Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kanske fel forum (?) men testar ÀndÄ... Jag Ängrar svÄrligen att jag sÄlde min SNZF17K1 för ett par Är sedan. Mà STE ha en ny (för dagligt bruk). Hittat pÄ Creation Watches för 1471 kr (inkl. frakt). MomstillÀgget Àr ju inte sÄ svÄrt att rÀkna ut men tullpÄslaget? Ngn som kan ge mig en fingervisning om procentsats?
Tullsatsen Àr den mindre summan du behöver betala. Momsen ligger pÄ 25 % och sÄ fÄr du betala en PostNord avgift pÄ cirka 120 kr.
Första seikon pÄ lÀngenÄgon som har lite mer info om denna?
![]()
FÄr hoppas de skippar cyklopen pÄ kommande modeller. Blir mycket snyggare, tycker jag. FramhÀver kvadratmönstret mer och visar pÄ en skön symmetri i dess utförande.![]()
âDagensâ, King5 eller vad man nu ska kalla den.
Vore kul om Seiko gjorde en âvĂ€rstingmodellâ med denna klassiska boettform.
Yes! JÀkla hittepÄ med cyklop. Nu har jag köpt stormtÀndare sÄ försök nr2 för att fÄ bort den Àr nÀra.FÄr hoppas de skippar cyklopen pÄ kommande modeller. Blir mycket snyggare, tycker jag. FramhÀver kvadratmönstret mer och visat pÄ en skön symmetri i dess utförande.
Man betalar aldrig mer Àn 8kr i tullavgift oavsett vÀrde nÀr det gÀller klockor sÄ det Àr egentligen bara momsen och förtullningsavgift (vanligtvis 70-120kr beroende pÄ vÀrde och speditör) som man behöver ta hÀnsyn till.Tullsatsen Àr den mindre summan du behöver betala. Momsen ligger pÄ 25 % och sÄ fÄr du betala en PostNord avgift pÄ cirka 120 kr.
Riktigt fin bild! Nöjd med klockan?Lunch i skogen.
![]()
SPB129 med 6R35
Man betalar aldrig mer Àn 8kr i tullavgift oavsett vÀrde nÀr det gÀller klockor sÄ det Àr egentligen bara momsen och förtullningsavgift (vanligtvis 70-120kr beroende pÄ vÀrde och speditör) som man behöver ta hÀnsyn till.@Denligbg
Första seikon pÄ lÀngenÄgon som har lite mer info om denna?
![]()
Okej tack sÄ mycketKameido, kaliber 24 och antagligen början pÄ 70-talet men om du tittar eller visar baksidan fÄr du mer information.
Okej tack sÄ mycketfÄr se vad baksidan sÀger dÄ
![]()
![]()
Tack för infonTillverkad november 1974.
Dom dÀr kaliber 24 precis som kaliber 22 som Àr samtida fast utan automatiskt uppdrag Àr i min mening underskattade.
Bra klockor som förhoppningsvis fler fÄr upp ögonen för.
Oerhört nöjd. Mer nöjd med denna Àn den GS jag hade tidigare.Riktigt fin bild! Nöjd med klockan?
Bra betyg med andra ord! Kul att du Àr nöjdOerhört nöjd. Mer nöjd med denna Àn den GS jag hade tidigare.