• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Och den gröna Àr inte riktigt min grej :) Om jag slÄr till pÄ denna svarta skönhet kanske jag har anledning nog att slÀppa min Nemo som jag ju gillar men som trots det inte fÄtt speciellt mycket handledstid Àn.

SRPC95K1_01.jpg
Den var somrig.. :D
 
Har en fundering? LÀst om att Seikos urverk 6r15c haft strul. Tex att dom stannar utan anledning. Att nÄgon Àgt klockan tex 1Är och sen helt plötsligt stannat utan anledning eller att klockan börjat gÄ +/- jÀtte mycket. NÄgon som har erfarenhet? Och hur vet man om det sitter ett 6r15c eller 6r15d i dom nyare klockorna? Problemet ska tydligen vara löst pÄ 6r15d versionerna. NÄgon som kan förklara lite bÀttre?

:D
 
Har vart sugen pÄ en SARB033 ett tag och kikat runt lite efter vart man hittar den billigast.
Ă€r 410 dolares ett rimligt pris?
https://japan-select.com/products/seiko-automatic-sarb033-made-in-japan?_pos=1&_sid=845bc3c86&_ss=r

DessvÀrre Äker man ju pÄ moms pÄ tusenlappen, men det blir svÄrt att komma undan dÄ jag bara hittat sidor som sÀljer frÄn japan och som inte verkar vilja skriva ner varan i pris.
Ja, definitivt! Köpte min frÄn longislandwatches för typ ett Är sen för $489.
 
Ni som köpt nÄgon av de nya modellerna i Seiko 5 Sports utbuden, vart hittar man dessa i Sverige för bra pris? Eller överhuvudtaget.
 
Givetvis en nybörjarfrÄga men hur kan jag veta att en klocka Àr Àrlig bÄde gÀllande att det inte Àr en kopia och att den inte Àr stulen eller sÄ? Det Àr ingen finare klocka men totalkostnaden blir vÀl ett par dryga tusen med armband och jag gillar modellen i all sin enkelhet. Jag har försökt googla gÀllande nytt armband till klockan (mÀrkt MOTF-Z-E) men hittar inget likadant sÄ jag undrar Àven o nÄgon vet nÄgon bra sajt eller butik? Armbandet Àr 20 mm vid boetten.

IMG_3967.jpg IMG_3968.jpg IMG_3969.jpg
Mvh/Ulfven
 
Givetvis en nybörjarfrÄga men hur kan jag veta att en klocka Àr Àrlig bÄde gÀllande att det inte Àr en kopia och att den inte Àr stulen eller sÄ? Det Àr ingen finare klocka men totalkostnaden blir vÀl ett par dryga tusen med armband och jag gillar modellen i all sin enkelhet. Jag har försökt googla gÀllande nytt armband till klockan (mÀrkt MOTF-Z-E) men hittar inget likadant sÄ jag undrar Àven o nÄgon vet nÄgon bra sajt eller butik? Armbandet Àr 20 mm vid boetten.

IMG_3967.jpg IMG_3968.jpg IMG_3969.jpg
Mvh/Ulfven

Ser inget konstig med den dÀr tror dock du kan köpa en ny av denna modell för nÄgon tusing. Bara du hittar den, ser ut som en basmodell. Annars kör pÄ ett lÀder om den har 20mm tror det blir snyggt med :)

Huruvida nÄgot Àr stulet gÄr ju aldrig att veta, oroas du för det köp nÄgot nytt i butik.

Edit: ta ett kort pÄ baksidan, finns nummer som gÄr att söka pÄ och dÄ finna en likadan. SÄ kan vi hjÀlpa dig mer :)
 
Ser inget konstig med den dÀr tror dock du kan köpa en ny av denna modell för nÄgon tusing. Bara du hittar den, ser ut som en basmodell. Annars kör pÄ ett lÀder om den har 20mm tror det blir snyggt med :)

Huruvida nÄgot Àr stulet gÄr ju aldrig att veta, oroas du för det köp nÄgot nytt i butik.

Edit: ta ett kort pÄ baksidan, finns nummer som gÄr att söka pÄ och dÄ finna en likadan. SÄ kan vi hjÀlpa dig mer :)
Inte mycket idé att köpa nytt seriöst metallarmband för 800-1200 kr dÄ om man fÄr en ny frÀsch för 1000 kr... GÀllande Àrligheten hade jag hoppats pÄ nÄgon sajt tex med försÀkringsÀrenden och/eller polis men om den kostar sÄ pass lite sÄ Àr det nog ingen fara och priset fÄr bli dÀr efter.
Tack för svaren!
 
16000 i utropspris? Betalar folk det?? Den Àr ju inte minty direkt
Jag har sjÀlv sÄlt tvÄ stycken för mer Àn sÄ och blivit erbjuden mer Àn det dubbla för det ex som jag har kvar (som dock Àr i ett vÀsentligt bÀttre skick). Men dÄ Àr det internationella samlare som köper, om den inte uppmÀrksammas utanför Sverige kanske den inte fÄr nÄgra bud alls.
 
Jag har sjÀlv sÄlt tvÄ stycken för mer Àn sÄ och blivit erbjuden mer Àn det dubbla för det ex som jag har kvar (som dock Àr i ett vÀsentligt bÀttre skick). Men dÄ Àr det internationella samlare som köper, om den inte uppmÀrksammas utanför Sverige kanske den inte fÄr nÄgra bud alls.

Visa bild pÄ den fina!
Problemet med dom hÀr Àr ju att det finns ofattbart mycket fake och inte sÄ mÄnga riktiga.
Men dom som kan dom vet hur man skiljer agnarna frÄn vetet.
Den pÄ Kaplans borde vara korrekt.
SjÀlv har jag inga kvar och Àr glad ÀndÄ...
 
Tillbaka
Topp