllning pÄ deras lite Àldre modeller? Denna klocka har ju nÄgra Är pÄ nacken och ser vÀldigt vÀlanvÀnd ut, men jag kan inte se nÄgon antydan till att förgyllningen börjat slÀppa/nötas ut, inte ens pÄ lÀnken.
Förgyllningen pÄ min fÀstmös senaste Seiko, köpt i början av Äret, har redan börjat nötas ut och visa stÄlet. Den Àr dÄ heller inte anvÀnd pÄ daglig basis.
SÄ, var det bÀttre förr?
Tack!
Jag har haft 2 st, en Automatisk och en Kinetic. TyvĂ€rr riktigt trist linje i mitt tycke, fast min automatiska SPB001J1 var nog den bĂ€sta i den linjen och Ă€r riktigt snygg.FrĂ„ga: Jag hör mycket om Grand Seiko och dykaruren med 007:an i spetsen, men hur Ă€r det med "Premier" serien? Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har en? Reflektioner?
Jag funderar pÄ en med Kinetic Perpetual Auto-relay verk till jul nÀmligen...
Sagedal
Premierlinjen Àr det inget fel pÄ rent kvalitetsmÀssigt, men estetiskt tilltalar de klockorna mig inte alls.
Kinetic Àr bra grejer, men kanske lite osexigt enligt vissa. Glöm inte kolla de soldrivna urverken.
yonsson! Riktigt sjysst! hoppas pÄ ett lÄngt och lyckligt liv med din keeper!
Mja, jo, det var vÀl nÄgot sÄdant jag hade tÀnkt mig. Det finns vÀl sÀkert en kontinuerlig skala pÄ kvalitet, frÄn billigaste plast till patek/GS etc.Menar du att du vill ha en jÀmförelse av kvaliteten med andra mÀrken? Lite svÄrt att ge i sÄ fall.
Personligen tycker jag alla Seikos Àr vÀldigt prisvÀrda utifrÄn vad de kostar. Köper man en Seiko för 5000kr sÄ fÄr man en bra klocka för de pengarna och köper man en Seiko för 50000kr, sÄ fÄr man en bra klocka för de pengarna.