• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fick nyligen hem en frÄn creationwatches, fick Àven med en tull invoice pÄ 54 dollar, men förstÄr verkligen inte vart den ska betalas. FÄr man hem en svensk faktura frÄn Tullen? BTW jag bestÀllde klockan i söndags och fick den idag onsdag runt 12:00 tiden, ganska snabbt jobbat med tanke pÄ att den skickades frÄn Singapore :)
Det brukar sitta en svensk faktura pÄ paketet som ska betalas nÀr man hÀmtar ut det. Skickas paketet med UPS/DHL sÄ kommer det oftast en avi istÀllet efter nÄgon vecka eftersom UPS/DHL betalar tullavgiften Ät dig för att hanteringen ska bli snabbare. SjÀlvklart tar de nÄgon hundring ytterligare för besvÀret.

Den tull invoice du refererar till Àr nog bara fraktsedeln de fyller i nÀr de skickar paketet utomlands.
 
Det brukar sitta en svensk faktura pÄ paketet som ska betalas nÀr man hÀmtar ut det. Skickas paketet med UPS/DHL sÄ kommer det oftast en avi istÀllet efter nÄgon vecka eftersom UPS/DHL betalar tullavgiften Ät dig för att hanteringen ska bli snabbare. SjÀlvklart tar de nÄgon hundring ytterligare för besvÀret.

Den tull invoice du refererar till Àr nog bara fraktsedeln de fyller i nÀr de skickar paketet utomlands.


Okej, dÄ har dom alltsÄ skrivit ner vÀrdet pÄ det jag bestÀllde? för 54dollar Àr ju ungefÀr en fjÀrdedel av vad den kostade.
 
Hej alla Seiko-Ă€lskare!

Jag har börjat bli sugen pĂ„ Seikos "Datejust" och "Day-date" modeller, har redan budet hem en Ă€ldre quartz. Skulle vilja ha tag pĂ„ en SNXJ87K1, hittar bara med silvertavla. Har den modellen utgĂ„tt? Är det nĂ„n som har nĂ„n hemlig japansk sida dĂ€r allt finns?

$_35.JPG


OcksÄ lite sugen pÄ en SGF212, men de Àr ocksÄ helt borta. Andra SGF-modeller finns det gott om...

seiko_sgf212_mens_gold_watch_nib_w_tags_1_lgw.jpg

Ganska sĂ€ker pĂ„ att den har utgĂ„tt, har hyffsad koll pĂ„ deras datejust modeller. Är dock inget facit men har lagt ner ganska mĂ„nga timmar surfande pĂ„ dessa.

Brukar dock dyka upp ibland pÄ eBay sÄ hÄll koll dÀr.
 
Jag har en kinetic som jag har haft i 8 Är nu. jag Àr super nöjd. coolt alternativ till automatarna. ganska cool kÀnsla att efter flera veckor ta pÄ sig klockan och se den stÀlla in sig till rÀtt tid.

InstÀmmer helt hÀr! Har en Velatura som jag Àr riktigt nöjd med. LÀr bli fler framöver. Som sagt skönt att slippa noja över att den stannar.
 
Ganska sĂ€ker pĂ„ att den har utgĂ„tt, har hyffsad koll pĂ„ deras datejust modeller. Är dock inget facit men har lagt ner ganska mĂ„nga timmar surfande pĂ„ dessa.

Brukar dock dyka upp ibland pÄ eBay sÄ hÄll koll dÀr.


Okej, men finns det nÄgon aktuell seikomodell av "datejust"-typ i stÄl?
 
Ute pÄ lunchÀventyr idag med passande klocka.
Forumets finaste SEIKO pÄ jÀmn förstaplats med Molles originalAstron. SÄ rÀtt att man mÄr lite dÄligt varje gÄng man ser den för att man inte Àger den. :D Ska slicka pÄ den senare idag sÄ fort du tittar bort. :p
 
Forumets finaste SEIKO pÄ jÀmn förstaplats med Molles originalAstron. SÄ rÀtt att man mÄr lite dÄligt varje gÄng man ser den för att man inte Àger den. :D Ska slicka pÄ den senare idag sÄ fort du tittar bort. [emoji14]
SÄ sur att jag inte fÄr tag pÄ en . De som Jag hittar nu kostar alldeles för mycket.
 
Forumets finaste SEIKO pÄ jÀmn förstaplats med Molles originalAstron. SÄ rÀtt att man mÄr lite dÄligt varje gÄng man ser den för att man inte Àger den. :D Ska slicka pÄ den senare idag sÄ fort du tittar bort. :p
VÄgar man frÄga vad som Àr speciellt med den? Kan i princip nada om Àldre Seikos :)
 
SÄ sur att jag inte fÄr tag pÄ en . De som Jag hittar nu kostar alldeles för mycket.
Och de lÀr ju inte bli billigare. Det finns ju inte sÄ mÄnga och framförallt inte i bra skick.

