• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg

Finns det nÄgot bÀttre eller?
Edit: NÀr paketet Àr framme sÄklart, men gött ÀndÄ. :D

:) troligen inte. Kvalité + detaljer Àr otroliga. Redan börjat snegla pÄ lite HEQ
Bra tÀnkt! Kvarts Àr smidigt! Ser inga fördelar med att ha massa automatiska klockor. Det Àr bara jobbigt att hÄlla igÄng/stÀlla alla. 9s56 Àr dock nice dÄ det erbjuder GMT. Spring drive Àr ju smidigt ocksÄ i och för sig eftersom de i princip alltid har PR-mÀtare, 72h gÄngreserv och snabb uppdragning.

Ingen GS men första kvartskronografen, med nytt batteri sÄ tickar den nu pÄ. :) passade pÄ att köpa ett hirschband ocksÄ. Inga bandstift till lÀnken dock, dom skulle ha pÄ tok för mycket för dom.. ;)

WP_20150227_003.jpg

SjÀlvklart japansk whisky för att fira tillskottet. :D

Ingen GS men första kvartskronografen, med nytt batteri sÄ tickar den nu pÄ. :) passade pÄ att köpa ett hirschband ocksÄ. Inga bandstift till lÀnken dock, dom skulle ha pÄ tok för mycket för dom.. ;)

WP_20150227_003.jpg

SjÀlvklart japansk whisky för att fira tillskottet. :D
Trevligt par det dÀr och japansk whisky Àr vÀldigt gott.:hungry:
//Bosse

SBDEX001 som slÀpps till sommaren kommer troligtvis slÀppas som en hyllning till Johns klocka alternativt föregÄngaren. Varför tror jag det? Jo för att det blir den första dykarklockan frÄn SEIKO sedan dess med 36k-urverk och dessutom i ett monoquecase. Gulddetaljer kommer den att ha ocksÄ. Jo jo!

What? Var kan man se den? Guggel finner ingenting....:wideyed:

SBDC007 seiko shogun
Nato frÄn timefactors.com

Den Àr sÄ grym! KÀnde inte igen den dÄ jag bara sett den pÄ sÀljarnas sajter och, som alltid sÄ har de valt (förmodligen samma allihop) en totalt piss-dÄlig fotograf. Tror han jobbar som AD i helvetet nÀr han inte tar bilder pÄ Seiko. :dead:

barnefko
Hur Ă€r fĂ€rgen pĂ„ Shogun? Är den titanig eller som vanligt stĂ„l? Minns inte om den har diashield eller inte och bilderna pĂ„ den varierar.

Hur Ă€r fĂ€rgen pĂ„ Shogun? Är den titanig eller som vanligt stĂ„l? Minns inte om den har diashield eller inte och bilderna pĂ„ den varierar.
SjÀlv tycker jag att den ser ut som stÄl. LÀgger man den bredvid en breitling aerospace EVO eller ngn annan klocka i billigare Titan sÄ syns skillnaden tydlig.
Sbdc007 har diashield coating vilket ju ger en yta som mera liknar stÄl Àn titan.
Jag kan lÀgga upp en snabb bild under dagen.

Responstid pÄ 5 min frÄn er bÄda :) hÀr gÄr det undan.

Det kan man sÀga att dom gör och sÄ Àr namnet King Quartz.

Happy hunting

//Bosse

Ja, inte riktigt samma. Men helt klart tuffa de med. Boetten pÄ KS Àr ju dock stekhet :)

SEIKO King Quartz. Andra boetter dock.
Hi-beat Àr oftast 28800bph nÀr det gÀller KS, men det finns Àven 36000bph.

Hur Àr det med dessa verk? Kan man fÄ service i Sverige eller Àr det Japan precis som GS som gÀller?

Vem har sagt att det Àr Japan som gÀller med GS Rockenfeller ?

SEIKO har servicecenter i UK & Holland.
Vet dock inte vad som gÀller med KS.

Tillbaka
Topp