Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
- Snygg klocka, 36mm?Det dumma med att köra en midsize dykare en lÀngre tid Àr att allt annat man har blev plötsligt vÀldigt stort!?
![]()
Ca 38mm seiko 6458-6000 frÄn - 83- Snygg klocka, 36mm?
Jag brukar vanligtvis tycka att den typen av klocka Àr rÀtt ful men det kanske beror pÄ att de vanligtvis sitter pÄ ful lÀnk eller feldimensionerat nato för den gjorde sig riktigt bra pÄ perlon!![]()
A904-5000 (1986)
Opassande nöjd över den hÀr. 100:- frÄn Tradera. Works like a charm.
Och sÄ har digitalklockeviruset drabbat mig. Fler pÄ ingÄng.![]()
AnvÀnd srp777 som beater och 033 som lite finare klocka..Behöver lite assistans. Jag bestÀllde en SRP777 i lördags, blev sugen och vill testa modellen. I söndags hittade jag en SLA033 som jag ocksÄ köpte sÄklart. Efter att ha burit SLA i tvÄ dagar sÄ Àr jag överlycklig, kÀnns som jag hittat rÀtt igen (svart dykare) och denna kÀnns lika lyxig som en Sub.
Nu till frÄgan. Idag kom SRP777 men jag vet inte om jag ska behÄlla den eller ej. Har svÄrt att se mig anvÀnda den nÀr jag har SLA. Samtidigt som jag blir sugen pÄ att han en sÄn fin klocka som Àr sÄpass billig. Jag tror dock att det Àr önsketÀnkande.
Vad tror ni? BÄda kÀnns bra men SLA Àr som sagt som en rolle eller GS i feeling men till en OK peng.
Jag frÄgar för jag har inte haft nÄgon seiko i SRP prisklass förut.![]()
Mvh
Vilket "problem"Behöver lite assistans. Jag bestÀllde en SRP777 i lördags, blev sugen och vill testa modellen. I söndags hittade jag en SLA033 som jag ocksÄ köpte sÄklart. Efter att ha burit SLA i tvÄ dagar sÄ Àr jag överlycklig, kÀnns som jag hittat rÀtt igen (svart dykare) och denna kÀnns lika lyxig som en Sub.
Nu till frÄgan. Idag kom SRP777 men jag vet inte om jag ska behÄlla den eller ej. Har svÄrt att se mig anvÀnda den nÀr jag har SLA. Samtidigt som jag blir sugen pÄ att han en sÄn fin klocka som Àr sÄpass billig. Jag tror dock att det Àr önsketÀnkande.
Vad tror ni? BÄda kÀnns bra men SLA Àr som sagt som en rolle eller GS i feeling men till en OK peng.
Jag frÄgar för jag har inte haft nÄgon seiko i SRP prisklass förut.![]()
Mvh
Jag tror som du att det inte kommer bli sĂ„ mycket tid för SRP. Jag kan nĂ€mligen returnera SRP och fĂ„ full ersĂ€ttning. Ăr vĂ€l egentligen dĂ€rför jag stĂ€ller frĂ„gan. Men jag Ă€r kluven för att oavsett vilken det blir sĂ„ kommer det bli en beater, med allt vad det innebĂ€r.Vilket "problem"Har du rĂ„d med en sla och kan anvĂ€nda den som vardagsklocka sĂ„ behĂ„ll den och skĂ€nk srpn till mig. SkĂ€mt Ă„sido. BĂ„da Ă€r ju grymma pĂ„ sitt sĂ€tt. Men totalt olika Ă€ndĂ„. Du lĂ€r inte anvĂ€nda srpn, det kan jag nĂ€stan svĂ€ra pĂ„.
