• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Dom enda Seiko 5 (nya) Jag Àr sugen pÄ, slÀpps sÄklart inte i Sverige verkar det som... Ref:SRPD79K1, SRPD81K1 och SRPD83K1.. :facepalm:
Seiko-5-Sports-Street-Style-Horas-y-Minutos.jpg

seikostreet.jpg
Är oxĂ„ sugen pĂ„ den helsvarta, Ă€r svag för helsvart. Men samtidigt Ă€r den blĂ„a sjukt snygg oxĂ„.

12F02A27-7433-4C24-A9E3-A08AD7DF3093.jpeg

Fick hem en SRPD65 idag, riktigt cool faktiskt. Vara inte hunnit korta lÀnken Àn sÄ satte pÄ nato.

Vill Àven posta en vÀnlig pÄminnelse om att mÄnga glömmer skriva referensnummer till bilderna. Det Àr bra för att:
1: Folk slipper frÄga hela tiden.
2: Lurkers kan knte alla referensnummer i huvudet.
3: Du kan enkelt söka upp dina egna gamla foton.
4: Ingen ref = ingen like frÄn mig. :D

Den har ju inte gĂ„tt igenom de texterna, dĂ„ hade det stĂ„tt ”diver’s watch” pĂ„ tavlan. Den saknar Ă€ven lyspasta i vridringen och tveksamt om dessa bandstift Ă€r starka nog.
Satt precis och försökte lÀsa lite om iso6425 (ganska trÄkig lÀsning om man frÄgar mig), i alla fall, vet du med sÀkerhet att de inte har genomgÄtt testerna, de har inte bara struntat i att ta med "diver's" pÄ tavlan?

Satt precis och försökte lÀsa lite om iso6425 (ganska trÄkig lÀsning om man frÄgar mig), i alla fall, vet du med sÀkerhet att de inte har genomgÄtt testerna, de har inte bara struntat i att ta med "diver's" pÄ tavlan?
Seiko skulle inte testa klockorna om de inte Àr specade för PRO bruk. Lumepluppen fattas ju pÄ vridringen bara det skulle kunna Àventyra en dykares liv.
Men jag skulle nog vilja pÄstÄ att Seiko Sports modellerna tÄl lika mycke stryk som SKX med eller utan ISO cert.

Seiko skulle inte testa klockorna om de inte Àr specade för PRO bruk. Lumepluppen fattas ju pÄ vridringen bara det skulle kunna Àventyra en dykares liv.
Men jag skulle nog vilja pÄstÄ att Seiko Sports modellerna tÄl lika mycke stryk som SKX med eller utan ISO cert.
Garanterat tillrÀckliga för mig oavsett.
https://open.spotify.com/episode/1z1skTR5iNuKl3nKjO7FnV?si=ylGX28tBQZO4KWb6f6SlhA
Har du inte lyssnat pÄ Sveriges bÀsta klockpodd? :eek: Ja, jag Àr 100% sÀker.
Jag lyssnade pÄ första avsnittet nÀr det kom, kanske lÀmpligt att riva av nummer 2 nu dÄ!

Beror ju pÄ hur man ser det. 100m innebÀr att den bara trycktestats torrt sÄ vet man ju att den inte Àr testad blött över lÀngre tid i flera olika temperaturer. Dessutom har den glasbaksida. Utöver det Àr stiften inte lika överdimensionerade. Bortsett frÄn det Àr det ju i princip samma konstruktion.

Beror ju pÄ hur man ser det. 100m innebÀr att den bara trycktestats torrt sÄ vet man ju att den inte Àr testad blött över lÀngre tid i flera olika temperaturer. Dessutom har den glasbaksida. Utöver det Àr stiften inte lika överdimensionerade. Bortsett frÄn det Àr det ju i princip samma konstruktion.
- Inte skruvad krona heller.

Fan vad jag gillar den :)

Fortfarande nöjd? Jag Àr lite rÀdd för storleken.

-Ja det Àr jag! Klockan Àr otroligt cool!:happyhappy: Re-issue pÄ Arnie och Àven PROSPEX, vÀlspecad alltsÄ! :cigar: Att den Àr solar gör inte saken sÀmre, den gÄr typ perfekt och sen behöver man aldrig tÀnka pÄ att byta batteri t.ex.;)

Jag var ocksÄ lite tveksam pga storleken men sen insÄg jag att det inte var nÄgra problem nÀr jag vÀl köpte min...

Men sen gÀller att vara medveten om att det Àr en större klocka och att det dÀr med storleken Àr vÀldigt individuellt.

Tekniskt sett kommer du inte bli besviken. Men min rekommendation Àr att prova klockan för att bilda din egen uppfattning kring storleken;)

Nedan skickar jag lite WS för att se att klockan funkar Àven med lÄngÀrmade plagg:

F9C5E665-0262-4C6A-8583-83F9C937884F.jpeg

5BF458A6-DF21-469D-832A-05B4C5828758.jpeg

21D34707-8F1B-4A6F-A3D7-B5194AAF7E27.jpeg

-Ja det Àr jag! Klockan Àr otroligt cool!:happyhappy: Re-issue pÄ Arnie och Àven PROSPEX, vÀlspecad alltsÄ! :cigar: Att den Àr solar gör inte saken sÀmre, den gÄr typ perfekt och sen behöver man aldrig tÀnka pÄ att byta batteri t.ex.;)

Jag var ocksÄ lite tveksam pga storleken men sen insÄg jag att det inte var nÄgra problem nÀr jag vÀl köpte min...

Men sen gÀller att vara medveten om att det Àr en större klocka och att det dÀr med storleken Àr vÀldigt individuellt.

Tekniskt sett kommer du inte bli besviken. Men min rekommendation Àr att prova klockan för att bilda din egen uppfattning kring storleken;)

Nedan skickar jag lite WS för att se att klockan funkar Àven med lÄngÀrmade plagg:

F9C5E665-0262-4C6A-8583-83F9C937884F.jpeg

5BF458A6-DF21-469D-832A-05B4C5828758.jpeg

21D34707-8F1B-4A6F-A3D7-B5194AAF7E27.jpeg

Gillar x1000! Tack för utvecklat svar och bilder!

Tillbaka
Topp