• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NÄgon hÀr som sitter pÄ bÄde Willard 151/153 samt Turtle SRP? Vilken sitter/kÀnns bÀst? Hade varit kul med lite jÀmförelsebilder ocksÄ:):rolleyes:

Tack!
Jag har inte kvar nÄgon Turtle sÄ jag kan inte jÀmföra sida vid sida, men Willy upplevs, och Àr ju, nÄgot mindre. Jag tror att det dels Àr fasningen i glaset och taveldesignen, men framförallt vridringen som gör det. Willys coin edge Àr betydligt smÀckrare, och framförallt jÀmfört med den nya (och jÀvligt snygga) vridringen pÄ King Turtle. Den smalare bandbredden gör ocksÄ att den kÀnns mindre pÄ armen.
EB5D7031-5984-447C-9864-FB1929E930CE.jpeg

Jag kan tycka det Àr lite trÄkigt och inte redigera..bilden blir enligt mig mer som ett "konstverk" nÀr man redigerar..men man ska försöka inte redigera överdrivet...plus alla bilder i alla tidningar mm Àr redigerade...och det Àr redigeringen som Àr rolig..:D

SjÀlv sÄ har jag en potatiskamera sÄ kan bara ta "bra" klockbilder utomhus i skuggan. Inomhusbilderna blir oftast suddiga, sÄ som bilden pÄ Arnie:n jag postade nÄgra inlÀgg upp.
Absolut inge fel pÄ den bilden tycker jag.
Men bÀsta Àr ju bandet, passar grymt till en Arnie.
Den hÀr tog jag hemma typ nÀstan i mörkret...helt ok..:D
20200826_221335.jpg
Försökte ta bild hemma nu, kÀndes omöjligt vart bara mörkt, tÀnder jag lampan blir de gult.

Hej,

Jag har en budget pÄ 15,5 och vill köpa en helt ny klocka frÄn seiko, Àr dock osÀker vad man ska köra pÄ vill gÀrna ha nÄgot i klassisk design som man ej tröttnar pÄ. Har kikat lite pÄ nya alpinist men ocksÄ pÄ SPB143J1 har ni nÄgra tips?

Hej,

Jag har en budget pÄ 15,5 och vill köpa en helt ny klocka frÄn seiko, Àr dock osÀker vad man ska köra pÄ vill gÀrna ha nÄgot i klassisk design som man ej tröttnar pÄ. Har kikat lite pÄ nya alpinist men ocksÄ pÄ SPB143J1 har ni nÄgra tips?
Oj svÄrt nÀr bÄda Àr riktigt bra...

Tillbaka
Topp