Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Vad Àr dina första intryck?Fick hem spb147 idag.
Absolut första va nej va har jag gjort för fÀrgval,men gillar fÀrgen mer och mer.Grattis! Vad Àr dina första intryck?
Tack..blev Àven rÀtt nöjd med detta..Helt rÀtt, mer dressigt som du sagt. Jag Àr nöjd med jubilee, bra kvalitet och bra utseende. Den enda anmÀrkningen Àr end links som Àr "male" och sticker ut och gör lug-to-lug nÀstan 52-53 mm.
Jag ska ta bilder imorgon.
Jag har den blÄa utan power reservemÀtare, tycker att den Àr bra storleksmÀssigt. Har fattat det som att SSA343J1 Àr vÀldigt tjock.Hej!
Har börjat kolla pÄ en mer dressad Seiko. Kollat lite pÄ SSA343J1 nÄgon som har input kring den?
Tack! Bra input. Hum, brukar inte trivas med en "puck" pÄ armen. SÄg tyvÀrr inte hur tjock den var. Ok, dÄ kan ditt val vara ett bÀttre alternativ, vilken ref Àr det pÄ den?Jag har den blÄa utan power reservemÀtare, tycker att den Àr bra storleksmÀssigt. Har fattat det som att SSA343J1 Àr vÀldigt tjock.
Jag rockar en SRPB41J1, men om du vill ha den isblÄa fÀrgen borde du gÄ pÄ SRPB43J1.Tack! Bra input. Hum, brukar inte trivas med en "puck" pÄ armen. SÄg tyvÀrr inte hur tjock den var. Ok, dÄ kan ditt val vara ett bÀttre alternativ, vilken ref Àr det pÄ den?
Snygg! Ska kolla upp den isblÄJag rockar en SRPB41J1, men om du vill ha den isblÄa fÀrgen borde du gÄ pÄ SRPB43J1.
Hej!
Har börjat kolla pÄ en mer dressad Seiko. Kollat lite pÄ SSA343J1 nÄgon som har input kring den?
Jag har haft bÄda och Àr böjd att hÄlla med. Höjden Àr ett problem för den typen av klocka. Tror den Àr 14-15 mm. Förmodligen pga att det Àr bÄde kraftreservsmÀtare och glasbaksida. Jag upplevde den som vÀldigt hög.Jag har den blÄa utan power reservemÀtare, tycker att den Àr bra storleksmÀssigt. Har fattat det som att SSA343J1 Àr vÀldigt tjock.
Tack bĂ„da! Ăr sĂ„ fint att det alltid finns folk med koll Ja, gick in pĂ„ Seikos webb och tror det stod 14,4 mm, sĂ„ rĂ€tt högt...DĂ„ blir valet lite enklare. Jo, hört en del negativt om banden, verkar vara samma snack om Seikos lĂ€nkar pĂ„ en del modeller.Jag har haft bĂ„da och Ă€r böjd att hĂ„lla med. Höjden Ă€r ett problem för den typen av klocka. Tror den Ă€r 14-15 mm. Förmodligen pga att det Ă€r bĂ„de kraftreservsmĂ€tare och glasbaksida. Jag upplevde den som vĂ€ldigt hög.
Varianten utan Àr mycket bÀttre. Dessutom den Presage som Àr mest lik originalet (Cocktail Time). Finns dock mÄnga varianter nu fÀrgmÀssigt. Storleken Àr detsamma pÄ alla sÄ du vet.
Band och spÀnne Àr Àven det av samma typ pÄ dem, och trots att vissa verkar ha svÄrt för det gillar jag den. Bra lösning pÄ deployment clasp och fint lackat band med blÄa stygn.
Snygg pÄ bÄda. Men det dÀr canvasbandet Àr sÄ jÀkla fint Blev riktigt braSPB147 pÄ ett sinn canvas frÄn limiterad 104
Och pÄ Zuludiver Tropic.
Galet bra band tÀnkte ta det och det grÄa jag har till en skrÀddare o korta dom lite.Snygg pÄ bÄda. Men det dÀr canvasbandet Àr sÄ jÀkla fint Blev riktigt bra
Hur bÀr ni era klockor pÄ jobbet? AnvÀnder ni lÀnk, nato eller gummi? Gillar bÄde lÀnk och nato. Men ÀndÄ pÄ nÄt sÀtt mer lÀnk. Men Àr rÀdd att repa lÀnken. Vet att det förr ele senare kommer repor pÄ lÀnken som Àr oundvikliga. Men samtidigt kÀnns det konstigt och "spara" lÀnken och tex köra pÄ nato..menar vad ska man spara den till? Hur tÀnker ni? Sjukt förvirrande..
BÀr klockan högre upp, dÀr den skall sitta och skjorta, alternativt lÄngÀrmad tröja sÄ Àr det löst.Hur bÀr ni era klockor pÄ jobbet? AnvÀnder ni lÀnk, nato eller gummi? Gillar bÄde lÀnk och nato. Men ÀndÄ pÄ nÄt sÀtt mer lÀnk. Men Àr rÀdd att repa lÀnken. Vet att det förr ele senare kommer repor pÄ lÀnken som Àr oundvikliga. Men samtidigt kÀnns det konstigt och "spara" lÀnken och tex köra pÄ nato..menar vad ska man spara den till? Hur tÀnker ni? Sjukt förvirrande..
Menar du lÀngre upp pÄ armen? PÄ sommaren dÄ nÀr du har T-shirt?BÀr klockan högre upp, dÀr den skall sitta och skjorta, alternativt lÄngÀrmad tröja sÄ Àr det löst.
Precis sÄ. Jag bÀr inte T-shirt pÄ jobbet oavsett Ärstid sÄ kan inte hjÀlpa dig dÀr.Menar du lÀngre upp pÄ armen? PÄ sommaren dÄ nÀr du har T-shirt?
Kör de som sitter pÄ klockan, dock har jag limmat fast en fiberduk pÄ datorn för claspen inte ska repas.Hur bÀr ni era klockor pÄ jobbet? AnvÀnder ni lÀnk, nato eller gummi? Gillar bÄde lÀnk och nato. Men ÀndÄ pÄ nÄt sÀtt mer lÀnk. Men Àr rÀdd att repa lÀnken. Vet att det förr ele senare kommer repor pÄ lÀnken som Àr oundvikliga. Men samtidigt kÀnns det konstigt och "spara" lÀnken och tex köra pÄ nato..menar vad ska man spara den till? Hur tÀnker ni? Sjukt förvirrande..
Hej @jonaasHej! TÀnkte köpa ett gummiarband till min SKX013. NÄgon som har tips pÄ en bra nÀtbutik dÀr jag kan köpa ett original?
Edit: Antar att dessa Àr bra:
https://www.klockmagasinet.com/seiko-skx-armband
https://www.longislandwatch.com/Seiko_DA3H1JR_Rubber_Dive_Strap_p/da3h1jr.htm