• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

CBB0EEB9-8B79-49FB-8386-B0622CF4091D.jpeg

SBBN035 - För att livet inte Àr komplett utan minst en tonfisk.

Sexig! Lite hemlig Tonfisk, undercover agent pÄ nÄgot sett.

Screenshot_20190918_192327.jpg
NÄgon som kan hjÀlpa mig att hitta lite vettig info om denna klockan? Finns nÄgot kass klipp pÄ Youtube men inget skrivet om den. NÄgon som vet nÄgot om den?

Tycker den Ă€r skitcool! Älskar den vĂ€ldigt runda designen. Tycker urtavlan Ă€r riktigt snygg och visarna perfekt lĂ€ngd. Enligt Seikos hemsida Ă€r den 43mm i diameter och lug to lug Ă€r ocksĂ„ 43 vilket kĂ€nns nice. Enda negativa verkar vara hardlex och urverket men jag gillar 4R36 faktiskt.

Åsikter om designen? Bra dĂ„ligt? Är den nĂ„got att ha tror ni?
Helt underbar.

TvÀrnöjd, tom börjat spÄna pÄ att starta en liten samling pÄ 70-80 tals seikos, finns ju en hel del kul till fortfarande roliga priser:)
Absolut :)
SjĂ€lv har jag nyligen införskaffat mina första vintage Seiko. Är helt sĂ„ld :happyhappy: BĂ„da frĂ„n 1981 dĂ„ det Ă€r mitt födelseĂ„r :)
IMG_20190921_125707.jpg

7549-7010 och 6309-7040

NybörjarfrÄga antar jag. Hur vet man att en Seiko som (för mig) ser ut som en tonfisk Àr en tonfisk, eller vad Àr det som gör att det faktiskt Àr en tonfisk?

Är detta en tonfisk, t.ex.?
https://www.sakurawatches.com/seiko...owercase-produce-2019-limited-edition-stbr039

Är nya Arnien en tonfisk?

EDIT: Mycket tonfisk blev det i inlÀgget. :D
Det som gör en tonfisk till just det Àr enligt mig tvÄ saker.
1: Inre boett med yttre skuddande skal.
2: HeliumtÀt (vilket Àven innebÀr minst 300m WR).
SÄ nej, det dÀr Àr enligt mig inte en tonfisk.

Med det sagt kallar mÄnga allt som ser ut som en tonfisk för tonfisk.

Det som gör en tonfisk till just det Àr enligt mig tvÄ saker.
1: Inre boett med yttre skuddande skal.
2: HeliumtÀt (vilket Àven innebÀr minst 300m WR).
SÄ nej, det dÀr Àr enligt mig inte en tonfisk.

Med det sagt kallar mÄnga allt som ser ut som en tonfisk för tonfisk.
Tonfisken gÄr djupt. 600 och mera.;)

Tillbaka
Topp