• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SPB151
5A92EBA8-E377-4949-B101-30CEF4FB4AC9.jpeg
 
Har kortat lĂ€nken sjĂ€lv pĂ„ mitt senaste nyförvĂ€rv. Det var inte lĂ€tt att komma pĂ„ hur det funkar men nĂ€r vĂ€l poletten trillade ned sĂ„ gick det tĂ€mligen enkelt. Kul att pyssla litet! 🙂
20201031_195428.jpg

Första gÄngen jag kortade en jubileelÀnk tog det nÄgon timma innan poletten trillade ner. Jag Àr inte dum, bara jÀdrigt trög :D
 
Första gÄngen jag kortade en jubileelÀnk tog det nÄgon timma innan poletten trillade ner. Jag Àr inte dum, bara jÀdrigt trög :D
Ha ha, sÄ kÀnns det emellanÄt. Det kluriga med den hÀr lÀnken var att hylsan satt i mittlÀnken och inte pÄ ena kanten. Detta Àr nog en smartare lösning skulle jag vilja pÄstÄ, men innan jag fattade hur allt skulle sitta! Phew!
 
Ha ha, sÄ kÀnns det emellanÄt. Det kluriga med den hÀr lÀnken var att hylsan satt i mittlÀnken och inte pÄ ena kanten. Detta Àr nog en smartare lösning skulle jag vilja pÄstÄ, men innan jag fattade hur allt skulle sitta! Phew!
SÄ Àr det hos Grand Seiko ocksÄ. Det Àr en jÀttesmart lösning som gör att hylsan hÄlls fast inne i lÀnken.
 
BestÀllde denna för en vecka sen, av vad jag har förstÄtt sÄ Àr det en klocka som snabbt blir slutsÄld. Men det var nÄgon resale pga att den var sÄ populÀr, och jag fann den bara av ren slump i jakt pÄ en snygg panda klocka. Vad gÄr det att sÀga om klockan? Finns det nÄgot mer vÀrde i den eftersom den Àr limiterad? Och isÄfall vad kan den tÀnkas vara vÀrd.

Helt ny och okunnig vad det gÀller klockor, men gillar absolut jakten pÄ att leta runt, sÄ har jag gjort mig ett kap eller Àr den bara "meh"?
downloadfile.jpg
 
BestÀllde denna för en vecka sen, av vad jag har förstÄtt sÄ Àr det en klocka som snabbt blir slutsÄld. Men det var nÄgon resale pga att den var sÄ populÀr, och jag fann den bara av ren slump i jakt pÄ en snygg panda klocka. Vad gÄr det att sÀga om klockan? Finns det nÄgot mer vÀrde i den eftersom den Àr limiterad? Och isÄfall vad kan den tÀnkas vara vÀrd.

Helt ny och okunnig vad det gÀller klockor, men gillar absolut jakten pÄ att leta runt, sÄ har jag gjort mig ett kap eller Àr den bara "meh"?
downloadfile.jpg
Det Ă€r en Seiko nano x universe. Ref:Szsj006. Ett samarbete med den Japanska butike "Nano universe". Först kom denna panda i en begrĂ€nsad upplaga. Året efter gjorde dom en reverse panda ref: Szsj005. OcksĂ„ begrĂ€nsad upplaga. Dom Ă€r vĂ€ldigt svĂ„ra och fĂ„ tag pĂ„. Hade sjĂ€lv bestĂ€llt den svarta reverse panda. Men Ă„ngrade mig och fick tillbaka pengarna..Men som sagt ett samarbete med den japanska butiken "nano universe " och slĂ€pptes ENDAST i Japan..Och urverket som sitter i Ă€r ett Seiko v64 meckaquartz.😁
 
BestÀllde denna för en vecka sen, av vad jag har förstÄtt sÄ Àr det en klocka som snabbt blir slutsÄld. Men det var nÄgon resale pga att den var sÄ populÀr, och jag fann den bara av ren slump i jakt pÄ en snygg panda klocka. Vad gÄr det att sÀga om klockan? Finns det nÄgot mer vÀrde i den eftersom den Àr limiterad? Och isÄfall vad kan den tÀnkas vara vÀrd.

Helt ny och okunnig vad det gÀller klockor, men gillar absolut jakten pÄ att leta runt, sÄ har jag gjort mig ett kap eller Àr den bara "meh"?
downloadfile.jpg

SvÄrt att avgöra om du har gjort ett kap eller inte, beror pÄ vad du köpte SZSJ006 för. Verkar gÄ begagnad för runt 800 USD men pÄ bukten finns den ute för nÀstan 10 tkr.
 
SvÄrt att avgöra om du har gjort ett kap eller inte, beror pÄ vad du köpte SZSJ006 för. Verkar gÄ begagnad för runt 800 USD men pÄ bukten finns den ute för nÀstan 10 tkr.
Nej det blir ju svĂ„rt att veta nĂ€r jag inte sĂ€ger vad jag köpte den för 😅 2600 ca betalade jag för den, vilket jag tyckte kĂ€ndes ganska rimligt med tanke pĂ„ hur snabbt den verkade sĂ€lja. Vad Ă€r bukten? 😊
 
Nej det blir ju svĂ„rt att veta nĂ€r jag inte sĂ€ger vad jag köpte den för 😅 2600 ca betalade jag för den, vilket jag tyckte kĂ€ndes ganska rimligt med tanke pĂ„ hur snabbt den verkade sĂ€lja. Vad Ă€r bukten? 😊

Det kallar jag ett fynd :)!

Bukten= Ebay. Finns en trÄd dÀr alla olika kortord som flyter runt hÀr pÄ KS förklaras men hittar tyvÀrr inte den :(
 
Det kallar jag ett fynd :)!

Bukten= Ebay. Finns en trÄd dÀr alla olika kortord som flyter runt hÀr pÄ KS förklaras men hittar tyvÀrr inte den :(

HĂ€r har vi den.
Mycket lÀsvÀrd för alla som tycker om att ha roligt!
 
Hej! Jag Àr ny pÄ forumet och undrar om en SEIKO Seahorse Automatic Waterproof DIASCHOCK 17 jewels med nr 6300637. Var kan man serva den (ej anvÀnd pÄ 30 Är) och fÄ information om eventuellt vÀrde? Undrar ocksÄ om ni nÄgonsin diskuterar antika fickur i guld pÄ nÄgonstans? VÀnligen JP
 
Tillbaka
Topp