• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

66C065D2-21E7-4003-98F8-ECB3010343AD.jpeg

Kör dubbelelektriskt idag. 7548-700C + i3.
Magisk :happyhappy:

Det finns en massa klipp dÀr folk vÀrmer tills den ploppar loss av förstört lim och spÀnningarna som uppstÄr i bubblan nÀr den blir varm. Andra slÄr helt enkelt loss den, med risk för att den gÄr sönder utan att slÀppa helt. Jag valde medelvÀgen -försiktigt försöka att vÀrma enbart bubblan med en tÀndare med smal riktad lÄga, för mjuka upp limmet nÄgot, och sedan lite vackert bearbeta den med ett litet stÀmjÀrn och ett mattknivsblad (avbrutet för att inte riskera att skrapa delar som inte skulle skrapas). Sedan Àr det bara att tvÀtta bort limresterna med aceton (jag tog s.k. Wipes som vi har till allmÀn rengöring pÄ bygget) eller liknande och se till att hÄlla sig pÄ glaset. Kolla bara att klockan i frÄga inte har AR coatingen pÄ utsidan.
Tack för ett mkt utförligt svar.
Med risk för att idiotförklara mig sjÀlv, hur vet jag om klockan har AR coating?

Har den hÀr sidan uppmÀrksammats tidigare pÄ Kobra Kai?
https://www.seiko-design.com/en/index.html

Jag upptÀckte den nyligen och det Àr en guldgruva av information, kommentarer frÄn designers, makrobilder pÄ detaljer och fördjupande historik kring olika modeller.

Är det möjligen sĂ„ att den tidigare bara fanns pĂ„ japanska?
Kan man krÀva att alla som postar hÀr mÄste ha lÀst igenom materialet? :)

Bl.a. gÄr man igenom smeknamnen en del modeller fÄtt.
EFCD8900-6E9F-49DE-BD7C-98A2D594F65B.jpeg

145F0542-547D-4DAF-BA2B-39B09CDAD0A5.jpeg

Senast Àndrad:
En dum frĂ„ga kanske, kan man köpa original Seiko bandstift? Är inte nöjd med de jag har.

Jag har en Turtle Padi dÀr verket inte hÄller vettig gÄngreserv. Kan stanna Àven dagtid dÄ klockan anvÀnds. Var kan man fÄ bytt urverket till vettigt pris i Malmöregionen? Vad bör det kosta?

Jag har en Turtle Padi dÀr verket inte hÄller vettig gÄngreserv. Kan stanna Àven dagtid dÄ klockan anvÀnds. Var kan man fÄ bytt urverket till vettigt pris i Malmöregionen? Vad bör det kosta?
GÄ till valfri AD och be om ett prisförslag. Annars kan du köpa ett Nh36 verk online för ca 500 och höra om vi har nÄn duktig hemma-urmakare pÄ forumet som kan hjÀlpa dig byta det för en rimlig summa. Eller sÄ kan du ge dig pÄ bytet sjÀlv och kÀnner dig hÀndig

Letar för fullt efter en SKX013, men inte lyckats knipa nÄgon hÀr i forumet. Choro24 Àr dyra och Tradera ekar tomt. NÄgon som har tips pÄ var jag kan leta?

Tillbaka
Topp