• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

TvÄ dykare ur samlingen. Gamlingen anvÀnds vÀldigt flitigt men lillen har fÄtt ligga i lÄdan mycket pÄ senaste tiden. Kan inte riktigt bestÀmma mig ifall jag tycker den Àr för liten eller lagom. :rolleyes:

Fkk6yxB.jpg


MolgXwz.jpg
 
Det kan ju helt klart vara en missuppfattning frÄn min sida yonsson :)

Det var klart att AD inte servade utan skickade dem till Service centers i alla fall...
FÄr frÄga runt lite om KS dÄ.
Vad bör man betala för ett fint exemplar av en high beat KS? Finns en som ser riktigt fin ut pÄ Ebay. Fast runt 3k kanske Àr för mycket för en 70-talare?
 
Den Àr för liten. Som tur Àr har jag dvÀrgpinnar till handleder och kan ta över den om du vill sÀlja.


HĂ€-HĂ€ John den var bra!
"Lillen" Àr en ju en SBCM023 inte helt enkel att fÄ ta pÄ idag, just nu 0.0 pÄ Yahoo Japan typ svÄrt....
Och som lite vÀrdelöst vetande sÄ har min fru en som daglig beater :happyhappy:
//Bosse
 
Det kan ju helt klart vara en missuppfattning frÄn min sida yonsson :)

Det var klart att AD inte servade utan skickade dem till Service centers i alla fall...
FÄr frÄga runt lite om KS dÄ.
Vad bör man betala för ett fint exemplar av en high beat KS? Finns en som ser riktigt fin ut pÄ Ebay. Fast runt 3k kanske Àr för mycket för en 70-talare?

Fina KS i original utförande Àr inte lÀtta att hitta, pÄ bukten finns mycket hopplock, ommÄlade tavlor och annat krafs.
//Bosse
 
Det kan ju helt klart vara en missuppfattning frÄn min sida yonsson :)

Det var klart att AD inte servade utan skickade dem till Service centers i alla fall...
FÄr frÄga runt lite om KS dÄ.
Vad bör man betala för ett fint exemplar av en high beat KS? Finns en som ser riktigt fin ut pÄ Ebay. Fast runt 3k kanske Àr för mycket för en 70-talare?
Beror ju pÄ vart du köper och va du har för krav. 2-5000kr beroende pÄ skick och modell.
 
HĂ€-HĂ€ John den var bra!
"Lillen" Àr en ju en SBCM023 inte helt enkel att fÄ ta pÄ idag, just nu 0.0 pÄ Yahoo Japan typ svÄrt....
Och som lite vÀrdelöst vetande sÄ har min fru en som daglig beater
//Bosse


Jag bestÀmde mig för att den var för liten, sÄ jag spolade ner den i toaletten! Orka fan inte ha för smÄ klockor i samlingen!



:p;)
 
Omg. Vad heter armbandet pÄ den undre och var köper jag..?!

Jag har hört flera olika namn pÄ den modellen av lÀnk. Watchadoo, Lumpy, Engineer och Super Engineer Àr nÄgra. Just den lÀnken pÄ bilden Àr köpt beg hÀr pÄ forumet. SÀkert nÄgon hÀr som vet var man kan köpa nytt... Strapcode kan jag tÀnka mig.
 
I min jakt pÄ en pepsi-quartz-dykare till sommaren har jag nu börjat luta lite mer Ät SKA369 kinetic. Verkar ju onekligen coolt med kinetic, och den Àr faktiskt rÀtt snygg Àven om jag Àr rÀdd för att den Àr för stor. NÄgon som har eller har haft en och kan ge ett litet utlÄtande? Hur funkar laddningsindikatorn?

Sorubim, fina kvartsare du har dÀr! SÀrskilt sbcm023, Àr ju sjÀlv ruggigt sugen pÄ en sbcm025 men verkar vara riktigt svÄra att fÄ tag pÄ :(
 
I min jakt pÄ en pepsi-quartz-dykare till sommaren har jag nu börjat luta lite mer Ät SKA369 kinetic. Verkar ju onekligen coolt med kinetic, och den Àr faktiskt rÀtt snygg Àven om jag Àr rÀdd för att den Àr för stor. NÄgon som har eller har haft en och kan ge ett litet utlÄtande? Hur funkar laddningsindikatorn?

