• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nu har jag köpt polywatch och polerat klockan. Blev nÄgot bÀttre men det Àr fortfarande inte sÀrskilt klart utan nÀstan mjölkigt/suddigt. Kan det sitta pÄ insidan tro?

Bilagor

• 47830169-C2BF-4F98-B09E-F241F7855C3D.jpeg
    47830169-C2BF-4F98-B09E-F241F7855C3D.jpeg
    430.8 KB · Visningar: 1
Kanske fel forum (?) men testar Ă€ndĂ„... Jag Ă„ngrar svĂ„rligen att jag sĂ„lde min SNZF17K1 för ett par Ă„r sedan. MÅSTE ha en ny (för dagligt bruk). Hittat pĂ„ Creation Watches för 1471 kr (inkl. frakt). MomstillĂ€gget Ă€r ju inte sĂ„ svĂ„rt att rĂ€kna ut men tullpĂ„slaget? Ngn som kan ge mig en fingervisning om procentsats?

Tullsatsen Àr den mindre summan du behöver betala. Momsen ligger pÄ 25 % och sÄ fÄr du betala en PostNord avgift pÄ cirka 120 kr.

Vet nÄgon nÀr den nyaste Alpinisten kommer? (Inte den relativt nya som redan finns i butik dvs)

B4DF0CF9-776A-4C24-A82E-EC9610DCCC75.jpeg

”Dagens”, King5 eller vad man nu ska kalla den.
Vore kul om Seiko gjorde en ”vĂ€rstingmodell” med denna klassiska boettform.
FÄr hoppas de skippar cyklopen pÄ kommande modeller. Blir mycket snyggare, tycker jag. FramhÀver kvadratmönstret mer och visar pÄ en skön symmetri i dess utförande.

Senast Àndrad:
FÄr hoppas de skippar cyklopen pÄ kommande modeller. Blir mycket snyggare, tycker jag. FramhÀver kvadratmönstret mer och visat pÄ en skön symmetri i dess utförande.
Yes! JÀkla hittepÄ med cyklop. Nu har jag köpt stormtÀndare sÄ försök nr2 för att fÄ bort den Àr nÀra.

Tullsatsen Àr den mindre summan du behöver betala. Momsen ligger pÄ 25 % och sÄ fÄr du betala en PostNord avgift pÄ cirka 120 kr.
Man betalar aldrig mer Àn 8kr i tullavgift oavsett vÀrde nÀr det gÀller klockor sÄ det Àr egentligen bara momsen och förtullningsavgift (vanligtvis 70-120kr beroende pÄ vÀrde och speditör) som man behöver ta hÀnsyn till. :) @Denligbg

seiko sla017 upptÀckte just denna.. :wideyed:

Vaf finns det för liknande referenser som inte kostar 50.000? GÀrna 39mm med ;)

NÄgon hÀr pÄ KS som Àger en SBWA001?
Om sÄ Àr fallet sÄ fÄr du gÀrna skriva lite om den och posta nÄgra bilder =)
firstspringdrive.png

Man betalar aldrig mer Àn 8kr i tullavgift oavsett vÀrde nÀr det gÀller klockor sÄ det Àr egentligen bara momsen och förtullningsavgift (vanligtvis 70-120kr beroende pÄ vÀrde och speditör) som man behöver ta hÀnsyn till. :) @Denligbg

Bra att veta! GÀller det oavsett vilket land man importerar ifrÄn?

Tillverkad november 1974.
Dom dÀr kaliber 24 precis som kaliber 22 som Àr samtida fast utan automatiskt uppdrag Àr i min mening underskattade.
Bra klockor som förhoppningsvis fler fÄr upp ögonen för.
Tack för infon :) ska se om det Àr vÀrt att ge den en service dÄ, upptÀckte att tavlan Àr böjd mellan 18-19 sÄ jag fÄr se.

Tillbaka
Topp