• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Är sĂ„ grymt sugen pĂ„ en SLA021. Min enda farhĂ„ga Ă€r att lumetriangeln pĂ„ vridringen Ă€r oskyddad och att den verkar kunna bli missfĂ€rgad. Är det nĂ„got jag behöver oroa mig för, ni som har en? Klockmagasinet har ju bra pris pĂ„ dessa och jag Ă€r inte frĂ€mmande för att köpa beggat. Verkar dock vara ont om dem hĂ€r i K&S.
 
Är sĂ„ grymt sugen pĂ„ en SLA021. Min enda farhĂ„ga Ă€r att lumetriangeln pĂ„ vridringen Ă€r oskyddad och att den verkar kunna bli missfĂ€rgad. Är det nĂ„got jag behöver oroa mig för, ni som har en? Klockmagasinet har ju bra pris pĂ„ dessa och jag Ă€r inte frĂ€mmande för att köpa beggat. Verkar dock vara ont om dem hĂ€r i K&S.
Jag har en sla023 sedan ett drygt Ă„r tillbaka. Har inte upplevt nĂ„gra problem med triangeln, förutom att jag tycker det Ă€r snyggare med en liten plupp som pĂ„ Sbdx017. 🙂
 
Är sĂ„ grymt sugen pĂ„ en SLA021. Min enda farhĂ„ga Ă€r att lumetriangeln pĂ„ vridringen Ă€r oskyddad och att den verkar kunna bli missfĂ€rgad. Är det nĂ„got jag behöver oroa mig för, ni som har en? Klockmagasinet har ju bra pris pĂ„ dessa och jag Ă€r inte frĂ€mmande för att köpa beggat. Verkar dock vara ont om dem hĂ€r i K&S.
Det stÀmmer faktiskt, slog i en sten och fick en minimal spricka i lumetriangeln. Sen nÀr det Àr sommar och varmt ute kan den se lite ojÀmn osv. Det Àr ett stort minus men förutom just det Àr det en fantastisk klocka pÄ alla sÀtt, magisk bezel action bla. AnvÀnde en Submariner 114060 som min dagliga klocka innan jag sÄlde och köpte en SLA021 och tycker Seikon Àr en snyggare och coolare klocka pÄ mÄnga sÀtt.
 
Det stÀmmer faktiskt, slog i en sten och fick en minimal spricka i lumetriangeln. Sen nÀr det Àr sommar och varmt ute kan den se lite ojÀmn osv. Det Àr ett stort minus men förutom just det Àr det en fantastisk klocka pÄ alla sÀtt, magisk bezel action bla. AnvÀnde en Submariner 114060 som min dagliga klocka innan jag sÄlde och köpte en SLA021 och tycker Seikon Àr en snyggare och coolare klocka pÄ mÄnga sÀtt.
TrÄkigt att höra. Det kanske gÄr att bestÀlla ett nytt inlÀgg av AD?
 
Min lilla samling 😊 Hoppas ni fĂ„r en hĂ€rlig helg 😊
FrÄn vÀnster: 6105-8119 '74, 6309-7040 '81, 7549-7010 '81, 7549-7009 '83 och SBBN007 '03.
IMG_20201030_102442.jpg
 
Hej allihopa,
Farsan hittade precis sin gamla Seiko frÄn ca 90 talet och jag undrar om nÄgon vet vilken modell detta Àr eller om man kan fÄ tag pÄ lite mer info angÄende klockan?
Tack pÄ förhand :)
7E84B06C-3771-4876-9547-D669A8046D66.jpeg
 
Hej allihopa,
Farsan hittade precis sin gamla Seiko frÄn ca 90 talet och jag undrar om nÄgon vet vilken modell detta Àr eller om man kan fÄ tag pÄ lite mer info angÄende klockan?
Tack pÄ förhand :)
7E84B06C-3771-4876-9547-D669A8046D66.jpeg
Ser ut att kunna vara en sÄn hÀr
 
Tillbaka
Topp