• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bosse

Friends of KS
rFuA7bO.jpg
2 japanska godingar :happyhappy:

:gs:
 

Bosse

Friends of KS
!

DÀr Àr 3 pÄ bilden (visare alltsÄ)..
Nu var det den japanska whisky som var den andra goding men jag ser din poÀng, jag fÄr skÀrpa mig, nÄgot ovan med macroen :banghead:

//
 

Bosse

Friends of KS
Hej

Lite dött i Seiko avdelningen sÄ lite för experterna att bita i, vad Àr detta och hur mÄnga finns i Sverige:

OMIuCbf.jpg


:gs: (Àr det inte men nÀra)

//
 

Bosse

Friends of KS
Och.
Molle har (sjÀlvklart) rÀtt pÄ frÄga 1 modellen Àr SAGH007, frÄn Seiko Brightz Phoenix serien enbart marknadsfört i Japan designat för "unga och framgÄmgsrika", jag missar dock minst ett av dessa kriterier :)

Vad som man inte kan Googla sig till Ă€r att den Ă€r extrem komfortabel att bĂ€ra, med sina Ö>43 mm runt 15 mm i höjd och en krona model stor Ă€r den utan för min komfort zon för mina spinkiga handleder, men pĂ„ nĂ„got konstigt vis kĂ€nns den inte stor och mest förvĂ„nande Ă€r att manschetten aldrig fastnar vilket annars Ă€r ett elĂ€nde med dom flesta klockar jag har.
Om detta Àr design by incident or accident det fÄr man vÀl aldrig reda pÄ men mycket trevlig klocka, kÀnslan i kronograf knapparna fÄr min Speedmaster att skÀmmas, tidshÄllning lÀtt inom COSC, gÄngreserv över 50 t, och sÄ ingen man ser i parti och minut.

//
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
The grammar of design...
Finns en fin Seikobok (a journey in time) med ett kapitel om design.
LĂ€nk till pdf finns i referensarkivet. :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Och.
Molle har (sjÀlvklart) rÀtt pÄ frÄga 1 modellen Àr SAGH007, frÄn Seiko Brightz Phoenix serien enbart marknadsfört i Japan designat för "unga och framgÄmgsrika", jag missar dock minst ett av dessa kriterier :)

Vad som man inte kan Googla sig till Ă€r att den Ă€r extrem komfortabel att bĂ€ra, med sina Ö>43 mm runt 15 mm i höjd och en krona model stor Ă€r den utan för min komfort zon för mina spinkiga handleder, men pĂ„ nĂ„got konstigt vis kĂ€nns den inte stor och mest förvĂ„nande Ă€r att manschetten aldrig fastnar vilket annars Ă€r ett elĂ€nde med dom flesta klockar jag har.
Om detta Àr design by incident or accident det fÄr man vÀl aldrig reda pÄ men mycket trevlig klocka, kÀnslan i kronograf knapparna fÄr min Speedmaster att skÀmmas, tidshÄllning lÀtt inom COSC, gÄngreserv över 50 t, och sÄ ingen man ser i parti och minut.

//
Nice. Hade en SAGK003 förut. Ångrar att jag sĂ„lde den. Trodde det skulle vara lĂ€tt att köpa en ny, men de la ju ner den.
sagk003_10.jpg


Med nÄgra slÀktingar
sagk003_15.jpg


Fler bilder: http://mollewatch.webgain.se/inform...2AF5952F0DC4D1561943ED23?webgainGroupId=34214

Liten "recension": http://mollewatch.webgain.se/information/index.xhtm?webgainGroupId=40242
 

Bosse

Friends of KS
Lite lek med ljus:
lj53jm4.jpg


HĂ€r var det svart text eller hur var det:

vkaOoML.jpg



BlÄtt var det.

med ett sÄdant motiv Àr det dax att gÄ pÄ jakt efter stativet, belysning mm som Àr nedpackat nÄgot bra stÀlle....

//Bosse
 

Igge

Panerai
Hej

Jag ska till Japan den 14 Jan, nÀrmare bestÀmt Sapporo för i första hand Äka skidor. Om det fins tid över tÀnkte kolla in klockmarknaden dÀr, tÀnkte frÀmst pÄ Grand Seiko. NÄgon som har koll pÄ prisbilden, Àr det lönt? Köper gÀrna begagnat i gott skick, hur Àr utbudet och tillgÀngligheten?

Eller Àr det bÀttre att handla fÄn Svedala via datorn i lugn och ro?

/i
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hej

Jag ska till Japan den 14 Jan, nÀrmare bestÀmt Sapporo för i första hand Äka skidor. Om det fins tid över tÀnkte kolla in klockmarknaden dÀr, tÀnkte frÀmst pÄ Grand Seiko. NÄgon som har koll pÄ prisbilden, Àr det lönt? Köper gÀrna begagnat i gott skick, hur Àr utbudet och tillgÀngligheten?

Eller Àr det bÀttre att handla fÄn Svedala via datorn i lugn och ro?

/i

Klart du skall köpa GS i Japan. Beggat kan bli lite klurigt om du inte pratar bra japanska...Àven via nÀtet. Men dÄ finns ju hjÀlp att fÄ, frÄga yonsson...
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Nice. Hade en SAGK003 förut. Ångrar att jag sĂ„lde den. Trodde det skulle vara lĂ€tt att köpa en ny, men de la ju ner den.


Fler bilder: http://mollewatch.webgain.se/inform...2AF5952F0DC4D1561943ED23?webgainGroupId=34214

Liten "recension": http://mollewatch.webgain.se/information/index.xhtm?webgainGroupId=40242

Fina bilder Molle, SAGK003 har jag ocksÄ pÄ en lista. Skulle vara kul att fÄ in den som 8R28 representant isf Velaturan.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har idag pÄ Ärets första dag bestÀllt tvÄ Seiko frÄn Watchhubs. En SKX007 till mig och en SNZH51K1 till min fru. Jag börjar Äret lite försiktigt, för att sen öka ... ;)
 
Topp