Edit: Gratulerar till en grym klocka förresten (SLA033) Avis!![]()
En klocka ska anvĂ€ndas, annars kan man köpa en figurin och stĂ€lla i bokhyllan. BehĂ„ll den du kĂ€nner att du kommer att anvĂ€ndaJag tror som du att det inte kommer bli sĂ„ mycket tid för SRP. Jag kan nĂ€mligen returnera SRP och fĂ„ full ersĂ€ttning. Ăr vĂ€l egentligen dĂ€rför jag stĂ€ller frĂ„gan. Men jag Ă€r kluven för att oavsett vilken det blir sĂ„ kommer det bli en beater, med allt vad det innebĂ€r.
Jag gör sÄ!En klocka ska anvÀndas, annars kan man köpa en figurin och stÀlla i bokhyllan. BehÄll den du kÀnner att du kommer att anvÀnda(Jag röstar pÄ 033
)
Helt rÀtt beslutJag gör sÄ!
Plus att SRP gÄr att köpa i butik vilken dag som helst om jag Ängrar mig.
Trevlig kvÀll!
Jag brukar vanligtvis tycka att den typen av klocka Àr rÀtt ful men det kanske beror pÄ att de vanligtvis sitter pÄ ful lÀnk eller feldimensionerat nato för den gjorde sig riktigt bra pÄ perlon!![]()
Kul att du blev nöjd7549-7010 1981
Ăntligen hemma igen efter en rejĂ€l ansiktslyftning och genomgĂ„ng av @Justdix Stort tack Ă€ven till @rogart-63 som blev rĂ€ddaren i nöden och kunde bistĂ„ med en ny datum tavla och kugghjul dĂ„ dessa sett sina bĂ€ttre dagar. Riktigt nöjd över slutresultatetTack Ă€n en gĂ„ng!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag Ă€r JĂTTENĂJDKul att du blev nöjd![]()
Grym!7549-7010 1981
Ăntligen hemma igen efter en rejĂ€l ansiktslyftning och genomgĂ„ng av @Justdix Stort tack Ă€ven till @rogart-63 som blev rĂ€ddaren i nöden och kunde bistĂ„ med en ny datum tavla och kugghjul dĂ„ dessa sett sina bĂ€ttre dagar. Riktigt nöjd över slutresultatetTack Ă€n en gĂ„ng!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack
Ja jÀvlar, haha!Tack
SÄhÀr sÄg den ut nÀr jag fick hem den, synd jag inte tog bild pÄ "paketet" den kom i. Inlindad i en trasa, invirad i en plastpÄse med PostNord tejp runt.
![]()
![]()
![]()
Yuck!Tack
SÄhÀr sÄg den ut nÀr jag fick hem den, synd jag inte tog bild pÄ "paketet" den kom i. Inlindad i en trasa, invirad i en plastpÄse med PostNord tejp runt.
![]()
![]()
![]()
Brukar vara rÀtt försiktig, men kÀnde att denna nog kunde vara vÀrt det. Och det var det, lite tur ska man ha nÄgon gÄngJa jÀvlar, haha!Kul att du gav dig pÄ det och att den blev sÄ fin till slut.
Ja absolut, glaset var tyvÀrr lite vÀl repigt. Och eftersom jag inte pillar sjÀlv och ÀndÄ skulle skicka ivÀg den sÄ kÀnde jag att den kunde fÄ ett nyttYuck!
Den verkar ha levt ett hÄrt liv men har tack vare det fÄtt en patina som Àr omöjlig att fejka.![]()
Ja patina i all Àra men att kunna se visarna ökar ju funktionaliteten avsevÀrt.Ja absolut, glaset var tyvÀrr lite vÀl repigt. Och eftersom jag inte pillar sjÀlv och ÀndÄ skulle skicka ivÀg den sÄ kÀnde jag att den kunde fÄ ett nytt![]()
Hahaha! JaaaJa patina i all Àra men att kunna se visarna ökar ju funktionaliteten avsevÀrt.![]()
Sumo idag..
![]()
![]()
![]()
TackarRiktigt fina bilder du har fÄtt till pÄ din ocksÄ fina klocka![]()