• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Oj dÄ.. RÄkade bli visst Sumo idag med. Men sÄ bra.. :D
IMG_20191017_095817_516.jpg

CD92F782-902A-4759-A14E-0B1F05B7159F.jpeg

A904-5000 (1986)

Opassande nöjd över den hÀr. 100:- frÄn Tradera. Works like a charm.

Och sÄ har digitalklockeviruset drabbat mig. Fler pÄ ingÄng. :rolleyes:
Jag brukar vanligtvis tycka att den typen av klocka Àr rÀtt ful men det kanske beror pÄ att de vanligtvis sitter pÄ ful lÀnk eller feldimensionerat nato för den gjorde sig riktigt bra pÄ perlon! :)

Behöver lite assistans. Jag bestÀllde en SRP777 i lördags, blev sugen och vill testa modellen. I söndags hittade jag en SLA033 som jag ocksÄ köpte sÄklart. Efter att ha burit SLA i tvÄ dagar sÄ Àr jag överlycklig, kÀnns som jag hittat rÀtt igen (svart dykare) och denna kÀnns lika lyxig som en Sub.

Nu till frÄgan. Idag kom SRP777 men jag vet inte om jag ska behÄlla den eller ej. Har svÄrt att se mig anvÀnda den nÀr jag har SLA. Samtidigt som jag blir sugen pÄ att han en sÄn fin klocka som Àr sÄpass billig. Jag tror dock att det Àr önsketÀnkande.

Vad tror ni? BÄda kÀnns bra men SLA Àr som sagt som en rolle eller GS i feeling men till en OK peng.

Jag frÄgar för jag har inte haft nÄgon seiko i SRP prisklass förut.
20191017_192058.jpg

Mvh

Behöver lite assistans. Jag bestÀllde en SRP777 i lördags, blev sugen och vill testa modellen. I söndags hittade jag en SLA033 som jag ocksÄ köpte sÄklart. Efter att ha burit SLA i tvÄ dagar sÄ Àr jag överlycklig, kÀnns som jag hittat rÀtt igen (svart dykare) och denna kÀnns lika lyxig som en Sub.

Nu till frÄgan. Idag kom SRP777 men jag vet inte om jag ska behÄlla den eller ej. Har svÄrt att se mig anvÀnda den nÀr jag har SLA. Samtidigt som jag blir sugen pÄ att han en sÄn fin klocka som Àr sÄpass billig. Jag tror dock att det Àr önsketÀnkande.

Vad tror ni? BÄda kÀnns bra men SLA Àr som sagt som en rolle eller GS i feeling men till en OK peng.

20191017_192058.jpg

Mvh
AnvÀnd srp777 som beater och 033 som lite finare klocka.. :D

20191017_192058.jpg

Mvh
Vilket "problem" o_O Har du rÄd med en sla och kan anvÀnda den som vardagsklocka sÄ behÄll den och skÀnk srpn till mig. SkÀmt Äsido. BÄda Àr ju grymma pÄ sitt sÀtt. Men totalt olika ÀndÄ. Du lÀr inte anvÀnda srpn, det kan jag nÀstan svÀra pÄ. :happyhappy:

Edit: Gratulerar till en grym klocka förresten (SLA033) Avis! ;)

Vilket "problem" o_O Har du rÄd med en sla och kan anvÀnda den som vardagsklocka sÄ behÄll den och skÀnk srpn till mig. SkÀmt Äsido. BÄda Àr ju grymma pÄ sitt sÀtt. Men totalt olika ÀndÄ. Du lÀr inte anvÀnda srpn, det kan jag nÀstan svÀra pÄ. :happyhappy:

Edit: Gratulerar till en grym klocka förresten (SLA033) Avis! ;)
Jag tror som du att det inte kommer bli sĂ„ mycket tid för SRP. Jag kan nĂ€mligen returnera SRP och fĂ„ full ersĂ€ttning. Är vĂ€l egentligen dĂ€rför jag stĂ€ller frĂ„gan. Men jag Ă€r kluven för att oavsett vilken det blir sĂ„ kommer det bli en beater, med allt vad det innebĂ€r.

7549-7010 1981
Äntligen hemma igen efter en rejĂ€l ansiktslyftning och genomgĂ„ng av @Justdix Stort tack Ă€ven till @rogart-63 som blev rĂ€ddaren i nöden och kunde bistĂ„ med en ny datum tavla och kugghjul dĂ„ dessa sett sina bĂ€ttre dagar. Riktigt nöjd över slutresultatet :happyhappy: Tack Ă€n en gĂ„ng!
IMG_20190914_141657.jpg
IMG_20190909_163456.jpg

IMG_20191017_194806.jpg
IMG_20191017_195101.jpg
IMG_20191017_194956.jpg
IMG_20191017_194927.jpg

Senast Àndrad:
Jag tror som du att det inte kommer bli sĂ„ mycket tid för SRP. Jag kan nĂ€mligen returnera SRP och fĂ„ full ersĂ€ttning. Är vĂ€l egentligen dĂ€rför jag stĂ€ller frĂ„gan. Men jag Ă€r kluven för att oavsett vilken det blir sĂ„ kommer det bli en beater, med allt vad det innebĂ€r.
En klocka ska anvÀndas, annars kan man köpa en figurin och stÀlla i bokhyllan. BehÄll den du kÀnner att du kommer att anvÀnda :) (Jag röstar pÄ 033;))

Jag brukar vanligtvis tycka att den typen av klocka Àr rÀtt ful men det kanske beror pÄ att de vanligtvis sitter pÄ ful lÀnk eller feldimensionerat nato för den gjorde sig riktigt bra pÄ perlon! :)

tack och eller hur!!! Egentligen har jag bestÀllt ett annat nylonarmband till den och den har bara lÄnat perlonet av ett annat ur. Lurar pÄ att den fÄr behÄlla det men jag fÄr se.

jag Àr vÀldigt svag för perlonarmband. :)

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp