• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Pga allt snack om SBCM023 i den hÀr trÄden blev jag inspirerad att montera en jubilee-lÀnk frÄn en SKX013 pÄ min...

Bt9k72Y.jpg


zN53AD8.jpg


...lÀnken sitter bra, men det Àr inte optimalt. Klockan kÀnns lÀttare och nÀttare/mindre Àn vad den gör pÄ ett Watchadoo (som jag hade nyss). Skulle varit intressant att testa pÄ ett kraftigt gummi, har dock inget att pröva med.
 
Pga allt snack om SBCM023 i den hÀr trÄden blev jag inspirerad att montera en jubilee-lÀnk frÄn en SKX013 pÄ min...
...lÀnken sitter bra, men det Àr inte optimalt. Klockan kÀnns lÀttare och nÀttare/mindre Àn vad den gör pÄ ett Watchadoo (som jag hade nyss). Skulle varit intressant att testa pÄ ett kraftigt gummi, har dock inget att pröva med.
Du fÄr investera i ett rejÀlt gummi: http://www.obrismorgan.com/natural_rubber_01_blk_20.html
 
Okej, jag ger mig. Jag har köpt en SBCM023 precis och jag lÀngtar som 17. Den kommer kanske inte denna vecka, men med lite tur kanske den gör det.

Börja kolla vid 0:50

Kolla in den grymma datumvÀxlingen mellan 28 feb och 1/4. SÄ sjukt cool !

Cool. Haft en sÄn dÀr. Blev dessvÀrre vÀldigt besviken. Klarade inte av storleken. Tyckte den blev alldeles för lite. Ska bli kul att höra hur du uppfattar den.
 
Okej, jag ger mig. Jag har köpt en SBCM023 precis och jag lÀngtar som 17. Den kommer kanske inte denna vecka, men med lite tur kanske den gör det.

Börja kolla vid 0:50

Kolla in den grymma datumvÀxlingen mellan 28 feb och 1/4. SÄ sjukt cool !


Öhhh... dĂ€r blev det vist fort och fel..
NÄ, grattis den Àr fin och stryktÄlig (min fru`s fortfarande fungerer Àr det ultimativa beviset pÄ det, jag har mer Àn en gÄng fÄtt "rÀdda" den....)

//Bosse
 
Cool. Haft en sÄn dÀr. Blev dessvÀrre vÀldigt besviken. Klarade inte av storleken. Tyckte den blev alldeles för lite. Ska bli kul att höra hur du uppfattar den.

Sktballt verk. Dock för liten. Dottern har en och sonen hade en (SBCM025), som dock blev snodd i skolan... Letar förgÀves efter en ny 025. Sade till Seiko nÀr jag var dÀr att de borde göra en dykare med det hÀr verket och större storlek... LÀr vÀl inte hÀnda dock. Det fanns ju balla dressklockor med samma typ av verk, googla SBQL001 och SBQL005 t.ex.. Har letat en blÄ, SBQL005, i 10 Är nu... utan framgÄng.
 
Sktballt verk. Dock för liten. Dottern har en och sonen hade en (SBCM025), som dock blev snodd i skolan... Letar förgÀves efter en ny 025. Sade till Seiko nÀr jag var dÀr att de borde göra en dykare med det hÀr verket och större storlek... LÀr vÀl inte hÀnda dock. Det fanns ju balla dressklockor med samma typ av verk, googla SBQL001 och SBQL005 t.ex.. Har letat en blÄ, SBQL005, i 10 Är nu... utan framgÄng.

Fan vad trist att grabben fick den stulen :(
Tycker ocksÄ verket Àr svinballt. Det Àr jÀkligt synd att det inte anvÀnts i fler modeller. Bra att du Äkte dit och hetsade dem! :)
Ingen dum modell den dÀr SBQL. Varför har inte GS nÄgon quartzare med perpetual calender-verk? Har du frÄgat?
 
Fan nu Àr man Seikolös igen och mÄste hÄlla sig till OrienttrÄden :p

EDIT:// snygga bilder du fick till för övrig
 
Fan nu Àr man Seikolös igen och mÄste hÄlla sig till OrienttrÄden :p

EDIT:// snygga bilder du fick till för övrig
Bittert! Som tur Àr, sÄ Àr det ju inte sÀrskilt kostsamt att skaffa sig en riktig klocka sÄ att du fÄr fortsÀtta att hÀnga hÀr.:D
 
Var Àr det mest prisvÀrt att handla sig en 007?:) och vilken modell av 007an Àr det som gÀller?:) mvh

Mest prisvÀrt Àr nog rakuten, men det kan krÄngla lite. Annars sÄ finns Amazon JP som jag inte testat, verkar för krÄngligt för mig :p Men dÀr kan man ocksÄ hitta klockorna till bra priser!
Finns ocksÄ sidor som watchhubs som Àr pÄlitliga och smidiga men lite dyrare.

AngÄende modell, ta den som du tycker Àr snyggast, ingen större skillnad pÄ kvalitet vad jag förstÄtt.
 
Jag köpte en skx007k2 och en Orient Bambino frÄn Creation Watches. Se paketöppningen hÀr.
De var pÄ julrea och priset var kanon. Lite trist nÀr jag fick betala lite extra i tull men det var ÀndÄ helt ok.
LÀnken pÄ Seikon var dock helt katastrof! Jag borde ha köpt med gummi istÀllet.
Skulle jag handla samma klocka idag sÄ skulle jag definitivt köpa frÄn Watchhubs.
Har köpt en Sumo och MM300 dÀrifrÄn utan nÄgra som helst problem med vare sig, tull, moms eller frakt.
 
Jag klarade mig frÄn tullkostnaderna nÀr jag köpte en SKX009 frÄn Creation Watches. Leveranstiden var 2 dagar.
Allt gott.
 
hur upplever ni kvaliteten mellan GS och klockan med kronorna (kanske dum frÄga bland alla fanboys?)
 
sÄ i valet och kvalet mellan Grand Seiko och Rolex sÄ Àr det hugget som stucket? Verkar inte finnas nÄgon andrahandsmarknad nÀstan för GS eller Ätminstone jag har inte sett det hÀr pÄ KS
RĂ€tt stor skillnad i antal tillverkade klockor/Ă„r mellan Rolex och GS.
 
RĂ€tt stor skillnad i antal tillverkade klockor/Ă„r mellan Rolex och GS.

Absolut, det jag mer Àr ute efter Àr om man sÀtter de side by side och klÀmmer pÄ de hur stÄr sig de dÄ. Jag kan peka pÄ mÄnga leverantörer som har mindre throughput Àn GS men som ÀndÄ inte levererar nÄgot exceptionellt. Jag tror att jag kommer att ha rÄd med 1 kanske tvÄ klockor i prisklassen 40 < x >70 tusen kronor och vill dÄ sjÀlvklart vÀlja rÀtt ;-)
 
mruhr
Vad tror du att svaret blir i denna trÄd? BÄda mÀrken har sina fördelar, men snackar vi detaljarbete pÄ visare/tavla vinner GS den matchen lÀtt. Snackar vi urverksspecifikationer vinner GS Àven dÀr. Mycket Àr dock vad man föredrar rent designmÀssigt.
 
Tillbaka
Topp