Ăr oxĂ„ sugen pĂ„ den helsvarta, Ă€r svag för helsvart. Men samtidigt Ă€r den blĂ„a sjukt snygg oxĂ„.Dom enda Seiko 5 (nya) Jag Ă€r sugen pĂ„, slĂ€pps sĂ„klart inte i Sverige verkar det som... Ref:SRPD79K1, SRPD81K1 och SRPD83K1..![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr oxĂ„ sugen pĂ„ den helsvarta, Ă€r svag för helsvart. Men samtidigt Ă€r den blĂ„a sjukt snygg oxĂ„.Dom enda Seiko 5 (nya) Jag Ă€r sugen pĂ„, slĂ€pps sĂ„klart inte i Sverige verkar det som... Ref:SRPD79K1, SRPD81K1 och SRPD83K1..![]()
![]()
![]()
Tack! HĂ„ller med dig, vintage-vibbar men i modern tappning.
- Gillar bÄda, lika men olika ...!![]()
Nya âSKXâ kontra CWC Diver SBS.
Det Àr en SBDY015 som moddats med en lollipop sekundvisare och insert med stor lumeplupp. Om det var det du funderade över?Vad Àr det för specs?
Det Àr en SBDY015 som moddats med en lollipop sekundvisare och insert med stor lumeplupp. Om det var det du funderade över?![]()
![]()
En till pÄ SRPD65
Bevisligen inte dÄ den inte fickar ISO6425, men rÀtt cool ÀndÄ.BÀttre Àn SKX?
Tycker den Àr riktigt cool den dÀr men har lite svÄrt för loggan under Seiko..![]()
En till pÄ SRPD65
Bevisligen inte dÄ den inte fickar ISO6425, men rÀtt cool ÀndÄ.
Den har ju inte gĂ„tt igenom de texterna, dĂ„ hade det stĂ„tt âdiverâs watchâ pĂ„ tavlan. Den saknar Ă€ven lyspasta i vridringen och tveksamt om dessa bandstift Ă€r starka nog.Vad i ISO6425 Ă€r det den inte fixar?
Satt precis och försökte lĂ€sa lite om iso6425 (ganska trĂ„kig lĂ€sning om man frĂ„gar mig), i alla fall, vet du med sĂ€kerhet att de inte har genomgĂ„tt testerna, de har inte bara struntat i att ta med "diver's" pĂ„ tavlan?Den har ju inte gĂ„tt igenom de texterna, dĂ„ hade det stĂ„tt âdiverâs watchâ pĂ„ tavlan. Den saknar Ă€ven lyspasta i vridringen och tveksamt om dessa bandstift Ă€r starka nog.
Seiko skulle inte testa klockorna om de inte Àr specade för PRO bruk. Lumepluppen fattas ju pÄ vridringen bara det skulle kunna Àventyra en dykares liv.Satt precis och försökte lÀsa lite om iso6425 (ganska trÄkig lÀsning om man frÄgar mig), i alla fall, vet du med sÀkerhet att de inte har genomgÄtt testerna, de har inte bara struntat i att ta med "diver's" pÄ tavlan?
https://open.spotify.com/episode/1z1skTR5iNuKl3nKjO7FnV?si=ylGX28tBQZO4KWb6f6SlhASatt precis och försökte lÀsa lite om iso6425 (ganska trÄkig lÀsning om man frÄgar mig), i alla fall, vet du med sÀkerhet att de inte har genomgÄtt testerna, de har inte bara struntat i att ta med "diver's" pÄ tavlan?
Garanterat tillrÀckliga för mig oavsett.Seiko skulle inte testa klockorna om de inte Àr specade för PRO bruk. Lumepluppen fattas ju pÄ vridringen bara det skulle kunna Àventyra en dykares liv.
Men jag skulle nog vilja pÄstÄ att Seiko Sports modellerna tÄl lika mycke stryk som SKX med eller utan ISO cert.
Jag lyssnade pÄ första avsnittet nÀr det kom, kanske lÀmpligt att riva av nummer 2 nu dÄ!https://open.spotify.com/episode/1z1skTR5iNuKl3nKjO7FnV?si=ylGX28tBQZO4KWb6f6SlhA
Har du inte lyssnat pÄ Sveriges bÀsta klockpodd?Ja, jag Àr 100% sÀker.
Beror ju pÄ hur man ser det. 100m innebÀr att den bara trycktestats torrt sÄ vet man ju att den inte Àr testad blött över lÀngre tid i flera olika temperaturer. Dessutom har den glasbaksida. Utöver det Àr stiften inte lika överdimensionerade. Bortsett frÄn det Àr det ju i princip samma konstruktion.Men jag skulle nog vilja pÄstÄ att Seiko Sports modellerna tÄl lika mycke stryk som SKX med eller utan ISO cert.
- Inte skruvad krona heller.Beror ju pÄ hur man ser det. 100m innebÀr att den bara trycktestats torrt sÄ vet man ju att den inte Àr testad blött över lÀngre tid i flera olika temperaturer. Dessutom har den glasbaksida. Utöver det Àr stiften inte lika överdimensionerade. Bortsett frÄn det Àr det ju i princip samma konstruktion.
Korrekt. Spelar ingen roll vad gÀller WR men spelar roll för stöttÄlighet.- Inte skruvad krona heller.
OT men vet du om dom hade inne dom nya Seiko sports?![]()
Om nÄgon undrar om andra skx-baksidor passar boetten sÄ Àr svaret ja. Har lÀmnat in detta hos Klockmaster Hansson för gravyr, kan nog bli coolt.
Fan vad jag gillar den
Fortfarande nöjd? Jag Àr lite rÀdd för storleken.
Ja, de hade ett helt gÀng.OT men vet du om dom hade inne dom nya Seiko sports?
Gött! Blir dit och spana imorgon dÄJa, de hade ett helt gÀng.
-Ja det Àr jag! Klockan Àr otroligt cool!Re-issue pÄ Arnie och Àven PROSPEX, vÀlspecad alltsÄ!
Att den Àr solar gör inte saken sÀmre, den gÄr typ perfekt och sen behöver man aldrig tÀnka pÄ att byta batteri t.ex.
Jag var ocksÄ lite tveksam pga storleken men sen insÄg jag att det inte var nÄgra problem nÀr jag vÀl köpte min...
Men sen gÀller att vara medveten om att det Àr en större klocka och att det dÀr med storleken Àr vÀldigt individuellt.
Tekniskt sett kommer du inte bli besviken. Men min rekommendation Àr att prova klockan för att bilda din egen uppfattning kring storleken
Nedan skickar jag lite WS för att se att klockan funkar Àven med lÄngÀrmade plagg:
![]()
![]()
![]()