• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Är det nĂ„gon hĂ€r i forumet som har en SARB037? Riktigt lĂ€cker med sin laxtavla. :hungry:
bjiuy9au7k941.jpg

Jag tycker det sÄg jÀkligt frÀscht ut :happyhappy: @Mikko Luiro du fÄr med börja experimentera med lite lÀder och annat pÄ dina dykare :p:D
Jag Àr stock konservativ nÀr det gÀller dessa saker. PÄ dykare SKA det endast sitta armband som tÄl vatten, allt annat Àr fel. Vita armband Àr mer en smaksak och sÄnt kan man vÀl inte diskutera. Eller? :)

Är det nĂ„gon hĂ€r i forumet som har en SARB037? Riktigt lĂ€cker med sin laxtavla. :hungry:
bjiuy9au7k941.jpg

De Àr ovanliga tillverkades 1-2 Är bara vilket inte Àr lÀnge i Sarb-sammanhang. Riktigt classy men priserna har dragit till mÄnen pÄ 2-3 Är.

För övrigt börjar 033, 033 och 017 sjunga pÄ sista versen nu. Vill ni ha ett exemplar sÄ bestÀll. Inte mÄnga listade pÄ Chrono i Europa, grÄimportörerna Ebay har inte mycket kvar, japanerna prishöjt och Amazon har haft en del Àven till rea men sÄlt slut.

Finns nog lite NOS men inte mycket lÀnge till.

• Like
Reactions: HSK
Haha, I wish! Bilden Àr lÄnad, jag stötte pÄ den för nÄgra dagar sen nÀr jag surfade omkring pÄ WUS och det verkar som att den tyvÀrr Àr ganska svÄr (och dyr) att fÄ tag i.

Följde en pÄ Yahoo! Japan, var uppe i runt 15 tkr nÄgra timmar innan auktionen tog slut :facepalm:

• Like
Reactions: HSK
De Àr ovanliga tillverkades 1-2 Är bara vilket inte Àr lÀnge i Sarb-sammanhang. Riktigt classy men priserna har dragit till mÄnen pÄ 2-3 Är.

För övrigt börjar 033, 033 och 017 sjunga pÄ sista versen nu. Vill ni ha ett exemplar sÄ bestÀll. Inte mÄnga listade pÄ Chrono i Europa, grÄimportörerna Ebay har inte mycket kvar, japanerna prishöjt och Amazon har haft en del Àven till rea men sÄlt slut.

Finns nog lite NOS men inte mycket lÀnge till.

Följde en pÄ Yahoo! Japan, var uppe i runt 15 tkr nÄgra timmar innan auktionen tog slut :facepalm:
Ja, nog för att den Àr fin men nÄgra 20k tycker jag inte riktigt att den Àr vÀrd... :confused: Det skulle dock vara kul att veta hur mÄnga ex som faktiskt tillverkades och sÄldes. En tillverkningstid pÄ upp till 2-3 Är lÀr ju ÀndÄ ha resulterat i ett antal tusen exemplar men trots det ser man dem aldrig.

Ja, nog för att den Àr fin men nÄgra 20k tycker jag inte riktigt att den Àr vÀrd... :confused: Det skulle dock vara kul att veta hur mÄnga ex som faktiskt tillverkades och sÄldes. En tillverkningstid pÄ upp till 2-3 Är lÀr ju ÀndÄ ha resulterat i ett antal tusen exemplar men trots det ser man dem aldrig.

Är helt galet mycket, kan ju köpa en SARB 17, 33 och 35a och fortfarande ha bra med klockpengar kvar.

Fick hem en SARB033 idag, som jag ropade hem frÄn eBay. Redan Ängrat mig. Heads up om nÄgon letar efter en och vill köpa den. Har blicken instÀllt pÄ annat och borde vÀl inte köpt den, men men.

LÀtt begagnad med nÄgra smÄrepor pÄ boetten och lÀnken. Vad jag hunnit se som brist Àr tvÄ saknade manschetter/hylsor till lÀnken (pin collar). Inget problem om man klarar sig utan tvÄ lÀnkbitar, annars tror jag man kan köpa hylsor frÄn Seiko AD. Om man tÀnkt anvÀnda den medföljande lÀnken över huvud taget. ;)

Nyligen blivit Àgare till en SKX009 och upplever lite problem med gÄngreserven. Eller ja, har lite funderingar kring gÄngreserven. IgÄr hade jag klockan pÄ armen frÄn cirka 10:00 till 23:45, gick 11000 steg under dagen enligt min iPhone men ÀndÄ har klockan stannat idag nÀr jag vaknar och ska ta pÄ mig den vid 09:00...nÄgon annan som upplever liknande problem?
Mvh

Nyligen blivit Àgare till en SKX009 och upplever lite problem med gÄngreserven. Eller ja, har lite funderingar kring gÄngreserven. IgÄr hade jag klockan pÄ armen frÄn cirka 10:00 till 23:45, gick 11000 steg under dagen enligt min iPhone men ÀndÄ har klockan stannat idag nÀr jag vaknar och ska ta pÄ mig den vid 09:00...nÄgon annan som upplever liknande problem?
Mvh
LÄter konstigt. Min har inte det problemet utan tickar pÄ bra efter att ha fÄtt vila över natten om jag haft pÄ mig den under dagen. Har du möjlighet att skicka tillbaka den/fÄ den garanti lagad?

Mvh
LÄter inte normalt. 7s26 dras upp vÀldigt lÀtt och blir fullt uppdragen pÄ nolltid. Om jag skakar igÄng min pÄ morgonen och sen bara sitter pÄ kontoret hela dagen sÄ rÀcker det för att den inte ska stanna förrÀn efter 1,5 dygn efter att jag tagit av den.

Tillbaka
Topp