• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Har blivit sugen pÄ en pepsi-dykare till sommaren och Àr lite sugen pÄ quartz dÄ den antagligen kommer fÄ agera beater. Första tanken blir förstÄs att seiko borde ha nÄgra fina modeller, men har faktiskt svÄrt att hitta nÄgot. Det jag hittat Àr utgÄngna modeller, sÄsom 7548 och 7c43. Har ocksÄ blivit riktigt sugen pÄ en sbcm025 dÄ den verkar vara i bra storlek och HEQ lockar, men de verkar svÄra att fÄ tag pÄ. Hittade Àven nÄgon kinetic-dykare med skelettvisare, vilket inte Àr min melodi. NÄgot jag missat?
 
Har blivit sugen pÄ en pepsi-dykare till sommaren och Àr lite sugen pÄ quartz dÄ den antagligen kommer fÄ agera beater. Första tanken blir förstÄs att seiko borde ha nÄgra fina modeller, men har faktiskt svÄrt att hitta nÄgot. Det jag hittat Àr utgÄngna modeller, sÄsom 7548 och 7c43. Har ocksÄ blivit riktigt sugen pÄ en sbcm025 dÄ den verkar vara i bra storlek och HEQ lockar, men de verkar svÄra att fÄ tag pÄ. Hittade Àven nÄgon kinetic-dykare med skelettvisare, vilket inte Àr min melodi. NÄgot jag missat?


En Solar chrono kanske?

(SSC019P1)
mt-ssc019p1_1.jpg
 
Har ett par frÄgor som jag tÀnkte rikta till Seiko-guruerna i den hÀr trÄden...

Vilka modeller av Tuna finns med quartzverk samt pvd-boett? Och hur Àr tillgÀnglighet/pris pÄ dessa modeller?
 
NÄgra Sottsass-modeller som ska komma nu i mars. Verket Àr 7T92 och mÄtten ska vara 40,6 x 39 x 10,7 mm. Limiterade till 1000st. Finns att förboka hos seiko3s pÄ Rakuten för ca 2430kr. :)

sa_zpsqxw4fppq.png

sa2_zps0z1rkexl.png
 
Ser denna ok ut? Är helt ny pĂ„ att avgöra huruvida det Ă€r aftermarket osv pĂ„ en Ă€ldre Seiko sĂ„ vore tacksam för lite hjĂ€lp. Ska vara en 7548-700b.

15948203673_afd26d0f68_c.jpg
 
Ser vÀl kosher ut! Brukar ju vara sÄ att aftermarket-tavlor inte har den lilla fasningen runt datumet..


Tack för svar! Det lÄter bra. Jag blev lite orolig för texten pÄ tavlan "Water 150m Resist". NÀr jag googlar referensen fÄr jag i stort sett bara upp tavlor som ser ut som den nedan
i5jan 166.JPG


Vilken ska det vara om den Àr original? Kan det vara vilken som helst?
 
Har varit borta hÀrifrÄn ett tag dÄ ja inte velat fÄ det dÀr vidriga klocksuget. Har lagt en jÀvla massa pengar pÄ musik-pryttlar men nu tÀnker jag finslipa siktet pÄ nÄn trevlig Seiko.
SÄg att nÄn köpt sig en SARG011. Hur mÄr den, hur Àr den live, kÀnns allt bra?
 
Har blivit sugen pÄ en pepsi-dykare till sommaren och Àr lite sugen pÄ quartz dÄ den antagligen kommer fÄ agera beater. Första tanken blir förstÄs att seiko borde ha nÄgra fina modeller, men har faktiskt svÄrt att hitta nÄgot. Det jag hittat Àr utgÄngna modeller, sÄsom 7548 och 7c43. Har ocksÄ blivit riktigt sugen pÄ en sbcm025 dÄ den verkar vara i bra storlek och HEQ lockar, men de verkar svÄra att fÄ tag pÄ. Hittade Àven nÄgon kinetic-dykare med skelettvisare, vilket inte Àr min melodi. NÄgot jag missat?

Den hÀr dÄ?
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-7000-quartz-diver.34337/

Sen kan du trycka dit ett pepsi sÄ lÀnge du inte sÀger nÄt till yonsson

Jag gjorde det pÄ min:
image.jpg
 
Den hÀr dÄ?
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-7000-quartz-diver.34337/

Sen kan du trycka dit ett pepsi sÄ lÀnge du inte sÀger nÄt till yonsson

Jag gjorde det pÄ min:
image.jpg
Jag Àr hÄrd men rÀttvis. :D
Pepsiklockorna ska ha mörkblÄ tavla annars blir det frankenvibbar och "fel". :)

Men visst Àr det snyggt. YTTERST sÀllan inlÀggen bleks ocksÄ. Hade köpt ett nytt original i sÄ fall och bara repat det.

Den som ligger pÄ K&S har rÀtt risiga visare, men annars Àr den bra. Har varit lite halvsugen pÄ den.
 
Tillbaka
Topp