• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ingen som har nÄgot tips ?

598346_120126224240_SDWG21p1-1.jpg
leta nÄgon med samma urverk pÄ ebay eller tradera. https://www.tradera.com/item/190204...-sna225-kronograf-med-alarm-rek-pris-4550-kr- visserligen 7t62 men inte omöjligt att det passar.

Hej, som ganska ny medlem sÄ undrar jag om dessa Àr nÄgot att ha? Jag vet inget mer Àn att jag köpte dom av en klocksamlare för mer Àn 10 Är sedan. Jag har aldrig anvÀnt dom, de har legat i en lÄda. De gÄr igÄng nÀr jag skakar pÄ dem. Tacksam för svar.
seiko1.jpg
seiko2.jpg
seiko3.jpg
seiko4.jpg

Hej, som ganska ny medlem sÄ undrar jag om dessa Àr nÄgot att ha? Jag vet inget mer Àn att jag köpte dom av en klocksamlare för mer Àn 10 Är sedan. Jag har aldrig anvÀnt dom, de har legat i en lÄda. De gÄr igÄng nÀr jag skakar pÄ dem. Tacksam för svar.
seiko1.jpg
seiko2.jpg
seiko3.jpg
seiko4.jpg
VĂ€lkommen! Om de Ă€r ”nĂ„got att ha” Ă€r subjektivt sĂ„ klart men i kronor rĂ€knat sĂ„ Ă€r det nog nĂ„gra hundringar vardera pĂ„ Tradera.

VĂ€lkommen! Om de Ă€r ”nĂ„got att ha” Ă€r subjektivt sĂ„ klart men i kronor rĂ€knat sĂ„ Ă€r det nog nĂ„gra hundringar vardera pĂ„ Tradera.
Hej. Vet du nÄgot mer om dom som du kan berÀtta t.ex Älder, Àr nÄgon ovanligare Àn de andra osv?

Den hÀr undviker allt som brukar vara trÄkigt med fickur (stora, i Àdelmetall, kedjor etc)
38mm, stÄl, hi-beat (36.000bph) frostad tavla, frÄn Suwafabriken 1975.

Synd bara att man inte kan ha den pÄ armen :)
B3F776F0-B034-4C4E-8A75-40FCEB61C6DC.jpeg

Senast Àndrad:
Min polare rĂ„kade snubbla och böjde sina spring bars pĂ„ sin Seiko. TĂ€nkte köpa tvĂ„ nya till honom. Är det dyrt att köpa pĂ„ exempelvis Klockmaster? Har de ens reservdelar inne i butik? :)
EBAA91B9-153D-46B2-B5A2-D58876575E20.jpeg

Min polare rĂ„kade snubbla och böjde sina spring bars pĂ„ sin Seiko. TĂ€nkte köpa tvĂ„ nya till honom. Är det dyrt att köpa pĂ„ exempelvis Klockmaster? Har de ens reservdelar inne i butik? :)
EBAA91B9-153D-46B2-B5A2-D58876575E20.jpeg

Hej! Kolla pÄ royalstraps. Se sÄ att bredden blir rÀtt och att infÀstningen matchar med de gamla. Vissa springbars Àr mönstrade olika vid infÀstningen :)

Hej! Kolla pÄ royalstraps. Se sÄ att bredden blir rÀtt och att infÀstningen matchar med de gamla. Vissa springbars Àr mönstrade olika vid infÀstningen :)

JÀmför alltsÄ med de gamla spring barsen. Sedan behöver du verktyg för att sÀtta in dessa. Men det Àr vÀldigt enkelt! KÀnns det jobbigt Àr det inte dyrt att gÄ till nÀrmsta urmakare/handlare

JÀmför alltsÄ med de gamla. Sedan behöver du verktyg för att sÀtta in dessa. Men det Àr vÀldigt enkelt! KÀnns det jobbigt Àr det inte dyrt att gÄ till nÀrmsta urmakare/handlare
Jag vet hur man byter lÀnk alltsÄ :) kanske var otydlig, men jag undrar om det Àr dyrt att köpa spring bars i en butik som Klockmaster. Löser det helst idag dÄ jag ska trÀffa min kompis ikvÀll, annars hade jag bestÀllt online. UrsÀkta otydligheten!

Jag vet hur man byter lÀnk alltsÄ :) kanske var otydlig, men jag undrar om det Àr dyrt att köpa spring bars i en butik som Klockmaster. Löser det helst idag dÄ jag ska trÀffa min kompis ikvÀll, annars hade jag bestÀllt online. UrsÀkta otydligheten!
Jag köpte 3 bandstift hos en urmakare en gÄng utan att frÄga om priset, dÄ tog de 50kr per stift. o_O Orkade inte avbryta köpet dÀr och dÄ, men i fortsÀttningen bestÀller jag online, eller kollar typ Clas Ohlson (8-pack för 20kr).

Hahaha.. VarsÄgod kommer mera.. Denna finns o köpa nu.. :D

Japp, tror att jag redan hittat den billigaste handlaren ocksÄ. Ganska prick 6 lök inkl. frakt och den fetes beskyddarpengar. Plus postklÄparnas adm. avgift (som jag inte kommmer ihÄg vad den Àr) för att tjuvhÄlla grejerna pÄ ARN bara för att jÀvlas lite.

Japp, tror att jag redan hittat den billigaste handlaren ocksÄ. Ganska prick 6 lök inkl. frakt och den fetes beskyddarpengar. Plus postklÄparnas adm. avgift (som jag inte kommmer ihÄg vad den Àr) för att tjuvhÄlla grejerna pÄ ARN bara för att jÀvlas lite.
Gillade inte den sÄ det Àr lungt.. :D
VÀntar pÄ min gröna som slÀpps 9/11..
FB_IMG_1570966615588.jpg

Tillbaka
Topp