VÄgar man frÄga vad som Àr speciellt med den? Kan i princip nada om Àldre Seikos :)

Kanske Àr roligare om Johan berÀttar sjÀlv, men Àr du rastlös kan du googla pÄ 6159-7001
 
Och de lÀr ju inte bli billigare. Det finns ju inte sÄ mÄnga och framförallt inte i bra skick.



Kanske Àr roligare om Johan berÀttar sjÀlv, men Àr du rastlös kan du googla pÄ 6159-7001
Var lite snabb och hade inte lÀsa glasögonen pÄ mig. den jag var ute efter var en sbdx012.
 
Jag vÀntar gÀrna om john b orkar skriva :) Den ser fin ut, men jag antar att jag missar nÄgot stort!
John Àr ju sÄ satans fÄordig. Det Àr en av de första SEIKOdykarna och den mest creddiga tillsammans med föregÄngaren som kom Äret innan. 300m WR var pÄ den tiden en grym bedrift och eftersom SEIKO pÄ den tiden ville göra en professionell dykarklocka pÄ riktigt satte de in ett GS-urverk pÄ 36000bph.VÀldigt mycket överkurs jÀmfört med andra dykarklockor frÄn samma tid och Àn idag rÀtt mycket överkurs för en dykarklocka. Klockan har Àven monoquecase, det finns alltsÄ ingen ingÄng i klockan förutom glaset och kronan. Det Àr denna klocka mm300 SBDX001 Àr byggd efter. Och som John sÀger, sjÀlvklart Àr den extremt ovanlig.
 
John Àr ju sÄ satans fÄordig. Det Àr en av de första SEIKOdykarna och den mest creddiga tillsammans med föregÄngaren som kom Äret innan. 300m WR var pÄ den tiden en grym bedrift och eftersom SEIKO pÄ den tiden ville göra en professionell dykarklocka pÄ riktigt satte de in ett GS-urverk pÄ 36000bph.VÀldigt mycket överkurs jÀmfört med andra dykarklockor frÄn samma tid och Àn idag rÀtt mycket överkurs för en dykarklocka. Klockan har Àven monoquecase, det finns alltsÄ ingen ingÄng i klockan förutom glaset och kronan. Det Àr denna klocka mm300 SBDX001 Àr byggd efter. Och som John sÀger, sjÀlvklart Àr den extremt ovanlig.

Jag lÀnkade ju fan till min paketöppning...
Dessutom Àr det en 6159-7000 jag har, dvs den första 300-metaren med skruvad krona.
 
John Àr ju sÄ satans fÄordig. Det Àr en av de första SEIKOdykarna och den mest creddiga tillsammans med föregÄngaren som kom Äret innan. 300m WR var pÄ den tiden en grym bedrift och eftersom SEIKO pÄ den tiden ville göra en professionell dykarklocka pÄ riktigt satte de in ett GS-urverk pÄ 36000bph.VÀldigt mycket överkurs jÀmfört med andra dykarklockor frÄn samma tid och Àn idag rÀtt mycket överkurs för en dykarklocka. Klockan har Àven monoquecase, det finns alltsÄ ingen ingÄng i klockan förutom glaset och kronan. Det Àr denna klocka mm300 SBDX001 Àr byggd efter. Och som John sÀger, sjÀlvklart Àr den extremt ovanlig.
JÀklar vilket hantverk! Den var ju betydligt mer imponerande Àn jag trodde, du Àr för ödmjuk john b :) kombon 300m wr och 36k bph mÄste nÀstan fortfarande vara unik eller hur?
 
JÀklar vilket hantverk! Den var ju betydligt mer imponerande Àn jag trodde, du Àr för ödmjuk john b :) kombon 300m wr och 36k bph mÄste nÀstan fortfarande vara unik eller hur?

Tror den Àr rÀtt unik.
Vet ingen icke Seiko-dykare som har det iaf. Kanske nÄgra vulgo-zeniths iofs. De brukar tyvÀrr se ut som skit.

Det finns 600m kombinerat med 36k i en tidig tuna. 6159-7010.
TyvÀrr Àr fina sÄdana svÄrare att hitta Àn gunghÀstbajs.
 
Tror den Àr rÀtt unik.
Vet ingen icke Seiko-dykare som har det iaf. Kanske nÄgra vulgo-zeniths iofs. De brukar tyvÀrr se ut som skit.

Det finns 600m kombinerat med 36k i en tidig tuna. 6159-7010.
TyvÀrr Àr fina sÄdana svÄrare att hitta Àn gunghÀstbajs.
Precis, vad jag vet Àr det bara El Primero som kör pÄ sÄ hög bph och stoppas i dykare! (Men jag vet Ä andra sidan inte allt)
Tunan fÄr ju vara din heliga graal att jaga efter ;)
 
SBDEX001 som slÀpps till sommaren kommer troligtvis slÀppas som en hyllning till Johns klocka alternativt föregÄngaren. Varför tror jag det? Jo för att det blir den första dykarklockan frÄn SEIKO sedan dess med 36k-urverk och dessutom i ett monoquecase. Gulddetaljer kommer den att ha ocksÄ. Jo jo!
 
Tillbaka
Topp