• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Har lÀst allt frÄn 48-50.5mm sÄ, men tror 48 ligger nÀrmast sanningen. AlltsÄ bör precis som du sÀger en 300m funka fint. Om dom Àr som SBBN007 (44mm) dvs.
Ja, SBBN007 Àr den gamla modellen som inte tillverkas lÀngre. Om man jÀmför med exempelvis SBBN015 sÄ Àr den nya bÀttre utförd. hex-skruvar istÀllet för vanliga X-skruvar, annan finish pÄ hela klockan inkl visare och inlÀgg, skruvad krona mm. Dessutom har SBBN015 samma lÄs till lÀnken som SBDX001.

De Àr dock inte 44mm. 44mm Àr diametern pÄ ovansidan. Undersidan Àr ungefÀr 48mm.

HĂ€r finns fler detaljer:
http://forums.watchuseek.com/f21/sbbn007-vs-sbbn015-291242.html

Sammanfattningsvis Àr det klart vÀrt att sikta pÄ en modell som sÀljs nu istÀllet för att snÄla och köra pÄ en Àldre modell. 300m-kvartsarna har dessutom skruvlock vilket Àr en fördel nÀr man ska byta batteri.


IMG_0917.jpg
 
Kommer att vara i Tokyo en hel vecka. Mycket Seiko spaning alltsÄ.
Tack för info :)

Knata Àven in pÄ Yodobashi Camera i Akihabara.
Hade bla GS, Rolex, och Panerai om jag minns rÀtt, var nÄgra Är sedan jag var dÀr. Tror det var 3:e eller 4:e vÄningen och varje vÄning Àr som ett mediamarkt i storlek :)
Vet inte prutmÄn men som du varit inne pÄ har de tax-free-möjligheter.

Mvh
 
Knata Àven in pÄ Yodobashi Camera i Akihabara.
Hade bla GS, Rolex, och Panerai om jag minns rÀtt, var nÄgra Är sedan jag var dÀr. Tror det var 3:e eller 4:e vÄningen och varje vÄning Àr som ett mediamarkt i storlek :)
Vet inte prutmÄn men som du varit inne pÄ har de tax-free-möjligheter.

Mvh
InnebÀr det att de drar av skatten direkt eller mÄste man ÄterkrÀva skatten vid uttrÀde ur landet? Hade inte mitt pass med mig nÀr jag handlade i Tokyo, sÄ jag orkade inte bry mig för 14% eller vad det nu var.
 
Knata Àven in pÄ Yodobashi Camera i Akihabara.
Hade bla GS, Rolex, och Panerai om jag minns rÀtt, var nÄgra Är sedan jag var dÀr. Tror det var 3:e eller 4:e vÄningen och varje vÄning Àr som ett mediamarkt i storlek :)
Vet inte prutmÄn men som du varit inne pÄ har de tax-free-möjligheter.

Mvh

Tack för tipset. Kommer faktiskt att bo vid Akihabara :)
 
InnebÀr det att de drar av skatten direkt eller mÄste man ÄterkrÀva skatten vid uttrÀde ur landet? Hade inte mitt pass med mig nÀr jag handlade i Tokyo, sÄ jag orkade inte bry mig för 14% eller vad det nu var.

Som jag förstod det pÄ min kompis som bodde dÀr sÄ skulle man fÄ rabatten pÄ plats.
Om detta stÀmmer eller inte vÄgar jag inte svÀra pÄ.
Ångrar mig som fan att jag inte handlat nĂ€r jag varit dĂ€r dĂ„ priserna pĂ„ det mesta, sĂ€rskilt GS men Ă€ven Rolex, var riktigt bra.
Hade dock inte ekonomisk möjlighet till bÄde resa och ny klocka dÄ :(
 
Som jag förstod det pÄ min kompis som bodde dÀr sÄ skulle man fÄ rabatten pÄ plats.
Om detta stÀmmer eller inte vÄgar jag inte svÀra pÄ.
Ångrar mig som fan att jag inte handlat nĂ€r jag varit dĂ€r dĂ„ priserna pĂ„ det mesta, sĂ€rskilt GS men Ă€ven Rolex, var riktigt bra.
Hade dock inte ekonomisk möjlighet till bÄde resa och ny klocka dÄ :(

Jo, har kikat lite, och det verkar ÀndÄ som om priserna Àr vÀldigt bra i Japan nu nÀr Yenen Àr sÄ lÄg.

Har jÀmfört priserna pÄ Rolex, Tudor och Omega. Blir förmodligen bara en GS :)
Eller... Vi fÄr se.
 
Nya modeller frÄn SEIKO, bland annat en mm300-liknande modell SBEX001 med vad som verkar vara en integrerad lÀnk, alternativt ett shroudliknande case. 1000m WR och hi beat-urverk. 650000 yen+skatt i Japan (45000kr+skatt i Japan). Samtliga slÀpps i sommar (juni/juli).

image.jpg

image.jpg
 
Nya modeller frÄn SEIKO, bland annat en mm300-liknande modell SBEX001 med vad som verkar vara en integrerad lÀnk, alternativt ett shroudliknande case. 1000m WR och hi beat-urverk. 650000 yen+skatt i Japan (45000kr+skatt i Japan). Samtliga slÀpps i sommar (juni/juli).

image.jpg

image.jpg


TÀnk att mina poster bara passerar förbi obemÀrkta hela tiden!? Ok, jag hade ingen bild men iaf! ;)

https://klocksnack.se/threads/officiella-seikotrÄden.9381/page-171#post-806296
 
Nya modeller frÄn SEIKO, bland annat en mm300-liknande modell SBEX001 med vad som verkar vara en integrerad lÀnk, alternativt ett shroudliknande case. 1000m WR och hi beat-urverk. 650000 yen+skatt i Japan (45000kr+skatt i Japan). Samtliga slÀpps i sommar (juni/juli).

Du rÄkar inte veta om vi snackar 28800 eller 36000 bph? Riktiga hi-beats (36000 alltsÄ) har sÄ fint svepande sekundvisare att jag nÀstan saknar att ha en fungerande igen.
 
Hej alla Seiko-Ă€lskare!

Jag har börjat bli sugen pĂ„ Seikos "Datejust" och "Day-date" modeller, har redan budet hem en Ă€ldre quartz. Skulle vilja ha tag pĂ„ en SNXJ87K1, hittar bara med silvertavla. Har den modellen utgĂ„tt? Är det nĂ„n som har nĂ„n hemlig japansk sida dĂ€r allt finns?

$_35.JPG


OcksÄ lite sugen pÄ en SGF212, men de Àr ocksÄ helt borta. Andra SGF-modeller finns det gott om...

seiko_sgf212_mens_gold_watch_nib_w_tags_1_lgw.jpg
 
Fick nyligen hem en frÄn creationwatches, fick Àven med en tull invoice pÄ 54 dollar, men förstÄr verkligen inte vart den ska betalas. FÄr man hem en svensk faktura frÄn Tullen? BTW jag bestÀllde klockan i söndags och fick den idag onsdag runt 12:00 tiden, ganska snabbt jobbat med tanke pÄ att den skickades frÄn Singapore :)
 
Tillbaka
Topp