• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nyligen blivit Àgare till en SKX009 och upplever lite problem med gÄngreserven. Eller ja, har lite funderingar kring gÄngreserven. IgÄr hade jag klockan pÄ armen frÄn cirka 10:00 till 23:45, gick 11000 steg under dagen enligt min iPhone men ÀndÄ har klockan stannat idag nÀr jag vaknar och ska ta pÄ mig den vid 09:00...nÄgon annan som upplever liknande problem?
Mvh
- Har haft mÄnga SKX, bÄde J och K. TidhÄllning och kraftreserv varierar kraftigt mellan olika exemplar.

SPB117J1 "Red Alpinist" pÄ rött gummi

IMG_3365.JPG

IMG_3364.JPG

Tunt med LX i trÄden och det Àr vÀll förstÄeligt nÀr de prismÀssigt ligger likvÀrdigt med GS.
Tycker den sitter riktigt bra pÄ handleden och precis lagom tung (hade troligtvis blivit topptung i stÄl). Hade jag fÄtt önska fritt skulle de gjort den 3-4mm tunnare och nÄgon mm mindre i diameter.
5048FC7C-427A-480D-AB2E-FDDA849B3361.jpeg

Tunt med LX i trÄden och det Àr vÀll förstÄeligt nÀr de prismÀssigt ligger likvÀrdigt med GS.
Tycker den sitter riktigt bra pÄ handleden och precis lagom tung (hade troligtvis blivit topptung i stÄl). Hade jag fÄtt önska fritt skulle de gjort den 3-4mm tunnare och nÄgon mm mindre i diameter.
5048FC7C-427A-480D-AB2E-FDDA849B3361.jpeg
Ge mig! :D
Jag har försökt hitta bild eller video pÄ hur lÄset/spÀnnet ser ut pÄ den dÀr.
Men internetz Àr helt tomt...
För visst ska det vara nÄn schysst microjustering i spÀnnet?

Ge mig! :D
Jag har försökt hitta bild eller video pÄ hur lÄset/spÀnnet ser ut pÄ den dÀr.
Men internetz Àr helt tomt...
För visst ska det vara nÄn schysst microjustering i spÀnnet?
UrsÀkta dÄliga bilder med hudavlagringar :wtf:
BFF64B9A-8B77-4E90-937D-626FCF7502B7.jpeg

01C9CBB0-1FD7-4F62-9A2C-B4DB994CDE5D.jpeg
DE05DC54-EF52-4482-9AD2-805E95550073.jpeg

Den Àr justerbar i tvÄ steg dÀr sista bilden visar fullt utdragen. Justeras enkelt genom att trycka in lÄsknapparna.

Fick hem denna Seiko Z199 lÀnk idag men ÀndlÀnkarna verkar tyvÀrr vara helt fel. NÄgon som har en idé vad som kan ha hÀnt med dessa ÀndlÀnkar eller vad det kan vara för spÀnnande?

Fler bilder finns hÀr
Till höger Àr Uncle Seiko Z199
20200514_145650.jpg

20200514_131148.jpg

Passar ju inte direkt :arghh:
20200514_145539.jpg

Senast Àndrad:
Fick hem denna Seiko Z199 lÀnk idag men ÀnlÀnkarna verkar tyvÀrr vara helt fel. NÄgon som har en idé vad som kan ha hÀnt med dessa ÀndlÀnkar eller vad det kan vara för spÀnnande?

Fler bilder finns hÀr
Till höger Àr Uncle Seiko Z199
20200514_145650.jpg

20200514_131148.jpg

Passar ju inte direkt :arghh:
20200514_145539.jpg
Dum frÄga kanske men Àr du sÀker pÄ att lÀnken Àr till rÀtt modell? Köpt den ny?

Dum frÄga kanske men Àr du sÀker pÄ att lÀnken Àr till rÀtt modell? Köpt den ny?
Man kan inte köpa den lÀnken ny ;) och lÀnken togs fram till 7548 och sen en liknande till 7C43 sÄ jag hoppas lÀnken Àr rÀtt men som sagt ÀndlÀnkarna verkar inte vara det :(

Ja alltsÄ Uncle Seiko's Z199 finns men den tog han fram för att efterlikna orginalet frÄn Seiko som jag hoppas att jag köpt. :)

HĂ€r finns en liten video om intresse finns
Nu Àr jag med :D:D LÀste som att du fÄtt hem US lÀnken nu :bag: Men det var originalet du fÄtt hem.
Inte sÄ att nÄgon bytt ÀndlÀnkarna dÄ? Till nÄgon annan klocka? Drygt. Har ingen annan Seiko att testa pÄ?

Nu Àr jag med :D:D LÀste som att du fÄtt hem US lÀnken nu :bag: Men det var originalet du fÄtt hem.
Inte sÄ att nÄgon bytt ÀndlÀnkarna dÄ? Till nÄgon annan klocka? Drygt. Har ingen annan Seiko att testa pÄ?
Haha hÀrligt! Precis, jo det kan ju mycket vÀl vara sÄ men dom Àr mÀrkta med Z199 som sig bör iaf :hilarious: Ingen som kan tÀnkas passa tyvÀrr. FÄr i vÀrsta fall anvÀnda Uncle Seiko's ÀndlÀnkar tills/om jag lyckas fÄ tag pÄ rÀtt, lÀr tyvÀrr ta en evighet om det ens Àr möjligt.

NÄgon som vet om lÀnkar som passar de gamla Alpinist-modellerna (exempelvis SARB017) Àven passar de nya Alpinist-modellerna frÄn i Är? Eller har de olika boetter?

NÄgon som vet om lÀnkar som passar de gamla Alpinist-modellerna (exempelvis SARB017) Àven passar de nya Alpinist-modellerna frÄn i Är? Eller har de olika boetter?
jag vÄgar inte sÀga till 100% men Àr nÀstan helt sÀker pÄ att de passar

EDIT:
jo det ska passa, hÀr Àr en ny alpinist med en Strapcode lÀnk

Tillbaka
Topp