Oopps...![]()
![]()
![]()
Det var den jag nÀmnde ovan, det Àr en helt annan nivÄ pÄ Zimben som Àr den första modellen av Zimbe samt numrerad till 1299 ex mot en vanlig JDM turtle
Mest förvÄnad din inte ligger pÄ sÀljavd Ànnu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Oopps...![]()
![]()
![]()
Ska behÄlla min.. Som sagt "normal" pris pÄ "limited /J.E" versionerna ligger runt 8500kr med tull o moms. Menar nÀr betalade man 8500kr för en Turtle? Dom har redan gÄtt upp. Tror stenhÄrt pÄ att "Limited/J.E" versionerna gÄr upp med tiden..Kommer ihÄg nÀr dom lÄg pÄ ca 4500kr nya. Kolla pÄ vad Srpc49 kostade nÀr den slÀpptes och vad den ligger pÄ nu..Det var den jag nÀmnde ovan, det Àr en helt annan nivÄ pÄ Zimben som Àr den första modellen av Zimbe samt numrerad till 1299 ex mot en vanlig JDM turtle
Mest förvÄnad din inte ligger pÄ sÀljavd Ànnu![]()
Ja det jag sagt helatiden, vissa modeller..Klart det finns en del modeller, jag fick 12k för min Srpa19 nÀr den sÄldes.
Just den sbdy005 finns det 300 av bara enligt uppgift.
Men absolut, rÀtt modell vid rÀtt tillfÀlle..
Srpd45 gick att köpa för 4500kr frÄn Hongkong vid release nu ligger de pÄ ca 7-8k vid eventuell försÀljning.
Men som sagt det Àr lÄngt ifrÄn alla turtles som gÄr för de priserna.
Skicka dom denna bild Ä frÄga varför dom Àr stÀmplade med daini pÄ verket och baklocket pÄ just 6105-8009 modellernaFrÄn Seiko:
I checked with the person of Seiko Epson regarding your questions.
According to him, there was no remarks or comment on the technical drawing that 6105-8009 was produced by the Daini-Seikosha.
Regarding the rumors, he never heard about it.
In addition, the material of its luminous of this watch (in 1968) is Promethium.
However, there were no records left for Seiko Divers from 1965 to 1968.
Har du nÄgon annan kÀlla jag kan skicka till dem?
Kanon, skickar vidare. Det dÀr har ju dock inte att göra med just lumen vilken borde varit samma för bÄda fabrikerna förutsatt att det Àr samma Ärtal.Skicka dom denna bild Ä frÄga varför dom Àr stÀmplade med daini pÄ verket och baklocket pÄ just 6105-8009 modellerna
![]()
![]()
Promethium Àr vÀl i princip lika som tritium? Har sett pÄ nÄgra citizen forums att vissa modeller har haft Promethium 147. Och dessa modeller har fÄtt en gul eller brun patina pÄ lysmassan.Kanon, skickar vidare. Det dÀr har ju dock inte att göra med just lumen vilken borde varit samma för bÄda fabrikerna förutsatt att det Àr samma Ärtal.
Ja, Prometium och Tritium funkar pÄ samma sÀtt, de emitterar energi som tillsammans med zinksulfiden lyser. I Japan var Tritium nÀst intill förbjudet sÄ dÀrför bör samtliga japanska tillverkare ha anvÀnt Prometium istÀllet för Tritium. All lyspasta kom ju dessutom frÄn samma kÀlla.Promethium Àr vÀl i princip lika som tritium? Har sett pÄ nÄgra citizen forums att vissa modeller har haft Promethium 147. Och dessa modeller har fÄtt en gul eller brun patina pÄ lysmassan.
HÀr Àr lÀnken för den texten jag pratar om.
https://vintagecitizenwatches.com/tag/promethium-lume/
Nu har du ju snart inga klockor kvar.SBBN035 NÄgon sugen?Grym klocka men Àr sugen pÄ nÄgot annat.
![]()
Ah jodaa!Nu har du ju snart inga klockor kvar.![]()
Synd att man moddat sinKolla hÀr Seiko turtle ref:sbdy005. Visserligen jdm versionen men 20.000kr, PLUS TULL O MOMS..?!?!?
FrÄn "Shopping in Japan" nu... Sjuka priser..![]()
![]()
![]()
Ja, man skulle sÄklart köpt den frÄn KM nÀr den fanns för 4500. Men men, fÄr vÀnta pÄ nÀsta ninja turtleSynd att man moddat sin
![]()
Ska köpa nÀsta..Ja, man skulle sÄklart köpt den frÄn KM nÀr den fanns för 4500. Men men, fÄr vÀnta pÄ nÀsta ninja turtle![]()
Ska köpa nÀsta..![]()
Ja finns mÄnga modeller.. Men mÄnga har olika tavlor, visare mm.. Denna heter ref:SBDY039 som slÀpps i November..Det Àr lite roligt hur mÄnga modeller de spottar ur sig i turtleserien, denna kÀnns vÀldigt lik SRPB01.
Men klart det finns vÀl redan runt 10 st mm200 modeller med?
Riktigt snygg!WOOW det hÀr det bÀsta jag sett pÄ lÀnge. Nya Grand Seiko ref:SBGE248...
Spring drive, 200m vattentÀt, gmt, 18k guld ring och guld krona. BlÄ/svart tavla.. (bilder fr www)...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja dom Àr dyra men guld ring pÄ denna..Riktigt snygg!
Men priset11500$ SÀkert vÀrt de, men över min budget.
Nyinkommet frÄn Klockmaster Globen. SPB105J1. Safirglas, Keramisk vridring och 6R15 verk. Tycker det Àr vÀldigt mycket klocka för pengarna!![]()