• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Kort frĂ„ga till ni som sitter pĂ„ en sbdx012. Är den sĂ„dĂ€r underbart vacker i verkligheten som pĂ„ bild? KĂ€nns den som en keeper?

Jag frÄgar eftersom jag Àntligen har hittat en, men har aldrig köpt en klocka för tjugo som jag aldrig har sett i verkligheten.
 
image.jpg

Kronograf mÄndag :)
 
Kort frĂ„ga till ni som sitter pĂ„ en sbdx012. Är den sĂ„dĂ€r underbart vacker i verkligheten som pĂ„ bild? KĂ€nns den som en keeper?

Jag frÄgar eftersom jag Àntligen har hittat en, men har aldrig köpt en klocka för tjugo som jag aldrig har sett i verkligheten.
Köpte min mm300 osedd. Var vÀldigt nöjd i 1,5 Är, men tyckte den var för tjock. Grymma detaljer pÄ tavla och visare. Har köpt i princip alla mina klockor osedda, inkl GS. Tröttnar man sÄ Àr det ju "bara" att sÀlja. :)
 
La precis upp en dagensklockbild pÄ denna. Men den hör bilden blev bÀttre sÄ jag mÄste posta den ngn stans ocksÄ sÄ vad passar bÀttre Àn hÀr..;-)
image.jpg

SÄ jÀvla cool tavla!!
 
Om nÄgon har en mysig kvartsdykare i OK skick att sÀlja till mig sÄ skicka PM. Har budat pÄ lite auktioner, men inget har fastnat Ànnu.
 
Köpte min mm300 osedd. Var vÀldigt nöjd i 1,5 Är, men tyckte den var för tjock. Grymma detaljer pÄ tavla och visare. Har köpt i princip alla mina klockor osedda, inkl GS. Tröttnar man sÄ Àr det ju "bara" att sÀlja. :)

Vi fÄr se om jag Àr en hÄrding som du, om nÄgra timmar sÄ vet vi hur det slutar ;)
 
Kort frĂ„ga till ni som sitter pĂ„ en sbdx012. Är den sĂ„dĂ€r underbart vacker i verkligheten som pĂ„ bild? KĂ€nns den som en keeper?

Jag frÄgar eftersom jag Àntligen har hittat en, men har aldrig köpt en klocka för tjugo som jag aldrig har sett i verkligheten.

Min Àr en keeper. Hade iofs en "vanlig" mm300 sedan innan sÄ jag visste vad jag gav mig in pÄ. Den Àr tjock men pÄ min handled kÀnns den inte topptung vilket jag tycker Àr det viktigaste. Tror den kommer hÄlla sitt vÀrde hyfsat om du inte trivs med den.
 
Har just köpt mig en sumo svart tavla till sommaren ... Är det nĂ„got sĂ€rskilt jag bör tĂ€nka pĂ„ som bĂ„de novis och autodidakt i Seikos vĂ€rld?
 
Min första Seiko köpte jag 1986. Den följde mig nÀstan tre Är i pansartrupperna och fick en del stryk ( in och ut ur stridsvagnar tar pÄ slipningen...) men var ÀndÄ sÄ precis och lÀtt att lÀsa av i totalt mörker. Jag Àr nÀrmast genetiskt slÀkt med min gamla dinka, vilken fortfarande levererar som en ny klocka. SÄ grymt impad av Seiko! DÀrför köpte jag en sumo i dag! Hoppas att det blir en lika bra upplevelse! image.jpg
 
Har just köpt mig en sumo svart tavla till sommaren ... Är det nĂ„got sĂ€rskilt jag bör tĂ€nka pĂ„ som bĂ„de novis och autodidakt i Seikos vĂ€rld?

De lÄnga bandhornen gör att det Àr ganska svÄrt att hitta ett gummiband som sitter snyggt pÄ Sumon, men ett som faktiskt funkar jÀkligt bra Àr MM300-gummit.


Zulu funkar fint ocksÄ:
 
Antar att det finns en del seikoproffs hÀr sÄ jag tÀnkte stÀlla en enkel frÄga, kollar nÀmligen pÄ att skaffa mig en seiko (har kollat framför allt pÄ skx007 och skx009, kom gÀrna med fler förslag :) )
Är det nĂ„n betydande skillnad pĂ„ det de kallar Harlex Glass och Hardlex Chrystal? BĂ„da jag kollat mest pĂ„ har Glass-versionen nĂ€mligen och Chrystal lĂ„ter ju onekligen som att det ska vara hĂ„rdare och svĂ„rare att repa, men hur mycket? :)
 
Antar att det finns en del seikoproffs hÀr sÄ jag tÀnkte stÀlla en enkel frÄga, kollar nÀmligen pÄ att skaffa mig en seiko (har kollat framför allt pÄ skx007 och skx009, kom gÀrna med fler förslag :) )
Är det nĂ„n betydande skillnad pĂ„ det de kallar Harlex Glass och Hardlex Chrystal? BĂ„da jag kollat mest pĂ„ har Glass-versionen nĂ€mligen och Chrystal lĂ„ter ju onekligen som att det ska vara hĂ„rdare och svĂ„rare att repa, men hur mycket? :)
Det Àr tvÄ olika benÀmningar pÄ samma sak, dvs ingen skillnad.
 
Tillbaka
Topp