• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fick hem spb147 idag.
2D24B672-B5E6-41C7-8BA4-4DED532CA5AC.jpeg

Grattis! Vad Àr dina första intryck?
Absolut första va nej va har jag gjort för fÀrgval,men gillar fÀrgen mer och mer.
Index och visare poppar verkligen.
Storleken Àr toppen.
Boettens form och finish gillar jag.
Vridningen har det dÀr tystare snÀppen om man sÀger sÄ.
Har inget direkt negativt direkt att sÀga datum kunde kanske vart med mörk bakgrund kanske.

Jag har den blÄa utan power reservemÀtare, tycker att den Àr bra storleksmÀssigt. Har fattat det som att SSA343J1 Àr vÀldigt tjock.
Tack! Bra input. Hum, brukar inte trivas med en "puck" pÄ armen. SÄg tyvÀrr inte hur tjock den var. Ok, dÄ kan ditt val vara ett bÀttre alternativ, vilken ref Àr det pÄ den?

Hej!
Har börjat kolla pÄ en mer dressad Seiko. Kollat lite pÄ SSA343J1 nÄgon som har input kring den?

Jag har den blÄa utan power reservemÀtare, tycker att den Àr bra storleksmÀssigt. Har fattat det som att SSA343J1 Àr vÀldigt tjock.
Jag har haft bÄda och Àr böjd att hÄlla med. Höjden Àr ett problem för den typen av klocka. Tror den Àr 14-15 mm. Förmodligen pga att det Àr bÄde kraftreservsmÀtare och glasbaksida. Jag upplevde den som vÀldigt hög.

Varianten utan Àr mycket bÀttre. Dessutom den Presage som Àr mest lik originalet (Cocktail Time). Finns dock mÄnga varianter nu fÀrgmÀssigt. Storleken Àr detsamma pÄ alla sÄ du vet.

Band och spÀnne Àr Àven det av samma typ pÄ dem, och trots att vissa verkar ha svÄrt för det gillar jag den. Bra lösning pÄ deployment clasp och fint lackat band med blÄa stygn.

Jag har haft bÄda och Àr böjd att hÄlla med. Höjden Àr ett problem för den typen av klocka. Tror den Àr 14-15 mm. Förmodligen pga att det Àr bÄde kraftreservsmÀtare och glasbaksida. Jag upplevde den som vÀldigt hög.

Varianten utan Àr mycket bÀttre. Dessutom den Presage som Àr mest lik originalet (Cocktail Time). Finns dock mÄnga varianter nu fÀrgmÀssigt. Storleken Àr detsamma pÄ alla sÄ du vet.

Band och spÀnne Àr Àven det av samma typ pÄ dem, och trots att vissa verkar ha svÄrt för det gillar jag den. Bra lösning pÄ deployment clasp och fint lackat band med blÄa stygn.
Tack bĂ„da! Är sĂ„ fint att det alltid finns folk med koll:) Ja, gick in pĂ„ Seikos webb och tror det stod 14,4 mm, sĂ„ rĂ€tt högt...DĂ„ blir valet lite enklare. Jo, hört en del negativt om banden, verkar vara samma snack om Seikos lĂ€nkar pĂ„ en del modeller.

Hur bÀr ni era klockor pÄ jobbet? AnvÀnder ni lÀnk, nato eller gummi? Gillar bÄde lÀnk och nato. Men ÀndÄ pÄ nÄt sÀtt mer lÀnk. Men Àr rÀdd att repa lÀnken. Vet att det förr ele senare kommer repor pÄ lÀnken som Àr oundvikliga. Men samtidigt kÀnns det konstigt och "spara" lÀnken och tex köra pÄ nato..menar vad ska man spara den till? Hur tÀnker ni? Sjukt förvirrande..:D

Hur bÀr ni era klockor pÄ jobbet? AnvÀnder ni lÀnk, nato eller gummi? Gillar bÄde lÀnk och nato. Men ÀndÄ pÄ nÄt sÀtt mer lÀnk. Men Àr rÀdd att repa lÀnken. Vet att det förr ele senare kommer repor pÄ lÀnken som Àr oundvikliga. Men samtidigt kÀnns det konstigt och "spara" lÀnken och tex köra pÄ nato..menar vad ska man spara den till? Hur tÀnker ni? Sjukt förvirrande..:D

-Under vinterhalvÄret blir det inte sÄ mycket gummi eller nato för mig. Det Àr mest lÀnk och lÀder som gÀller.

Jag Àr sÄ försiktig man kan vara. Jag har inget emot hairlines frÄn deskdiving till exempel. SÄ det Àr bara att slappna av och njuta av klockan Àr min tanke. :)

BÀr klockan högre upp, dÀr den skall sitta och skjorta, alternativt lÄngÀrmad tröja sÄ Àr det löst.

Ässh man ska bĂ€ra pĂ„ det man gillar....vill man ha lĂ€nk, ska man bĂ€ra pĂ„ lĂ€nk och inte tĂ€nka sĂ„ mkt pĂ„ repor...gĂ„r och polera om det blir mkt..:D

Hej! Vill fÄ ner min samling till en mer hanterbar volym, sÄ jag vet vad jag ska anvÀnda...

DĂ€rför tar jag tacksamt emot tips pĂ„ Seiko-dykare i prisklass inte mer Ă€n 8tusen! Även begagnat pĂ„ ett par Ă„r funkar:)

Tack för eventuella tips!

Kör de som sitter pÄ klockan, dock har jag limmat fast en fiberduk pÄ datorn för claspen inte ska repas.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp