• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Hej

Var och besökte butik vid Frölunda idag. Herrn, urmakaren verkade vara en trevlig person som vÀnligen ville visa uren och frÄgade om ville att klÀmma och kÀnna pÄ dem (+ mot Butiken vid FÀltöversten, ) hade inte tid att göra det eftersom jobbet stressade pÄ. Men tyvÀrr som vanligt sÄ skall jag inte besöka, lÀsa och titta pÄ saker eftersom jag dÄ sÄg den perfekta presenten till frun som fyller jÀmt i Är. Hmm hon skulle fÄ en klassisk Rolex.......

(Butiken Globen Àr ok, personlig Äsikt)
 
Köpte en SBGR051 hos Svante igÄr. SÄ sjukt fin. HÀrlig silvertavla och perfekt storlek. 9S65 verket med 72h PR. Glasbaksida. 100m tÀt.

image.jpg
Riktigt clean. JĂ€ttefin, grattis!
 
NÄgon som kan berÀtta om dessa snxj ? Hörde att dom hÀrstammar frÄn 70-talet och Àr en klassisk "farsan" klocka.
HÀdar man om man faktiskt sucktar efter en av dessa? Homage? Kopia? Man blir ju köpsugen!

FRONT_SNXJ92.jpg


SNXJ90K.jpg

(inte mina bilder)
 
God fredag pÄ er!
Finns det nÄgot alternativ till Sumon om jag upplever att SKX007 Àr den perfekta storleken avseende lug-to-lug? Kanske kan strÀcka mig 2 mm till, men helst inte. Gillar verkligen utseendet pÄ Sumon och Àr nyfiken pÄ byggkvalitén. Vad jag lyckats googla fram har den rÀtt tilltagen lÀngd lug-to-lug och 44mm i diameter. Eller finns det en mindre variant som det gör med SKX (heter den 013?)?

Trevlig helg! :)
 
God fredag pÄ er!
Finns det nÄgot alternativ till Sumon om jag upplever att SKX007 Àr den perfekta storleken avseende lug-to-lug? Kanske kan strÀcka mig 2 mm till, men helst inte. Gillar verkligen utseendet pÄ Sumon och Àr nyfiken pÄ byggkvalitén. Vad jag lyckats googla fram har den rÀtt tilltagen lÀngd lug-to-lug och 44mm i diameter. Eller finns det en mindre variant som det gör med SKX (heter den 013?)?

Trevlig helg! :)
Gillar du skxboetten sÄ finns det ju massvis av versioner, exempelvis skx171. Vill du gÄ upp ett steg kvalitetsmÀssigt men inte betala allt för mycket och samtidigt ha en automatisk klocka sÄ Àr det SBCM023, SARB059/061 eller sumon som gÀller.
 
Gillar du skxboetten sÄ finns det ju massvis av versioner, exempelvis skx171. Vill du gÄ upp ett steg kvalitetsmÀssigt men inte betala allt för mycket och samtidigt ha en automatisk klocka sÄ Àr det SBCM023, SARB059/061 eller sumon som gÀller.
Tack för tipsen, jag ska kika pÄ dem.
 
Seiko-folk! Min far behöver en ny klocka och vill ha en Seiko. Jag Ă€r sjĂ€lv dĂ„lig pĂ„ Seiko sĂ„ för att kunna hjĂ€lpa honom behöver jag tips. Han Ă€r 70 Ă„r och sĂ€ger sig bara vilja betala 2 000 kr (det kan jag sĂ€kert pressa uppĂ„t nĂ„got dock...). Jag inbillar mig att han endast stĂ€ller om klockan vid sommar- och vintertidsövergĂ„ng - jag tror dĂ€rför att han behöver en quartz som hĂ„ller tiden bra (en automatiskt SKX skulle ju forta sig flera timmar...). Han har grova handleder, sĂ„ 40-44 mm skulle jag gissa blir bra. Vad gĂ€ller modell sĂ„ har han tidigare haft lite sportiga kronografer och det gillar han. Även dressat vore intressant. Inga dykare.

NÄgon som har tips? Som sagt, vi pratar inte GS, men 2 000 kr behöver inte vara en skrivet i sten.
 
Maverick
Vilken solcellsdriven kvartskronograf som helst skulle nog göra honom nöjd. Kör en bildgoogling pÄ "seiko solar chrono" och visa honom bilderna. Sedan Àr det bara att koöla amazon.co.uk , watchhubs.net eller ebay. I princip alla de modellerna ligger mellan 1500-2500kr.
 
Maverick
Vilken solcellsdriven kvartskronograf som helst skulle nog göra honom nöjd. Kör en bildgoogling pÄ "seiko solar chrono" och visa honom bilderna. Sedan Àr det bara att koöla amazon.co.uk , watchhubs.net eller ebay. I princip alla de modellerna ligger mellan 1500-2500kr.

Tack som fan! Du rÄkar inte ha en bildsökning jag kan göra pÄ mer dressade ur ocksÄ?
 
Tack som fan! Du rÄkar inte ha en bildsökning jag kan göra pÄ mer dressade ur ocksÄ?
kvarts? sök pÄ "seiko 8F" det Àr ett utgÄnget riktigt bra urverk. Kan vara lite jobbigt att hitta modeller med det urverket, men det gÄr om man vill. 8 Ärs batteritid, +-20 sekunder/Är, evighetskalender.
 
Jag köpte en 7002A med original gummistrap och tycker den sitter förjÀkla oskönt pÄ armen, sÄ tÀnkte hitta en snygg stÄllÀnk istÀllet. NÄn som vet var man kan hitta en snygg passande lÀnk, helst i oyster-stil?
Hittar mÄnga till SKX007/9, passar dessa?
 
Jag köpte en 7002A med original gummistrap och tycker den sitter förjÀkla oskönt pÄ armen, sÄ tÀnkte hitta en snygg stÄllÀnk istÀllet. NÄn som vet var man kan hitta en snygg passande lÀnk, helst i oyster-stil?
Hittar mÄnga till SKX007/9, passar dessa?

Ja de passar, allt som Àr 22mm
 
Aha perfekt, dÄ blev utbudet lite större :) nÄn som har tips pÄ nÄn schysst gedigen lÀnk? De flesta billiga ebay varianter antar jag Àr tunna rassliga?
 
Aha perfekt, dÄ blev utbudet lite större :) nÄn som har tips pÄ nÄn schysst gedigen lÀnk? De flesta billiga ebay varianter antar jag Àr tunna rassliga?
Du kan söka hÀr i trÄden. FrÄgan har besvarats massvis av gÄnger. Sök pÄ "super oyster".

Strapcode
Yobokies
Monsterwatches
wjean ebay
^ DÀr har du inköpsstÀllena.
 
Tillbaka
Topp