Sorubim, fina kvartsare du har dÀr! SÀrskilt sbcm023, Àr ju sjÀlv ruggigt sugen pÄ en sbcm025 men verkar vara riktigt svÄra att fÄ tag pÄ :(


AngÄende SKA369 Kinetic... Jag kan ju inte se visarna pÄ den klockan utan att tÀnka:

tYW28x7.gif


Men om man byter visarna sÄ blir det nog en cool dinka.

AngÄende mina quartzare...Tack. xHenke sÀljer en 7548 hÀr: https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-7000-quartz-diver.34337/
Jag hade turen att hitta min SBCM023 hÀr pÄ forumet för nÄgra Är sedan, precis som du sÀger sÄ verkar dom vara stört omöjliga att hitta nuförtiden.
 
AngÄende SKA369 Kinetic... Jag kan ju inte se visarna pÄ den klockan utan att tÀnka:

tYW28x7.gif


Men om man byter visarna sÄ blir det nog en cool dinka.

AngÄende mina quartzare... xHenke sÀljer en 7548 hÀr: https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-7000-quartz-diver.34337/
Jag hade turen att hitta min SBCM023 hÀr pÄ forumet för nÄgra Är sedan, precis som du sÀger sÄ verkar dom vara stört omöjliga att hitta nuförtiden.


HAHA! Ja dÀr rök det alternativet dÄ, tack för den ;) Jo, jag har sett den pÄ K&S men det Àr pepsi som gÀller. En sbcm025 skulle sitta som en smÀck tror jag. Skulle va riktigt gött att se en midsize quartz pepsi frÄn Seiko i samma stil som skx009.
 
Jag hade turen att hitta min SBCM023 hÀr pÄ forumet för nÄgra Är sedan, precis som du sÀger sÄ verkar dom vara stört omöjliga att hitta nuförtiden.
De har rusat i pris ocksÄ sedan de gick ur produktion 2011, men det gÄr om man anstrÀnger sig och vill ha en tillrÀckligt mycket. :)

Har du full set? Och i sÄ fall, varför anvÀnder du inte originallÀnken? Den har vÀl solida lÀnkdelar?
 
Okej, jag ger mig. Jag har köpt en SBCM023 precis och jag lÀngtar som 17. Den kommer kanske inte denna vecka, men med lite tur kanske den gör det.

Börja kolla vid 0:50

Kolla in den grymma datumvÀxlingen mellan 28 feb och 1/4. SÄ sjukt cool !
 
Okej, jag ger mig. Jag har köpt en SBCM023 precis och jag lÀngtar som 17. Den kommer kanske inte denna vecka, men med lite tur kanske den gör det.

Börja kolla vid 0:50

Kolla in den grymma datumvÀxlingen mellan 28 feb och 1/4. SÄ sjukt cool !


Kul att du har fÄtt tag pÄ en! :) Riktigt coolt med perpetual calendar, men mÄste vara lite bökigt att stÀlla den eller?
 
De har rusat i pris ocksÄ sedan de gick ur produktion 2011, men det gÄr om man anstrÀnger sig och vill ha en tillrÀckligt mycket. :)

Har du full set? Och i sÄ fall, varför anvÀnder du inte originallÀnken? Den har vÀl solida lÀnkdelar?

Jag har lÄda och manual men inte lÀnk, tyvÀrr.
 
Okej, jag ger mig. Jag har köpt en SBCM023 precis och jag lÀngtar som 17. Den kommer kanske inte denna vecka, men med lite tur kanske den gör det.

Börja kolla vid 0:50

Kolla in den grymma datumvÀxlingen mellan 28 feb och 1/4. SÄ sjukt cool !

Kul! Riktigt intressant att se datumvÀxlingen sÄdÀr, har bara lyckats se mellan 31 och 1 sjÀlv.
Ska bli intressant att höra vad du tycker om storleken ocksÄ sen nÀr du haft den ett tag.
 
Okej, jag ger mig. Jag har köpt en SBCM023 precis och jag lÀngtar som 17. Den kommer kanske inte denna vecka, men med lite tur kanske den gör det.

Börja kolla vid 0:50

Kolla in den grymma datumvÀxlingen mellan 28 feb och 1/4. SÄ sjukt cool !
Fan vad hĂ€ftigt. Är dessa klockor lika stora som SKX00/9?
 
Tillbaka
Topp